• 0

Nieuw idee, opbouwende kritiek gevraagd?

Beste kenners van het ondernemerswezen,

 

Ik heb een idee opgedaan die makkelijk uitvoerbaar is.

Ik ben 21 jaar en studeer Marketing en Communicatie. Ben dus nog zeer onervaren, maar wel zeer enthousiast en ambitieus. Ondernemingsplannen en marktonderzoeken komen veelvuldig aan de orde tijdens mijn studie, dus ik ben mij er zeer van bewust dat deze een grote bijdrage leveren aan nieuwe concepten.

 

Wel vraag ik jullie om opbouwende kritiek! Aangezien ik heb geconstateerd dat hier veel mensen met kennis en inzicht actief zijn.

 

Ik hoor u denken, hoe kan ik kritiek geven zonder enige informatie?

Let op:

"U kunt hier een berichtje achterlaten dat u wel bereid bent om naar het idee te luisteren en deze te bekritiseren. Dan stuur ik u een mail met enige uitleg."

 

Dit lijkt mij een veilige manier, andere manieren zijn ook welkom. Deze kan ik dan tzt verwerken.

 

Ik hoop op positieve respons.

 

Met vriendelijke groet,

Marvin

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Probeer het eens... Om serieuze reacties te krijgen is het verstandig om blijk te geven dat je zelf al hebt gezocht naar het antwoord op je vragen. Openheid over je zoekproces en de resultaten daarvan zijn in principe zeer informatief en daar kan je dus niet verkeerd mee gaan.

Link naar reactie
  • 0

Welnee, ideeën hebben op zichzelf geen waarde. Ik heb bijvoorbeeld het idee om treinen te laten rijden zonder machinisten (veel veiliger, en goedkoper). Ga jij er nu met het idee vandoor? :D

 

Elk idee dat jij kan bedenken is al 100 keer bedacht door experts in de betreffende branche. Ideeën zijn niet schaars; investeringsvermogen, risicobereidheid, competente uitvoering en koopgeneigdheid zijn dat wel.

Link naar reactie
  • 0

Nee, dat vind ik te risico vol.

Op deze manier creer ik ook een soort van 'contact drempel'!!

 

Zo kan ik zien welke wel serieus bereidwillig zijn!

 

Ik begrijp goed waar je bang voor bent, maar als ik me als serieus bereidwillige over die contact drempel van jou til.

 

Jij ter goeder trouw bent en mij enige uitleg geeft die ik vervolgens in mijn volgende post zou publiceren ben je met al deze terughoudendheid toch geen flikker opgeschoten.

 

Je weet toch uiteindelijk niet met wie je te maken hebt.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik begrijp je angst! Heb precies hetzelfde gehad. Ik ben bezig met het maken van een website(heel makkelijk kopieerbaar dus). Ik heb nog nooit het hele idee hier gepresenteerd (doe ik pas als het online is, of als ik zeker weet dat het wat wordt), maar wel vragen gesteld over bepaalde zaken die ik wilde weten. Zou jij ook kunnen doen. Misschien helpt het om het aan vrienden voor te leggen? Trouwens op een gegeven moment heb je toch (neem ik aan) hulp van anderen nodig en dan zul je het wel moeten vertellen!

 

Maar je kunt toch wel een tipje van de sluier oplichten, zonder het hele idee hier te deponeren?

 

Succes

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie
  • 0

Jazeker kan ik een tipje geven.

 

Het gaat om een nieuw concept om reclame te maken, vergelijkbaar met een soort van auto reclame of tattoe reclame, alleen dan eenvoudiger en minder duur per consument.

 

Misschien kunnen jullie mij helpen met de navolgende vragen:

 

1. Weet iemand een site waar allerlei reclame tarieven op staan?

2. Weet iemand een contact punt of organisatie waar ik statistieken kan op vragen over het aantal passagiers in openbaar vervoer, het aantal forenzen, reizigers in ons land.

3. Weet iemand misschien een site waar studenten zoeken naar werk?

 

Hier kunnen jullie mij al een aardig eind op weg helpen!

 

Groeten Marvin

 

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie
  • 0

1. Weet iemand een site waar allerlei reclame tarieven op staan?

 

Ligt eraan wat voor tarieven je zoekt, kijk hier anders even

 

2. Weet iemand een contact punt of organisatie waar ik statistieken kan op vragen over het aantal passagiers in openbaar vervoer, het aantal forenzen, reizigers in ons land.

 

Centraal Bureau voor de Statistiek

 

3. Weet iemand misschien een site waar studenten zoeken naar werk?

 

Effe Googlen

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dit is een forum, het is juist de bedoeling dat je dingen post waarop anderen kunnen reageren.

 

Zoals renep al stelde, een idee op zich is waardeloos. En al zou je de volgende Google uitvinden, op het moment dat je begint ben je binnen no-time gekopieerd door mensen als ze denken dat er handel zit in je idee.

 

Zolang je op je idee blijft zitten wordt het in ieder geval nooit wat, en ooit zal je het toch in de openbaarheid moeten brengen..al is het maar naar de accountmanager van de bank voor een krediet.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Wel vraag ik jullie om opbouwende kritiek! Aangezien ik heb geconstateerd dat hier veel mensen met kennis en inzicht actief zijn.

 

Ik hoop op positieve respons.

 

Met vriendelijke groet,

Marvin

 

 

Zoek je alleen iemand die je een veer in je ..... steekt of wil je informatie waar je iets mee kan doen?

Van meningen die je alleen naar de mond praten steek je niets op, juist met ongezouten kritiek kan je je voordeel doen dus accepteer alle kritiek. De niet zo positieve kritiek die je hier krijgt is uitsluitend in je voordeel, niemand is er op uit om je onderuit te halen, wel om je te wapenen tegen wat er mogelijk komen gaat. Een financier gelooft je ook niet alleen op je blauwe ogen maar zal ook kritische vragen stellen.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Zeker weten.

 

Ik ben op zoek naar adviezen en kritiek die mij verder op weg helpen.

Daarom ben ik op dit forum actief. Aangezien hier zich genoeg mensen bevinden die mij zeer adviesvolle ongezoute kritiek kunnen geven.

 

Zodat ik ook die roze bril af en toe kan afzetten!

Dus mensen brand maar los...

 

Het gaat om een promotioneel iets.

Het zit tussen reclame op de auto en tatoe reclame op je lichaam in. Dus mensen die hier misschien ervaring mee hebben en wat er bij komt kijken, kunnen reageren. Als jullie nog meer willen stuur mij dan een PM..

 

 

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.