• 0

Onbekende termen in proforma invoice??

Ik heb een offerte binnen gekregen voor het importeren van fietsen uit India nu heb ik een pro-forma invoice gekregen en hier staan een paar dingen op waar ik niet helemaal uit kom;

                   Terms of Delivery : C& F LOME                

Terms of Payments : T.T . ADVANCE OUR BANK                ADD FRIGHT THROUGH COURRIER APROX. $1000

Total US Dollars C&F Lome $5396

 

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij dit kan uitleggen.

 

Alvast bedankt

 

Een startende ondernemer kan niet zonder dit geweldige forum!

 

[titel gecorrigeerd - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

C & F staat voor Cost and Freight services. Fright moet nmm Freight zijn.

 

From Wikipedia, the free encyclopedia

Jump to: navigation, search

 

Cost and Freight (CFR) is an Incoterm. It means that the seller pays for transportation to the port of shipment, loading and freight. The buyer pays for the insurance and transportation of the goods from the port of destination to his factory. The passing of risk occurs when the goods pass the ship's rail at the port of shipment which means that this term cannot be used for airfreight or land transport and also is inappropriate for most containerised sea shipments - the term CPT is the appropriate one for these.

 

Jij moet dus de producten verzekeren.... Suc6

Link naar reactie
  • 0

C & F is afgeleverd tot in de haven van bestemming zoals overeengekomen. In dit geval "Lome". De verzekering van de goederen is niet door de verkopende partij geregeld.

 

T/T = betaling per overboeking per bank (dus eigenlijk vooruitbetaling): ik zou 30% vooruitbetaling bedingen en 70% na ontvangst van kopie Bill of Lading. (Tenzij je uiteraard volledig vertrouwen hebt in de leverancier.)

 

Hoe gaan ze de fietsen versturen? Met DHL per luchtvracht of zo? Om hoeveel fietsen gaat het? Versturen per courier is vrij duur....

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.