• 0

Krediet volledig met borgstelling afdichten en nog geen financiering

Mijn verhaal over banken en kredieten ???

begin een een onderneming totale finaciering 51000 daarvan 21000 eigen geld, dus een krediet van 30000 met een borgstelling van 30000 van mijn omgeving,

ING zegt: Nee meneer u woont in een huurhuis

ABN zegt:Te weinig cashflow, te jong (21)

Rabo zegt:Wel lening maar dan alle borg bij ons op de bank

ING 2e keer(ander kantoor): Als u stuk gaat valt u terug op uw oude salaris daarmee kan geen aflossing plaatsvinden.

 

Ondernemingsplan door accountant gemaakt. Alle banken vinden het inhoudelijk goed alle cijfers van HBD CBS etc. staan erin maar ze durven nog geen stuiver risico te lopen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

De meeste banken zeggen gewoon dat ze geen risicokapitaal verstrekken. M.a.w. de opstart van je eigen onderneming zal je anders moeten financieren. Met het BBMKB moeten ze nog steeds eerst zelfstandig beslissen dát ze financieren. Als je al betalende klanten hebt, dan gaat dat een stuk gemakkelijker.

Link naar reactie
  • 0

Vraag me toch serieus af in welke tak van sport je van start gaat als banken je niet willen financieren met een eigen vermogen van ruim 40%? ???

 

Lees je in over het BBMKB en ga dan eens terug naar de bank. Mijn ervaring met het BBMKB is dat je zelf goed geinformeerd moet zijn om de bank mee te krijgen.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

De meeste banken zeggen gewoon dat ze geen risicokapitaal verstrekken. M.a.w. de opstart van je eigen onderneming zal je anders moeten financieren. Met het BBMKB moeten ze nog steeds eerst zelfstandig beslissen dát ze financieren. Als je al betalende klanten hebt, dan gaat dat een stuk gemakkelijker.

 

Dat lijkt me onzin. Een persoonlijke lening krijg je volgens mij relatief gemakkelijk, althans dat is toch mijn persoonlijke ervaring gebleken.

Maar mogelijk dat ze het risico bij mij lager achten bij geen succes, gezien de mogelijkheden op de arbeidsmarkt en denken ze daar (terecht of niet) bij jou anders over?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Het is een winkel met HH artikelen,Een BBMKB is voor mij nu geen optie meer omdat ik in tijdnood zit, Mijn ervaring met banken is dat ze je eerst zolang mogelijk aan het lijntje houden over het evt. verstrekken van een krediet lukt het niet en vraag je naar het BBMKB dan worden ze huiverig want daar gaat zoveel tijd overheen en het kost geld en daar hebben ze geen trek in. Ik ga van de week naar de gemeente om te bespreken of ik in aanmerking kan komen voor een BBZ

Link naar reactie
  • 0

Tsja, tijdnood: daar zou de crux in kunnen zitten. Waarom een BBZ als je gaat starten? ALthans, je verhaal over een odnernemingsplansuggereert dat je gaat starten, maar je verhaal over tijdnood doet anders vermoeden. Of zit ik ernaast?

 

Het beste moment om geld te vragen aan de bank is als je het niet nodig hebt. Als je het snel nodig hebt ben je te laat met vragen.... hoe vervelend het ook is kan ik me voorstellen dat een bank terughoudend is om een onderneming in de rooie cijfers te helpen. Voor je het weet valt de onderneming om.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.