• 0

risico kapitaal zoeken

Omdat iedere situatie toch weer verschillend is wil ik mijn eigen 'probleem' toch even apart posten.

Ik ben al geruime tijd bezig om een Doe Het Zelf Garage op te starten. Bij een DHZ Garage moet je je een volledig ingericht garagebedrijf voorstellen waar bezitters van 4- en 2-wielers zelf reparaties e.d. uit kunnen voeren.

Het benogdige startkapitaal hiervoor is ongeveer 50.000 euro. Omdat ik geen eigen vermogen en eigen huis heb blijkt een financiering via een bank onhaalbaar. Ik ben hiervoor al bij RABOBANK, ABN-AMRO en ING geweest.

Omdat ik vanuit een w.w. situatie start lijkt het logisch om via het UWV aanspraak te maken op de BBZ (Besluit Bijstandverlening Zelfstandigen) regeling. De maximale aan financiering via de BBZ is echter 31.113 euro en dit is niet voldoende om de onderneming goed op te zetten (de benodigde 50.000 is al wat minimaal benodigd is) Dit blijkt ook uit het ondernemersplan wat door STAO (www.stoa.nl) is gecontroleerd en mede is samengesteld.

Zo zijn dus die financieringsvormen al afgevallen. Blijven over Business Angels / risico investeerders. Ik heb al proposities ingediend bij Money meets Ideas (RABO) en ABN-AMRO Inormal Investments maar het benodigde kapitaal, en de branche blijken niet interessant voor hun portefeuille. Als ik in de Gids Startkapitaal kijk en ik selecteer 'business angels' krijg ik alleen maar angels die in IT of Bio willen investeren. In een desperate poging om kapitaal te vinden heb ik zelfs al een op Markplaats.nl een oproepje geplaatst. Het resultaat daarvan was een reactie van een louche mijnheer die mij (letterlijk) een zak van met 50.000 euro zwartgeld beloofde als ik eerst even 240 euro voor een taxatie van mijn inboedel (die als onderpand moest gaan dienen) betaalde. Enfin, de vraag aan jullie forumbezoekers is nu; Wie heeft er voor mij nog goede ideeen waar ik een serieuze investeerder zou kunnen vinden?

 

Alvast dank,

 

Jacko

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jacko,

 

Ik ken die markt niet, maar ik heb even gegoogled. Is het wat om eens te gaan praten met iemand die reeds een DHZ garage heeft in een andere stad. Sluit een win-win deal. Volgens informatie op hun site ( www.doehetzelfgarage.nl ) staat de oudste dhz-garage in Utrecht.

 

ID

Link naar reactie
  • 0

Zijn er mogelijkheden om via familie/kennissen dit kapitaal via een fiscaal gunstige "Tante Agaath" te verkrijgen?

Kun je geen sponsors aanschrijven (bijvoorbeeld een olieleverancier) ?

Aangezien het wel om een significant bedrag gaat moet je van te voren wel goed bedenken wat jouw tegenprestatie zal zijn.

Succes !

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ TechNico

Bedankt voor de link, ik ga daar absoluut mee aan de slag

 

@ idbroker

Zoals ik al schreef in mijn introductie. De markt kenmerkt zich door onprofessionaliteit. Het concept wat ik wil neerzetten wordt niet begrepen. Plooij is inderdaad de oudste DHZ Garage van nederland, mede door een item in EditieNL over dit bedrijf kwam ik op het idee

 

@ malamut

Helaas is niemand om mij heen in de gelegenheid om mij via de Tante Agaath regeling te helpen. Het idee van sponsoring was ik zelf nog niet opgekomen en daar ga ik absoluut mee aan de slag.

 

 

Mijn dank aan jullie allen voor de bijdrage

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.