Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 24-03-18 in alle zones

  1. Wij hebben de afgelopen tijd best wat media-aandacht gehad, dit interview is gisteren online gekomen en ik vind het een mooi stuk. https://www.coronakrant.nl/2020/06/22/geen-schaamte-maar-trots-na-faillissement-bij-richard-theuws-zeg-gewoon-dat-het-kut-is-zo-moeilijk-is-dat-niet/
    16 punten
  2. Anderhalve week geleden werd ik verrast met een hartelijk en spontaan bezoek van een goede vriend waarmee ik al 42 jaar terug ga. Er was alweer een jaar of wat overheen gegaan, maar tijdens het ophalen van herinneringen en elkaar vertellen waar we beiden nu zo'n beetje staan (uiteraard kwam er ook af en toe een biertje voorbij), viel hij stil en ik voelde aan dat er iets ernstigs aan zat te komen. Toen hij zich had herpakt, vertelde hij dat zijn jongste zoon vorig jaar vrij onverwacht was overleden, en hij vond dat hij het mij moest vertellen. Het verrassingsbezoek begon vrolijk en het eindigde vrolijk, maar dat trieste tussenstuk van zijn bezoek maakte diepe indruk. Ik heb hem de volgende dag het nummer van Herman van Veen, 'Een vriend zien huilen' gestuurd. Twee dagen later kreeg ik bij de huisarts te horen dat ik een, mogelijk erfelijk bepaalde hartaandoening heb, die bij ongeveer 1 op de 500 mensen voorkomt. Ik zat nog in een medische molen vanwege naweeën van 2 operaties die ik ca. 3 jaar geleden heb gehad, nu komt daar nog een tandje bij en mag nu meer medicijnen slikken en onderzoeken ondergaan Precies een week geleden zat ik op de huisartsenpost, volkomen uit het niets had ik een zware hyperventilatie aanval, waarschijnlijk was ik door bovenstaande gebeurtenissen meer onder de indruk dan ik mij bewust was. S-avonds, na een middagje bijkomen op de bank, wel weer aan het werk, want dat kan mijn vrouw met één medewerker op dienst niet aan... Vanmorgen lees ik een rouwadvertentie van een concullega uit Drenthe (in zijn zaak en met medewerking van hem en zijn vrouw, heb ik ooit mijn vrouw tijdens een gezellig etentje ten huwelijk gevraagd) dat hij eergisteren niet meer wakker is geworden. Van hetzelfde bouwjaar als ik en beiden lange tijd op een steenworp van elkaar actief geweest in de Bruiloften en Partijen. Hij is er gewoon niet meer, ik ga dinsdag zijn familie condoleren, op hem proosten en op het leven. Gisteren drukke dag, mijn vrouw en ik beiden 14 uur op onze poten gestaan, vanavond gaat het ook weer druk worden, maar het personeel met afroepcontact lijkt niet bereid/in staat te komen werken, toen ik van de week bij herhaling extra diensten voor vanavond uitvroeg. Ik moet dus reserveringen weigeren, lees: omzet/ inkomen voor ons en onze medewerkers, omdat ik de handjes mis. Ik heb nu mijn personeel even via de uiterst onhandige weg van onze groepsapp voor het eerst mijn hard zakelijke kant laten zien en hen op hun verplichtingen gewezen van beschikbaarheid. Nog geen reacties gehad... De zorg over mijn gezondheid, wat dit misschien voor mijn vrouw betekent als straks de uitslagen en consequenties bekend zijn, het verdriet van mijn vriend, mijn verdriet om hem en de schok van het overlijdensbericht van mijn goede concullega-horeca-& recreatieondernemer, bijna even oud als ik, gaven de doorslag en ik reageerde het nu zakelijk op mijn personeel af, Dat geeft te denken, zo betrekkelijk is het allemaal...
    10 punten
  3. Ik zie nu wel in dat ik fout heb gehandeld, en zal met een fles wijn mijn excuses aanbieden. De dvd's die ik retour heb genomen, zijn een eigen productie. Over het aanleveren zijn geen afspraken gemaakt. bedankt voor jullie reacties.
    9 punten
  4. Je hebt toch niet toevallig een aquarium besteld he (als je geen idee hebt waar ik het over heb, geeft niks, de vaste bezoekers hier wel )
    8 punten
  5. Hoi, ik ben de auteur van dit artikel. Vanavond komt er een uitzending hierover op EenVandaag waarin ik eea uitleg. Ook in die uitzending zit Laurens Lemmens, directeur van het IVB. Zeer benieuwd naar alle reacties. Heb je ook ervaring met de deurwaarders van het IVB? Ik kom graag in contact.
    8 punten
  6. Inkt is nog nat: uitspraak in de eerste zaak (dagvaarding april = 8 maanden geleden) waarbij de gedagvaarde ondernemer werd gesteund door enkele deelnemers aan dit forum die achter de schermen bewijsmateriaal verzamelen. Overeenkomst is vernietigd! Streya struikelt en DAS eet gras. Nou even bestuderen op grond waarvan en afleiden of anderen daar iets mee kunnen, want er lopen meer rechtszaken...
    8 punten
  7. Zo, de laatste vrachtwagen met onderdelen vertrekt vandaag naar Bosnië. De laatste van 7 met mijn voormalige voorraad tractoronderdelen. Ik ben na 40 jaar gestopt met de handel in tractoren en onderdelen omdat ik er geen opvolger voor heb. In Bosnië gaat een collega waar ik al jaren zaken mee doe er mee verder. Ik ga me nu volledig concentreren op de productie en verkoop van hefmobielen. Mijn dochter en zoon zijn nu vaste medewerkers en de omzet groeit elk jaar met zo'n 30% Dit is wel een Yes moment vind ik. Het stoppen van dat deel van mijn bedrijf valt me niet zwaar maar toch. Het is wel in de zelfde week dat ik mijn zus ga begraven. Dit verdriet overschaduwt alles. Maar toch kan ik met een geluksgevoel terugkijken op de goede relatie met mijn zus. Hoe verdrietig ook, toch een Yes moment.
    8 punten
  8. Beste deelnemers en bezoekers. Er wordt door actieve leden van ons forum al een tijd de opmerking gemaakt dat we een “oud” forum zijn. Qua HL-levensjaren (anno 2002 nóg voor hyves, facebook, linkedin en twitter) klopt dat wel. Daar zijn we nog steeds trots op ! Qua veroudering, geldt dit uiteraard niet voor de leden. We ontvangen nog steeds ca. 300 nieuwe leden per maand. En ook de berichten die geplaatst worden zijn van deze tijd. Maar qua techniek zijn we door de jaren heen wel verouderd. Ideeën voor nieuwe wensen en functionaliteiten waren er wel. Maar, de huidige technische omgeving van ons forum kan dit helaas niet aan. Hierdoor werden op de ideeën en wensen die geplaatst werden geen antwoord gegeven. Laat staan een oplossing geboden. En nu? Nu is het zo ver ! We hebben een nieuw forum. Achter de schermen zijn we de afgelopen maanden druk bezig geweest met het inrichten van de nieuwe omgeving. Wij ervaren een “wauw”-effect ! Ik hoop jullie ook? Voor jou als deelnemer aan ons forum zal er het één en ander veranderd zijn. Sommige handelingen waar je in de oude omgeving aan gewend was, zullen in de nieuwe omgeving op een andere plek en onder een andere knop zitten. En ook zullen sommige nieuwe functies nog onduidelijk zijn. We proberen een zo zacht mogelijke landing voor jullie te maken en daar waar nodig en gewenst staan we uiteraard klaar voor toelichting en uitleg. Nu we live zijn en alles goed is gemigreerd, zullen er gaan wellicht nog wat bugs en errors boven water komen. Je wordt dan van harte uitgenodigd om die in dit topic te melden. Deze worden dan direct opgepakt en opgelost. Ik hoop dat we met zijn allen het geduld hebben om te wennen aan de nieuwe omgeving van Higherlevel.nl en meewerken aan een nog sterker én groter forum voor ondernemers. We zullen er met zijn allen even aan moeten wennen. Maar, nieuwe technische omgeving biedt ons weer een sterk fundament voor de toekomst. Héél spannend wat ons betreft ! Ondernemende groet, Moderatie Team
    7 punten
  9. Wij van DFD TV zoeken ook soortgelijke ondernemers. Maar goed, bij gebrek aan een eigen TV-zender leveren wij onze bijdrage gewoon op Higherlevel. Ook hier immers voldoende top consultants en experts die gratis advies geven. En starters zijn hier bovendien ook van harte welkom!
    7 punten
  10. Beste Right, Namens de Consumentenbond wil ik graag reageren op je post. Uiteraard kun je voor dit soort vragen altijd contact met ons opnemen. 😊 Als een fabrikant bij ons een licentie heeft afgenomen voor het gebruik van het predicaat Beste koop en/of Beste uit de test voor zijn product, dan mogen de retailers & webshops kosteloos gebruik maken van dit predicaatlogo gedurende de licentieperiode. Stuur anders een email naar licentieaanvraag@consumentenbond.nl, dan stuur ik je het overzicht van producten met een predicaat toe waarvoor de fabrikant een licentie bij ons heeft afgenomen. Mvg, Consumentenbond
    7 punten
  11. Bedankt voor het delen van de link!
    7 punten
  12. om toch even een terugkoppeling te geven: vandaag heel druk mee geweest: op google informatie gezocht makelaars gebeld gemeente gebeld die me na enig zoekwerk doorverwees naar Omgevingsdienst regio Nijmegen. Die stuurde me na meerdere interne telefoontjes weer terug naar ondernemerspunt (welke ik al 2 keer gesproken had). Gemeente wederom gebeld en wat verder doorgevraagd en die gingen het intern uitzetten. Bureau zelfstandige gebeld maar die wisten ook niet goed wat ze er mee aan moesten aangezien ik daarvoor eigenlijk bij ondernemersdesk moest zijn maar daar al geweest was. De partij gebeld die mijn ondernemingsplan onderzocht heeft. die heeft ook wat zaken uitgezocht en me paar handvatten gegeven. Daarmee weer verder op internet zitten zoeken en inlezen. Daarmee een mail opgesteld naar de gemeente betreffende ruimtelijke uitstraling enz. enz. uiteindelijk kreeg ik uurtje terug een telefoontje van ondernemersloket (de persoon die ik 2 keer eerder gesproken had) dat ze goed nieuws hadden. Daarna via e-mail een bericht gehad waarin bevestigd wordt dat alsnog toegestaan gaat worden. Er is intern contact geweest tussen zo ongeveer alle afdelingen die hiermee te maken hebben waaronder de gemeentelijke bestemmingsplan Jurist en de gemeentelijke handhaver. Die hebben nogmaals bevestigd dat uit jurisprudentie blijkt dat een webshop (alles wat goederen verkoopt aan consumenten via internet) als detailhandel gezien moet worden en dus niet in woonhuis of bedrijfspand zou mogen. De handhaver gaf daarbij echter ook aan dat in de gemeente Nijmegen uiteindelijk naar de ruimtelijke uitstraling gekeken wordt en op basis daarvan gehandhaafd wordt. Dat houd in dat een webshop die GEEN showroom heeft en GEEN afhaal mogelijkheid bied onder aan huis gebonden beroepen geschaard worden en daarmee enkel nog aan de regels voor dergelijke bedrijven hoeven te voldoen. Deze regels zijn als volgt: In gebouwen die ingevolge deze regels gebruikt mogen worden als woning (inclusief bijbehorende aan- en uitbouwen) is de uitoefening van aan huis verbonden beroeps- en bedrijfsactiviteiten toegestaan, onder de volgende voorwaarden: a. maximaal 35% van het vloeroppervlak van de woning, inclusief aan- en uitbouwen, mag tot ten hoogste 50 m² worden gebruikt voor een aan huis verbonden beroeps- of bedrijfsactiviteit; b. degene die de activiteiten in de woning uitvoert, dient tevens de bewoner van de woning te zijn; c. de activiteiten dienen qua aard, omvang en uitstraling te passen in een woonomgeving; d. er mag geen horeca of detailhandel ter plaatse plaatsvinden, uitgezonderd een beperkte verkoop als ondergeschikte activiteit en in relatie met een aan huis verbonden beroeps- of bedrijfsactiviteit; e. de activiteiten mogen geen nadelige invloed hebben op de normale afwikkeling van het verkeer en geen onevenredige parkeerdruk veroorzaken. In bijgebouwen is de uitoefening van aan huis verbonden beroeps- of bedrijfsactiviteiten niet toegestaan. Regel d. brengt je dan weer in een soort van kringetje maar levert dus uiteindelijk geen probleem meer op. Ik heb in elkgeval de toestemming om vanuit huis te starten zodat ik naar verwachting de komende 1 a 2 jaar vooruit kan. dit was (voor nu, komen er vast nog meer later in proces) het laatste opstaken voor de start van nieuwe bedrijf. Hoop bedrijf nu met een week of 2 bij de KvK in te kunnen schrijven en per 1 juni de activiteiten te laten starten vanuit nieuwe bedrijf.
    7 punten
  13. Nee je kan overal een bedrijf starten in de EU, in elke bedrijfsvorm van welk land in de EU welke je ook wil. Ongeacht waar je woont in de EU. En dan zeggen ze dat de EU niet waanzinnig gaaf is? Zie hier. De onderneming moet wel ingeschreven staan bij de KvK waar de activiteiten (hoofdzakelijk) plaatsvinden (COMI = Country Of Most Interest). Uit ervaring zou ik kiezen voor een Duitse (bijv. GmbH of Kommanditgesellschaft) of Nederlandse rechtsvorm (bijv. B.V. of V.O.F). Besef goed waar je aan begint, het land van oprichting heeft verregaande gevolgen voor keuze van een rechtskeuze in geval van geschillen (ook tussen aandeelhouders onderling). Moet het bedrijf rechtspersoonlijkheid hebben of niet? Zeker grensoverschrijdend zijn er wel eens wat ze noemen, kwalificatieverschillen. Vooral in geval van fiscaal transparante bedrijfsvormen kan je hier tegenaan lopen. Als je keuze is voor een bedrijfsvorm met rechtspersoonlijkheid is het simpel, daarbij zijn bijv. de GmbH in DLD en de B.V. in NL niet fiscaal transparant (en vergelijkbare rechtsvormen in BE en Zweden ook niet) De taal van de statuten ('articles of association') mag in een heel aantal talen geschreven zijn, in alle Europeese landen (1 van de voordelen van 1 EU markt), bijvoorbeeld Engels is algemeen geaccepteerd. Het maakt in die zin voor de taal dus niet uit of je in DLD, NL, BE of Zweden opricht. Kijk uit met UK rechtsvormen op dit moment, zoals terecht aangehaald vanwege de Brexit. Maak het vooral niet moelijker dan het strikt noodzakelijkerwijs moet zijn.
    6 punten
  14. Naast het discussie topic Hoe raakt corona-vrees jou onderneming leek mij het zinvol om een topic hebben met mogelijkheden voor steun / compensatie. Let op: Dit topic is dus vooral bedoeld om te linken naar specifieke mogelijkheden en eventueel wat inhoudelijk advies daarover. Laten we discussies en speculaties in het andere topic doen zodat hier concrete mogelijkheden kunnen worden belicht zonder al te veel speculatie en opinie. Kom je een nieuwe of interessante mogelijk tegen reageer dan op dit topic met een link. Algemene ondernemersinformatie Corona / Covid-19 Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RvO): https://www.rvo.nl/coronavirus Ondernemersplein: https://ondernemersplein.kvk.nl/het-coronavirus-en-ondernemen-een-wegwijzer/ Kamer van koophandel: https://www.kvk.nl/corona/ Belastingdienst: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/home/content/coronavirus Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19 Bovenstaande links worden regelmatig bijgewerkt en bevatten ook links die hieronder niet genoemd worden.. Actuele regelingen Deeltijd WW voor personeel: https://www.uwv.nl/werkgevers/tijdelijk-minder-werk/index.aspx Als je meer dan 20% van je werk gedurende meer dan twee weken verliest kun je deeltijd WW voor personeel aanvragen. update 17-3: De Deeltijd WW regeling wordt gesloten en er komt een Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkbehoud, daarbij wordt 90% van de loonkosten vergoed. De regeling wordt nu uitgewerkt en zo spoedig mogelijk opengesteld. Ondernemers die hun aanvraag voor deeltijd WW al hadden ingediend hoeven niet opnieuw aan te vragen, de aanmelding wordt doorgezet naar de nieuwe regeling Bijzondere bijstand Zelfstandigen (BBZ) ivm Corona Deze regeling is specifiek geschikt voor zzp-ers of ondernemers met eenmanszaak of VOF en voorziet vooral in de mogelijkheid om zelf inkomensaanvulling te krijgen tot bijstandsniveau. BBZ aanvraag kan tot 13 weken duren, voorschot levensonderhoud is (soms) mogelijk, Aanvragen kan via je eigen gemeente BBZ wordt in principe als lening verstrekt en moet afhankelijk van werkelijk behaalde omzet terugbetaald worden. update 21-3: Er wordt een speciale BBZ regeling opgetuigd, de aanvraag zal lopen via de (kern)gemeenten. Hou het nieuws en de site van je gemeente in de gaten voor de wijze van aanvraag en datum openstelling deze wordt voor eind maart verwacht. Lees bij een van de links onder het kopje Algemene ondernemersinformatie Corona / Covid-19 boven aan dit bericht om te lezen over de verwachte voorwaarden. Bijzondere bijstand Naast de BBZ zijn er ook een handvol regelingen voor mensen met een laag inkomen, deze zijn voor iedereen toegankelijk, ook zonder bijstandsuitkering. Algemene info mogelijkheden: https://www.regelhulp.nl/ik-heb-hulp-nodig/bijzondere-bijstand Bijzonder bijstand woonkostentoeslag: https://www.regelhulp.nl/ik-heb-hulp-nodig/huur-hypotheek-toeslag Kunt u uw huur of hypotheek niet meer betalen omdat uw inkomen plotseling is gedaald? Bijvoorbeeld door ziekte, scheiding of werkloosheid? Dan krijgt u misschien van uw gemeente woonkostentoeslag. Woonkostentoeslag is een tijdelijke bijdrage van de gemeente om uw huur of hypotheek te betalen. Alle vormen van bijstand vraag je aan via de gemeente, zie dus info op de site van de eigen gemeente voor het aanvragen. Toeslagen Huurtoeslag: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/huurtoeslag/ Zorgtoeslag: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/zorgtoeslag/ Belastingdienst. - Uitstel aangiftes 2019 inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting: links volgen Elke ondernemer die zelf aangifte doet kan standaard uitstel vragen tot 1 september 2020 voor inkomstenbelasting en 1 oktober 2020 voor vennootschapsbelasting. Ondernemers die via een boekhouder met standaarduitstelregeling aangifte doen moeten overleggen met hun boekhouder over de timing van de aangifte van 2019. uitstel aangifte inkomstenbelasting; https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/belastingaangifte/content/ik-moet-aangifte-doen-maar-ik-wil-graag-uitstel-kan-dat uitstel aangifte vennootschapsbelasting: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/vennootschapsbelasting/uitstel_aangifte_vennootschapsbelasting/uitstel_aangifte_vennootschapsbelasting - Verlaging voorlopige aanslagen inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting: links volgen Je kunt een nieuwe inschatting maken van de winst voor 2020 met oog op corona, zodat je nu minder vooruit betaald door de lagere winstverwachting. Voorlopige aanslag inkomstenbelasting: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/voorlopige-aanslag/voorlopige-aanslag Voorlopige aanslag vennootschapsbelasting: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/berichten/nieuws/voorlopige-aanslag-vennootschapsbelasting-2020-aanvragen-of-wijzigen - Uitstel van betaling inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, omzetbelasting en loonbelasting: Dit zijn bestaande mogelijkheden maar met (zeer) strikte regels, vermoedelijk nuttig voor ergste nood te overleven maar geen structurele maatregel. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/aangifte_betalen_en_toezicht/belasting_betalen_of_terugkrijgen/ Nieuwe informatie over bijzondere uitstelregeling (dd 13 maart) https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/berichten/nieuws/uitstel-betaling-gevolgen-coronavirus Voor aanslagen inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, omzetbelasting en loonbelasting kunt u bijzonder uitstel van betaling aanvragen. Stuur daarvoor een brief met een verklaring van een derde deskundige. In de brief vraagt u om uitstel van betaling en legt u uit hoe u door de uitbraak van corona in betalingsproblemen bent gekomen. Bij de brief doet u een verklaring van een derde deskundige. Banken De banken in Nederland hebben aangekondigd alle ondernemers met een financiering automatisch aflosuitstel van 6 maanden te geven. Het uitstel wordt automatisch toegekend voor zakelijke kredieten, hou dat dus zelf even in de gaten en kijk verder naar de https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/19/banken-geven-bedrijven-half-jaar-aflospauze-vanwege-corona-a3994276 Andere maatregelen - Veel hypotheekverstrekkers gaan particulieren de mogelijkheid bieden 3 maanden aflosuitstel op hun lening te krijgen https://www.rtlz.nl/life/personal-finance/artikel/5062466/hypotheek-op-pauze-vanwege-coronavirus Deze regeling kan per hypotheekverstrekker anders zijn check daarom de website van je hypotheekverstrekker - Ouders krijgen de eigen bijdrage kinderopvangtoeslag terug van hun opvangorganisatie https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/03/20/alle-ouders-krijgen-hun-eigen-bijdrage-kinderopvang-terug In eerste aanleg geldt dit voor de periode dat de kinderopvang (verplicht) gesloten zijn, de maatregel zal verlengd worden indien nodig..
    6 punten
  15. Sorry jasper ik ga het even heel hard zeggen HOU OP met dit verongelijkte verontwaardige toontje.. Dit zijn ongekende tijden in een normaal jaar vragen 200 bedrijven per jaar Deeltijd WW aan nu zijn er in 2 dagen meer dan50.000 aanvragen bijgekomen, en jij gaat lopen zeiken dat de aanhef niet netjes is en hullie wel een smoesje mogen gebruiken dat jij niet mag gebruiken.
    6 punten
  16. De kortingsregeling van de kor komt helemaal te vervallen. Er valt straks niks meer aan te geven / salderen op de aangifte. Je bent onder de nieuwe KOR wel of geen ondernemer voor de BTW en rekent dus wel of geen btw. MAAR het is niet per definitie een belastingverhoging! Dat ligt aan wie je klanten zijn Er ontstaat voor kleine ondernemers een belangrijke keuze of je deelneemt aan de KOR of niet en die keuze wordt vooral ingegeven door wie je klanten worden/zijn. 1. Lever je (vooral) aan consumenten dan is deelname aan KOR geen probleem 2. Lever je vooral aan ondernemers dan levert je dat hoe dan ook een nadeel op of je nu wel of niet deelneemt aan de KOR. 1. Lever je vooral aan consumenten Dan heeft deelname aan de KOR geen effect voordeel of nadeel. Want: Nu reken je aan je klanten 1210 euro incl btw. Daarna geef je in je aangifte bij vraag 1 op dat je 1000 euro omzet hebt en 21 euro btw moet afdragen. Je hebt voor die verkopen voor 600 euro inkopen gedaan en je krijgt bij vraag 5b dus 126 euro terug. Bij vraag 5d verreken je het saldo van 210-126= 84 euro zodat de aangifte op 0 uitkomt Je totale marge komt dan uit op 1000-600 = 400 + 84 via btw = 484 euro Na 1 januari 2020 blijf je de klant gewoon 1210 euro rekenen. Want je hoeft niet je prijzen te verlagen omdat je geen btw ondernemer meer bent omdat je van de KOR gebruik blijft maken Je inkoopkosten stijgen wel van 600 naar 726 euro omdat je op inkoop geen btw kan terugvragen. Je marge wordt dan (nog steeds) hetzelfde want 1210 - 726 = 484 2. Lever je vooral aan ondernemers Dan heb je wel een financieel nadeel. Want nu reken je 1210 euro aan je zakelijke klant en doe je hetzelfde trucje om de btw aan te geven en weer terug te vragen. Marge is nu 484 voor zakelijke klanten (zie berekening hierboven) Als je na 1 januari 2020 kiest voor de KOR dan zal je zakelijke klant geen 1210 willen blijven betalen als jij geen btw meer rekent. Want die zakelijke klant kon die 210 euro terugvragen, dus die klant wil maar max 1000 euro (incl btw) betalen omdat hij dan hetzelfde kwijt is als in nu in 2019. Jij moet dus je prijs verlagen om te concurreren met andere ondernemers die wel btw rekenen. Maar aan de inkoopkant ga je bij keuze voor de KOR dus ook de btw op inkoop niet terug kunnen vragen en snijd je daar nog een keer in eigen vlees. dus komt je marge bij zakelijke klanten uit op 1000 - 726 = 274 euro Als je kiest om wel btw ondernemer te blijven heb je ook nadeel want je moet nu wel die 210 euro btw over de omzet afdragen omdat de korting vervalt. echter heb je dan als voordeel dat je wel de inkoop btw terugkrijgt. Dus dan komt je marge uit op 1000- 600 = 400 euro marge. maar je totale marge is dus 84 euro lager omdat die KOR verrekening vervalt. Al met al is er dus alleen sprake van een verkapte belastingverhoging voor kleine ondernemers die hoofdzakelijk aan ondernemers leveren. Echter zal die groep niet zo heel groot zijn schat ik in.
    6 punten
  17. Voor alle gedupeerden die op zoek zijn naar juridische hulp kan ik jullie mijn advocaat aanbevelen. Hij heeft de rechtszaak van mij, die in het artikel van FTM wordt beschreven, grotendeels gewonnen. Hij is compleet op de hoogte van alle ins en outs over IVB. Heeft alle bewijzen inclusief het zwartboek. Hele fijne man en erg goed in zijn vak. Hij heet Jan Willem Hijnen en werkt bij Dudink en Starink advocaten. http://dudinkstarink.nl/ Dit is niet om reclame te maken maar om andere gedupeerden op weg te helpen in hun strijd tegen IVB.
    6 punten
  18. Na het vonnis van het gerechtshof Roermond is er een opening voor publicatie van de werkwijze van het Invorderingsbedrijf in de pers en de media. In de afgelopen tijd is er een zwartboek samengesteld waarin op uitgebreide wijze o.a. verslag wordt gedaan van de werkwijze van het IVB, de betrouwbaarheid van positieve reviews en de intimidaties. 28 gedupeerden doen hun verhaal. Jan Hein Strop is een onderzoeksjournalist van Follow the Money. Hij is erin gedoken, heeft veel mensen gesproken en veel dossiers gezien. Hij publiceert een artikel over de werkwijze van invorderingsbedrijf. 1Vandaag is geïnteresseerd geraakt en heeft het opgepakt. Het resultaat daarvan wordt vrijdag 12 juli om 18.15u op NPO1 uitgezonden. Kortom... Vrijdag verschijnt er een pittig artikel online en is er een uitzending van 1Vandaag waarin aandacht wordt besteed aan de werkwijze van het Invorderingsbedrijf. Voornoemd vonnis, de publicaties en het zwartboek zullen menigeen kunnen ondersteunen in een juridische procedure met het Invorderingsbedrijf.
    6 punten
  19. Het is bekend dat IVB het internet volplempt met positieve reviews. Ook op dit forum is hier regelmatig op gewezen. Het bovenstaande verhaal is een te verdekt positief review "in disguise". En zoals gesteld opvallend ongeloofwaardig. Invorderingsbedrijf zet Trustpilot en Google Maps onder druk om negatieve reviews te verwijderen. Trustpilot dwingt negatieve reviewers hun gegevens bekend te maken aan het Invorderingsbedrijf. Daarna worden ze bedreigd met een smaad en laster procedure. Wat wetenwaardigheden over Google Maps en het Invorderingsbedrijf: Google Maps is weliswaar één site van een grote hoeveelheid internet fora met een aanzienlijke hoeveelheid publicaties van en over het Invorderingsbedrijf, diens virtuele vestigingen en het Incassocenter, maar is uniek doordat hier 468 reviews gepost zijn (april 2019). Dat is voor een incassobureau van deze omvang uitzonderlijk te noemen. Het invorderingsbedrijf onderhoudt op Google Maps “pages” voor vijf vestigingen. Deze vestigingen zijn met uitzondering van het Invorderingsbedrijf Den Haag brievenbusfirma’s. Dit betreft de invorderingsbedrijven in Amsterdam, Rotterdam, Groningen en het Incassocenter Rotterdam. In maart 2019 zijn op aangeven van het Invorderingsbedrijf met het beroep op het zgn. “note and take downbeleid” van Google een groot aantal negatieve reviews verwijderd. Het gevolg hiervan is dat het aantal positieve reviews sterk is gestegen met een stevig effect op de “ratings” van deze vestigingen. Bij 64% van de geplaatste positieve reviews worden aan twee of meerdere vestigingen vijf sterren tegelijkertijd toegekend, 16% hiervan betreft vijfsterren reviews bij alle vestigingen. Bij 16 reviews kan worden vastgesteld dat deze zijn gepost door bedrijven die niet terug te vinden zijn op internet en de Kamer van Koophandel. Bij de overige reviews wordt slechts minimaal verwezen naar de bedrijven waar de recensent werkzaam is. Eerder is aangetoond dat 51 fotoprofielen gebruik maken van een stockfoto rechtstreeks van internet gekopieerd. Nadat hier door reviewers naar werd verwezen is dit aantal verminderd tot 17. De overige profielen zijn daarna voorzien van nietszeggende plaatjes. Eigen medewerkers, directieleden zelf en familieleden hebben positieve reviews geplaatst. In totaal zijn zeker 25 vijfsterren reviews geplaatst door direct betrokkenen bij het Invorderingsbedrijf. De positieve reviews op Google Maps proberen ook een beeld te schetsen dat het Invorderingsbedrijf internationaal opereert. Dat geldt overigens wederom voor het bovenstaande "review" op dit forum. Om dit 'internationale' karakter kracht bij te zetten, is er op Google bijvoorbeeld een review te vinden van een Russische opdrachtgeefster die naast een aantal reviews in het Russich ook een in het Engels gesteld prijzend vijf sterrenreview geeft aan het Invorderingsbedrijf. De Russische reviews zijn rechtstreekse kopieën van Russische Local Guides waardoor deze berichten tweemaal op Google Maps terug te vinden zijn. De berichten van de local guides zijn van eerdere datum dus een duidelijke kopie met dit doel gemaakt. Het betreft de routebeschrijving naar een metrostation en een recensie van een restaurant in St. Petersburg. Het invorderingsbedrijf en het Incassocenter behoren tot hetzelfde incassobedrijf. Dit incassobedrijf heeft geen (gerechts)deurwaarders of incasso-advocaten in dienst. Regelmatig worden in de positieve reviews de expertise waarover dit incassobureau niet beschikt juist geprezen. Maar het Invorderingsbedrijf gaat daarin verder. Op haar verschillende sites wordt gesuggereerd wel over deurwaarders te beschikken, zelf een deurwaarderskantoor te zijn (Groningen) resp. op de facebookpagina van het Invorderingsbedrijf een advocatenkantoor te voeren. Zou een bedrijf van onbesproken gedrag en met ethische normen en waarden als uitgangspunt zich hier mee bezig houden? Kom op, deze poging van IVB en diens Trol is te opvallend...
    6 punten
  20. Je zei jongens!
    6 punten
  21. De huurders hebben het pand verlaten geeft u aan. Dan gebruiken de huidige - u onbekende - personen het pand onrechtmatig, dus zonder recht of titel, zoals dat juridisch heet. Heel in het kort doet u het volgende: 1. Licht de politie in van het onrechtmatig gebruik door u onbekende personen, ga naar het pand toe (niet alleen!), vervang de sloten (cilinders), breng extra knippen aan de binnenkant aan, en doe dat zodanig dat ze er absoluut niet meer in kunnen. 2. Hang een brief op voor hen dat ze op afspraak hun eigendommen kunnen ophalen tegen betaling van vergoeding van de schade. 3. Hang ook een brief zichtbaar maar niet verwijderbaar op voor een eventuele slotenmaker met de mededeling dat u de eigenaar bent, er geen rechtmatige huurder of gebruiker is, niemand het pand binnen mag en de cilinders niet vervangen mogen worden en dat men contact met u op kan nemen via telefoonnummer x. 4. Sluit gas, water, licht etc. af/zeg het op als dat op uw naam staat, maak foto's van alle meterstanden, liefst met een krant erbij waar de datum op staat. En sluit ook de toegang tot de meterkast af.
    6 punten
  22. Tsja bij principe kwesties gaat het meestal niet zo om wat juridisch mag en kan, maar waar je mee denkt weg te kunnen komen. Dat blijkt ook wel uit jou reactie en dan met name het laatste punt. Ik snap de emotie wel, ik zou vooral enigszins trots zijn op het feit dat het jou wel gelukt is door gewoon stug vol te houden en desnoods waar je kan anderen moreel te ondersteunen om vooral vol te houden omdat het jou uiteindelijk wel gelukt is, ook al heeft het 5 jaar geduurd. Maar het heeft niet zoveel zin om hier de juridische kant verder uit te diepen want dat zal toch maar een relatief kleine factor zijn in jou keuze wat te doen. Om je met de renteberekening op weg te helpen heb ik een excelsheet gemaakt die redelijk vanzelf spreekt. (hoop ik) Elke keer dat er iets gebeurde een nieuwe factuur of een aflossing vul je de datum in in de kolom rentedatum en het bedrag dat erbij komt of eraf gaat. Dat is het enige wat je moet invoeren datum, bedrag in juiste kolom en eventueel rente percentage als dat tussentijds wijzigt. De rest van de kolommen is formules die vanzelf rekenen. per regel wordt dan steeds rente berekend. voor het aantal dagen dat er niets is betaald of gefactureerd. Dat moet in elk geval helpen om op een redelijk bedrag zonder al te veel natte vinger werk uit te komen. Is het alleen de vraag of je alle betaaldatums nog weet.. Anders wordt het toch nog flink huiswerk.. HL hulpmiddel renteberekening.xlsx
    6 punten
  23. Loopt een man over een landweggetje, hoort hij ineens een stem boven zich: "Hallo, mag ik u wat vragen, weet u waar ik ben?", "Natuurlijk," antwoordt de man naar de persoon boven hem die zich in de mand van een heteluchtballon bevindt. "Dank u, Ik heb over 3 kwartier een belangrijke afspraak, maar ik ben verdwaald," Vertelt de ballonvaarder. De man antwoordt: "U bevindt zich op ca. 100 voet hoogte, op ± 52 graden Noorderbreedte en 6 graden Oosterlengte." Verontwaardigd klinkt het uit de ballon: "U bent zeker werknemer in een technisch bedrijf of iets dergelijks, want aan uw antwoord heb ik niets," waarop de man reageert: "U bent zeker manager in een groot bedrijf?" "Ja, inderdaad," klinkt het weer uit de ballon, "hoezo?" "Nou, een hoop hete lucht heeft u op een positie boven mij gebracht, maar als u zich geen raad weet met de situatie waarin u verkeert, geeft u als vanzelfsprekend de mensen onder u de schuld?!"
    6 punten
  24. één van de meest voorkomende uitspraken op higherlevel.nl is dat een idee niet zoveel waard is, maar dat het gaat om de uitvoering. Ik had een yesmomentje vorige week toen we na enkele weken van heen en weer mailen en koffiedrinken met de vorige eigenaar de domeinnaam www.magazijn.nl konden overnemen. De eerste stap van idee naar uitvoering is daarmee gezet
    6 punten
  25. Te krampachtig en te politiek correcte stellingname. Houd er eens mee op. Als jij iemand aanbeveelt die op het forum dominant aanwezig is, dan heeft hij blijkbaar met zijn reacties aangegeven een professional te zijn. Dus is het een terechte aanbeveling. Iemand steekt er dus tijd en energie in op correct te reageren, laat hem / haar dan ook profiteren van de positieve vruchten.
    6 punten
  26. Yes Yes YES! Na een hele gekke periode en na lange voorbereiding is deze week het moment daar: ik ben partner geworden bij een hele leuke dynamische club. ik heb er zin an! (Edit: wat minder drama, het is een Yes-moment! ;D )
    6 punten
  27. Je kunt ook jouw ontwerpen laten maken en zelf de verkoop doen. Dan ziin er wel hogere aankoopkosten omdat de maker met die machiene ook wat moet verdienen, maar je kunt dan zien of de handel gaat lopen. Zoja, kun je zelf die machiene aanschaffen. Het belangrijkste is dat je zo gaat ontdekken of er überhaupt iets aan jouw ideeën te verdienen valt.
    5 punten
  28. Om je dromen waar te kunnen maken, moet je wel eerst wakker worden. Wat het lichaam niet (meer) kan, neemt de geest over. Wordt ontwerper en verkoop je ontwerpen. Zelf ben ik een pragmatisch denker en doener, waardoor mijn antwoord wat kort en bondig kan overkomen ... desalniettemin is het goed bedoeld.
    5 punten
  29. @Branko Collin @insparcom @TwaBla @Markilanosz @Benm @Highio Allen bedankt voor jullie reactie! Omdat ik de naam toch heel graag wil gebruiken heb ik op advies van @Highio contact gezocht met de andere partij. Zij geeft aan dat ik de naam (of een variant er op) mag gebruiken zolang ik niet in haar regio actief wordt en er een duidelijk onderscheid is in logo's. Dat ik mijn diensten voornamelijk online ga aanbieden vond ze ook geen probleem zolang ik daarbij nog steeds zoveel mogelijk haar regio vermijd. Eind goed, al goed :)
    5 punten
  30. In de normale logistieke praktijk kunnen we vaak handelen op routine. We hanteren prognosemodellen en -software en kunnen bij wijze van spreken op basis van de weersverwachting en tijd van het jaar voorspellen hoeveel ijsjes er komend weekend gegeten gaan worden. Maar hoe kunnen we plannen in onzekerheid? De coronacrisis lijkt de logistiek in een complete chaos gestort te hebben. De supply chains liggen stil, zijn verstoord óf vertonen een enorme piek. Alle ‘normale’ forecast-modellen zijn niet langer bruikbaar. Uit gesprekken met logistiek en supply chain-managers blijkt een behoefte om zich voor te bereiden op de middellange termijn, maar er heerst veel twijfel: ‘Je kúnt je niet voorbereiden, want je weet nu niks.’ De situatie waarin alles onzeker is en niets planbaar lijkt, is militairen niet vreemd. Militairen opereren steevast in een omgeving waar de situatie voortdurend kan veranderen, waar extremen eerder normaal zijn dan uitzondering en de problemen per definitie complex. In algemene zin anticiperen militairen op operationele inzet door een goede training, het verzamelen van zo veel mogelijk informatie, een gedegen planning en gestandaardiseerde wijze van optreden. Maar ook als je daar binnen jouw bedrijf nooit de behoefte toe hebt gevoeld of de tijd voor hebt gehad, kun je een aantal militaire lessen en technieken in de huidige crisis toepassen. Zorg voor rust In de eerste plaats is rust van essentieel belang. De crisis gaat langer duren dan een paar dagen. Blijf daarom gezond eten, ga (als je nog buitenshuis werkt) op tijd naar huis, probeer goed te slapen en te ontspannen. Stel indien mogelijk ploegendiensten in. Houd je collega’s in de gaten en help elkaar. Wees een buddy voor elkaar. Goed timemanagement zorgt voor duurzame inzetbaarheid. Scheid planning van uitvoering In een chaotische situatie kun je alleen nog maar reageren en is er geen ruimte om te anticiperen en vooruit te plannen. Creëer een planningsteam dat zich niet met de waan van de dag bezighoudt maar vooruitkijkt naar morgen, naar volgende week, volgende maand, een half jaar verder. Definieer het probleem Een goede probleemdefinitie is het begin van de oplossing. In de praktijk zullen probleemdefinitie en het vinden van oplossingen door elkaar heen lopen. Complexe (ongestructureerde) problemen kennen zelden een enkelvoudige oorzaak. Het gaat erom een gezamenlijk bruikbare interpretatie te vinden. Verzamel informatie Zet je informatievoorziening voorop. Een crisis schreeuwt om andere antwoorden dan die die jouw systemen normaal genereren. Dat moet je dus organiseren. Begin met het formuleren van de kernvragen waar je mee worstelt om überhaupt te kunnen plannen. Probeer zo de grootste onzekerheden te verminderen. Het is ook zinloos oplossingen te bedenken zonder eerst grondig te hebben vastgesteld wat de oorzaken van de op te lossen problemen zijn. Onderzoek de omgeving. Welke externe, politieke, economische, sociale, infrastructurele en informatie-factoren zijn van invloed op jouw specifieke situatie? Welke interne factoren spelen mee? Hoe zit het met de financiering van de onderneming en hoe is de personele situatie? Welke kansen zien we, naast alle bedreigingen? Wacht niet tot je alle informatie hebt, want die heb je nooit. Je moet dus aannames doen, en die moet je valideren in je verdere informatievoorziening. Creëer scenario’s Scenario-ontwikkeling helpt een situatie inzichtelijk te maken, waardoor deze weliswaar nog steeds ingewikkeld en complex is, maar wel beter hanteerbaar. Denk na over de richtingen waarin de huidige situatie zich kan ontwikkelen. Formuleer daarbij het meest waarschijnlijke scenario, maar ook een of twee extreme varianten. Scenario’s zijn geen prognoses of voorspellingen, maar helpen in het onderzoeken en formuleren van oplossingsrichtingen. Ontwikkel handelingsperspectieven en mogelijke wijzen van optreden Wanneer scenario’s zijn opgesteld kunnen deze gebruikt worden om handelingsperspectieven uit te werken. Handelingsperspectieven zijn opties, denkrichtingen, ideeën en mogelijke acties, die helpen de uitdagingen van elk scenario het hoofd te bieden, maar ook mogelijke kansen te onderkennen. Formuleer mogelijke wijzen van optreden. Weeg deze mogelijke wijzen van optreden af tegen alle scenario’s. Wat kunnen de gevolgen zijn van de manieren van optreden in de verschillende scenario’s? Inventariseer de risico’s en maak een kosten-batenanalyse. Kies een aanpak In een complexe situatie is een bepaalde aanpak of oplossing niet goed of fout, maar hooguit beter of slechter. De kwaliteit van een oplossing kan – afhankelijk van het moment – variëren. Een initieel als goed beoordeelde oplossing kan uiteindelijk rampzalige gevolgen hebben wanneer onbedoelde neveneffecten gaandeweg duidelijk worden. Planning dient onder dit soort complexe omstandigheden dus een iteratief proces te zijn; blijf de toestand beoordelen en pas je aan de omstandigheden aan conform de OODA-loop (Observe, Orient, Decide & Act). Maak onderscheid tussen korte, middellange en lange termijn De middellangetermijnplanning is in feite je plan de campagne waarin je de samenhang van je aanpak beschrijft en aangeeft langs welke lijnen je de crisis wilt beteugelen. Daarin beschrijf je ook doelstellingen (gewenste effecten) en mijlpalen. Meten is weten! Definieer de doelen die je wilt bereiken SMART. Met het middellangetermijnplan geef je je medewerkers focus en daarmee kunnen ze ook begrijpen waarom sommige kortetermijnmaatregelen nodig zijn. Het helpt je ook bij het richten van die kortetermijnplanning die je vooral in hapklare brokken moet hakken en moet koppelen aan de mijlpalen. Je lange(re)termijnplan richt zich op het herstel dat na de crisis moet gaan plaatsvinden. Denk daar ook nu al over na. Sturing Stuur op effecten die je wilt bereiken en ga vooral niet micro-managen. Zeker dat laatste is een valkuil die je moet zien te vermijden. Beschrijf WAT je wilt bereiken en WAAROM. Laat de vertaling naar de uitvoering aan de uitvoerende elementen van je organisatie. Daarmee creëer je eigenaarschap, maak je het een team-effort en geef je ze de vrijheid om situationeel te handelen. Voorkom groepsdenken door bijvoorbeeld het aanwijzen van een ‘advocaat van de duivel’, het betrekken van buitenstaanders of het aanmoedigen van een kritische houding. Betrek regelmatig het hele team en maak gebruik van de hier aanwezige kennis en ervaring.
    5 punten
  31. Al voor de pandemie uitbrak merkte ik al dat het beste qua foodtrucks eraf is. In de foodtruckwereld zie je veel cateraars overstappen naar andere vormen van catering en is de foodtruck nog iets voor erbij. Ik zie dat satéboer gelijk groot begint te denken, productie uitbesteden en gebruik van toegevoegingen. Ga eerst eens kijken in de supermarkt en toko's welke saté-/pindasauzen er zijn. Kijk op het etiket wat zij voor ingrediënten gebruiken en vraag je af hoe jij je met jouw saus kunt onderscheiden. Gebruik misschien minder ingrediënten, gebruik tweede keus ingrediënten en probeer of ouderwetse technieken (zoek eens op wecken en varianten) de houdbaarheid van je saus verlengt zodat je geen toegevoegde conserveringsmiddelen nodig hebt. Maak in jouw eigen keuken je saus (hou wel goed rekening met de hygiëne, zoek maar op HACCP) en laat die proeven door een testpanel, bijvoorbeeld je familie, buren, vrienden (nadat de coronacrisis voorbij is). Als die er allemaal lovend over zijn, is het vroeg genoeg om een naam te bedenken en een logo te (laten) ontwerpen en over je communicatie na te denken (web, print, socials). En als je dat allemaal hebt: een lekkere saus, een mooi logo etc. neem je contact op met de lokale pers. Die zijn altijd wel geïnteresseerd in nieuwe, lokale ondernemers. Zoek je potentiële afnemers op en vertel ze eerlijk dat je nog geen mega onderneming hebt en dat het soms iets langer kan duren dat ze jouw saus krijgen omdat je die vers maakt. Heb je op een gegeven moment een vaste club afnemers en wil je opschalen dan kun je kijken of je ergens een professionele keuken kunt huren. In de randstad and kan dat op best wel veel plekken.
    5 punten
  32. Hierbij mijn neutraal technisch advies door de ogen van een full stack developer op basis van berichten in de PM en dit topic en als toevoeging (!!!) op mijn eerdere bericht . Ga een samenwerking aan met een full stack developer en maak een stapsgewijs plan om je bedrijfsprocessen beter te automatiseren. Elke stap moet een behapbaar probleem oplossen en strategisch onderbouwd zijn, anders moet je het gewoon niet doen. Ga niet meteen voor een complete oplossing: laat een systeem bijv eerst een rapport uitdraaien dat je ondersteund bij je "handwerk" voordat het een autonome blackbox wordt. Eerst kost een proces je 5 uur (niet geoptimaliseerd) dan 2,5 uur (optimalisatie ronde 1) dan 1 uur (optimalisatie ronde 2) en daarna 30 seconden (optimalisatie ronde 3). Bij elke stap (iteratie) leer je en zo kun je de kosten voor het verbeteren van je systemen uitsmeren over tijd. Op basis van de PM (wat ik als developer zou doen): Begin met het opzetten van een eigen VPS, voor EUR 50 (ex) p/m heb je al een mooie instance (https://www.transip.nl/vps/) Draai hier zelf Magento 2 (die gebruik je als data hub begrijp ik?) en Odoo op. https://devdocs.magento.com/guides/v2.3/install-gde/install-roadmap_part1.html https://www.odoo.com/documentation/online/setup/install.html#source-install Met beide stukjes software op dezelfde server is er een ideale data-uitwisseling-basis. Dat is dan installatiekosten developer + EUR 50 (ex) p/m. Dat schilt nogal met jouw raming van minimaal EUR 384 p/m. Nadat dat is opgezet ga je stapsgewijs kijken hoe je een jouw huidige Magento gaat migreren naar je eigen VPS. Tevens ga je Odoo verkennen, gratis plugins uitproberen en kijken in hoeverre je jouw data-model erin kwijt kan. Ik ben geen Odoo expert maar het lijkt me niet meer dan logisch dat je er 'arbitrary data model logic' in zit (desnoods via een plugin). Daarmee kun je dus jouw logica (manier van werken) inprogrammeren. Als dat niet via een gebruiksvriendelijke interface kan dan kan de developer het je uitleggen of overnemen. Verder moet je oppassen met die ondersteunende SaaS diensten. Vaak betaal je voor een hoop zaken die je niet gebruikt of niet nodig hebt. Het is altijd interessant om te kijken of je een functionaliteit zelf kan implementeren op je VPS (voor een strategie die zich heeft bewezen). (Oftewel: gaat je geld naar een externe partij die iets voor je doet of gaat je geld naar uitbreiding van in-house kennis en software) Met een stapsgewijze aanpak (in bedrijfsvoering en technische implementatie) zorg je ervoor dat je het wel kunt betalen, dat je minder risico neemt en dat je focus houdt door alleen te werken aan processen die zich hebben bewezen. Wat jij wilt doen is telepoorten van A naar B (horizontaal en verticaal) in plaats van de route lopen van A naar B. Stapje voor stapje... Als ik je business model goed begrijp is het technisch eigenlijk niet zo spannend (en misschien qua ondernemerschap ook niet echt ). Uiteindelijk is het niet meer dan een geoptimaliseerd data bestand sturen naar de platformen waarop je actief bent (op basis van verwerkte leveranciers data) en met SaaS diensten hooks koppelen aan het supply chain process. En natuurlijk klantenondersteuning bieden. Ik denk dat jouw focus moet gaan naar procesverbetering bij alles wat je doet. Ik heb ooit Hyves geadviseerd toen zij tegen een probleem aanliepen met hun communicatie met externe ontwikkelaars. Er was maar 1 projectleider en die kreeg zo veel mailtjes met vragen dat hij amper nog aan zijn werk toe kwam. Ik heb hem toen geadviseerd over wat ontwikkelaars precies zoeken in bijv. documentatie van systemen en bij oplossingen voor problemen. Op basis daarvan werd de communicatie op de web site voor externe ontwikkelaars verbeterd en een FAQ opgesteld. Een geconstateerd probleem werd zo effectief en efficiënt opgelost en dat leverde meer tijd op (lees; belangrijkere zaken, groei) en dus extra geld (lees; geld voor investeringen, betere marge). Zoek naar continuïteit en stabiliteit in je processen en in de technologie die je toepast. Je hebt een cyberpunk business model, dan moet je je ook als een cyberpunk gedragen en veel beter weten wat je nou technisch doet.
    5 punten
  33. Dat kan, maar het heeft mijn voorkeur dat u ze hier geanonimiseerd plaatst. Dat is leerzaam voor iedereen.
    5 punten
  34. De grote vraag is: wie heeft de originelen van de inkoopfacturen, want daarvoor geldt de bewaarplicht, je mag documenten scannen en de hele administratie digitaal opslaan, maar dan moet deze wel gedurende de bewaartermijn beschikbaar zijn ter inzage en beoordeling. Het lijkt erop dat jij dus de orginiele stukken tbv de boekhouding bezit of dat jij (gezien de slordige aanlevering en ontbreken van veel stukken) de enige bent met kopieën van de administratie. Ik zou vandaag nog sturen wat je hebt en over de inkoopfacturen aangeven dat die online inzichtelijk zijn en gedownload kunnen worden door cliënt of desgewenst boekhouder 2. zie antwoord cosara en aanvullend daarop het was jou keuze (of tfout) om niets door te rekenen voor dat boekhoudprogramma, daarmee zat het dus (impliciet) in je uurtarief. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het een logisch argument is nu kosten te rekenen voor overdracht van een dossier of een deel ervan omdat je in het verleden niks hebt gerekend voor het boekhoudpakket. Dat komt over als een poging om vergeten kosten alsnog te kunnen doorbelasten. Vroeger was het voor een administratiekantoor makkeelijk je gaf gewoon de orginele papieren na verwerking terug en drukte klanten op het hart dat ze het zelf 7 jaar moesten bewaren en wij een (volledig) kopie dossier hadden. Als een klant wegging hoefde je dan alleen grootboek en balans over te dragen de rest hadden ze zelf al.. Tegenwoordig zit alles digitaal opgeslagen in de boekhoudingen en daarmee heeft de boekhouder een zwaardere last gekregen omdat tegenwoordig soms facturen al automatisch kunnen worden ingeschoten en verwerkt, de klant is zelfs als hij het wil nauwelijks nog in staat om alle orginele documenten te bewaren. Je moet je als boekhouder bewust zijn van die rol en dus zorgen dat de administratie desgevraagd beschikbaar en overdraagbaar is. Gewoon je gezond verstand blijven gebruiken, nee jij hoeft de aangifte niet te doen want dat deed je nooit, maar jij bent er ook mede de oorzaak van dat klant geen aangifte kon doen omdat je geen adviesrapport hebt verstrekt. Dat was onhandig... De klant kan alleen aangifte doen als jij je adviesrapport verstrekt. want zoals uit jou verhaal wel blijkt, is deze zelfs nauwelijks in staat om zelfs maar de facturen en bonnen te verzamelen, laat staan zelf een aangifte te maken. Kortom jij stuurt je gebruikelijke "adviesrapport" aan de nieuwe boekhouder met de kanttekening dat client benodigde stukken (benoem ze) niet heeft aangeleverd en dat het adviesrapport dus alleen de verstrekte gegevens bevat en de opmerking dat je niet gemachtigd bent om namens client aangifte te doen. Ook hier, door geen adviesrapport te verstrekken kon de klant ook geen aangifte doen, je maakt jezelf daardoor kwetsbaar voor een hoop gezeik (om het eens huiselijk te zeggen) Elk administratiekantoor heeft een (paar) klant die er een rommeltje van maakt en altijd te laat zijn. Mijn "truc" was altijd zeggen dat de aangifte al op de 15e binnen moest zijn, dan krijg je keurig 3 dagen of een week te laat de stukken en kun je gewoon optijd je adviesrapport maken (of aangifte doen) En als er toch geen stukken volgen dan komt er een aangifte advies op basis van wat je hebt en de kanttekening dat het onvolledig is door niet verstrekte gegevens. Daarmee leg je de bal op een duidelijke manier bij de klant. Nee de nieuwe boekhouder vraagt gewoon op wat hij nodig heeft en zal ongetwijfeld ook handelen op informatie van de klant. Je maakt er een veel te groot verhaal van! Wat jij moet doen is antwoord geven op de vragen, niet in de vlekken schieten over formulering van vragen. Je kunt zelf als professional toch wel bedenken waarom stukken worden opgevraagd? Het andere wat jij moet doen is nog eens goed nadenken over hoe je je processen moet verbeteren, dus ook hoe je aan een verzoek voldoet om alle stukken te ontvangen. Wellicht is een (ouderwets) dubbel dossier handig dus naast je (online) boekhouding ook alle inkoopfacturen in een mapje in de cloud zodat als ze opgevraagd worden ook dit een kwestie is van dat mapje zippen en mailen.. Je doet wat vele mensen doen als ze een bozige brief ontvangen, ze schieten in de verdediging, kijk nu eens naar de lengte van je bericht met breedvoerige (pogingen) tot argumentatie of verantwoording terwijl alles wat je gevraagd word door de nieuwe boekhouder is 1. Stuur de administratie op, client heeft daar recht op 2. Verzorg alsnog de aangifte 4e kwartaal want die is niet gebeurd. Waarom zou jij in dialoog moeten met de belastinginspecteur? Het enige wat jou wordt gevraagd is om wat stukken te verstrekken. Doe dat gewoon. Voor reputatieschade hoef je echt niet bang te zijn want zonder becon nummer ben je voor de belastingdienst niemand, althans niet iemand waar zij zaken moeten doen of kunnen aanspreken, je staat op gelijk aan het neefje, schoonzus of oud-oom van de klant die misschien ook kunnen boekhouden. Dus los van je formele status, zoals ik het lees ben jij gewoon vooral wat onhandig in sommige processen geweest. Het is echt heel wat anders om zelf alles goed te organiseren dan voor een accountantskantoor werken en zorgen dat alle vinkjes zijn gezet in het controle dossier.. niet erg hoor elke ondernemer loopt daar tegenaan.. gewoon bijleren, processen verder aanscherpen zodat je niet meer zo vaak verrast wordt door onverwachte vragen (of verwijten) En toch.. als je blijkbaar zo bang bent voor claims of reputatieschade zeur dan ook niet dat je 2 of 3 uur inkoopfactuurtjes moet kopieren en plakken.. doe dat dan gewoon.. lijkt me alleen al voor je eigen gemoedsrust een stuk prettiger. paar uurtjes knippen en plakken kost minder tijd dan urenlang mailen en argumenteren waarom je het niet zou hoeven doen of op zijn minst er voor betaald zou moeten krijgen.
    5 punten
  35. Trademark voert een onderneming die zich richt op het registreren van domeinnamen. Zij heeft de bij deze zaak betrokken bedrijven en personen benaderd, die voor hun bedrijf een website gebruiken met (veelal) de extensie .nl. De kantonrechter komt tot het oordeel dat Trademark door het opzettelijk doen van onjuiste mededelingen deze bedrijven en personen heeft bewogen om een overeenkomst met Trademark te sluiten voor de registratie van de naam van hun website, maar dan met de extensie .com of .eu. en dat aldus sprake is van bedrog. De betreffende bedrijven en personen hebben de overeenkomst met Trademark gelet daarop terecht vernietigd. De kantonrechter veroordeelt Trademark in de volledige proceskosten, omdat zij naar het oordeel van de kantonrechter misbruik heeft gemaakt van procesrecht.
    5 punten
  36. Het 'Yes' moment was er natuurlijk al wat eerder, maar nu kan het wereldkundig gemaakt worden. Maandag aanstaande begin ik aan een nieuw hoofdstuk, waar ik enorm veel zin in heb. Voor de tweede keer maak ik een grote ommezwaai. Eerst stapte ik van de ICT naar de advocatuur. Nu ga ik van de advocatuur naar het bedrijfsleven. Als CEO word ik verantwoordelijk voor een heel mooi bedrijf in Woerden. In dat bedrijf ontwikkelen, produceren en verkopen ruim zestig gedreven en deskundige medewerkers frituur bakwanden van de merken Florigo, Hegro en De Kuiper.
    5 punten
  37. Ten eerste kun je een onbepaalde tijd overeenkomst niet tussentijds beëindigen. Dat kan alleen bij tijdelijke overeenkomsten. Ten tweede: waarom maakt u het zo ingewikkeld? Als de wet verandert moet u de arbeidsovereenkomsten veranderen. Schrijf gewoon: Elke partij kan deze arbeidsovereenkomst schriftelijk opzeggen tegen het einde van de kalendermaand met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn.
    5 punten
  38. Henk ben je naast de AOV opleiding ook op de hoogte van de mogelijkheden van het beroepsonderwijs? Het beroepsonderwijs kent 2 opleidingsvormen in combinatie met werken de BOL opleiding wat is 4 dagen school en 1 dag werken de BBL opleiding dat is 1 dag school en 4 dagen werken. Die laatste opleidingsvorm komt aardig in de buurt bij één van de vragen uit je openingspost, namelijk of je ergens een bedrijf kan binnenlopen en vragen of je daar wat dingen kan doen en leren. Alleen is het verschil dat je het dan niet gratis hoeft te doen, als bbl leerling krijg je gewoon een salaris voor de dagen dat je werkt. Ik ken diverse jongeren die niet zo goed in het gewone schoolsysteem (boeken uit je hoofd leren om in de proefwerkweek een goed cijfer te halen) pasten maar wel met plezier een BBL niveau 1 opleiding doen waarbij ze 4 dagen per week werken en één dag leren en daarna ook willen doorstromen naar niveau 2 of niveau 3 mbo opleidingen met een mix van werken en leren. Als je bereid bent een AOV opleiding van een jaar te volgen dan kun je denk ook wel de motivatie opbrengen om een BBL opleiding van 1 jaar te doen.. De meeste BBL opleidingen starten 2x per jaar in september en februari, voor de opleidingen die starten in februari zijn deze maand de informatie dagen. En je hoeft niet eens te kiezen tussen AOV of BBL de AOV opleiding is maar iets van 25 lesavonden en kan voor een groot deel via e-learning en ook 's avonds. Die zou je ernaast kunnen doen? op basis van je wens om duurzame kleding/mode te gaan verkopen zouden de entree opleiding Assistent verkoop/retail wellicht bij je passen https://www.kiesmbo.nl/opleidingen/entree/assistent-verkoopretail Na deze eenjarige opleiding kan je dan doorstromen naar de opleiding basismedewerker mode https://www.kiesmbo.nl/opleidingen/economie-en-ondernemen/mode/basismedewerker-mode Dan kun je toch nog binnen 2 jaar je startkwalificatie halen. Als je dan de smaak te pakken hebt kun je ook nog doorstromen naar de opleiding Junior Productiemanager fasion https://www.kiesmbo.nl/opleidingen/economie-en-ondernemen/mode/junior-productmanager-fashion Ik zeg dit niet om je te overtuigen dat je terug naar school moet! (zul je afgelopen jaren al vaak genoeg gehoord hebben). Maar gewoon om een aantal opties te laten zien anders dan "diploma halen lukt toch niet meer" Ik reageer puur op jou wens om ondernemer in de duurzame mode te worden. Dat is gewoon een hele mooie ambitie en echt wel iets om naar toe te werken, maar hoe je het ook wend of keert ergens zul je de kennis op moeten doen, niet alleen van ondernemerschap maar ook van het reilen en zeilen binnen de modebranche, dat kan ook wel als ondernemer maar als ondernemer kost elke foute inschatting je ook geld, dat noemen we leergeld.. en als je te vaak met vallen en opstaan moet leren ondernemen wordt dat leergeld waarschijnlijk een stuk hoger dan het lesgeld van een BBL opleiding Een verstandig ondernemer probeert ook slim in te kopen en het kan dus ook slim zijn om een stukje theoretische kennis "in te kopen" via een BBL opleiding. Op zich hoef je je wens ondernemer te worden niet aan de kant te schuiven, je kunt best nu al beginnen met een kleine onderneming (webshop?) of zoals Wouter het noemde een uit de hand gelopen hobby :) op die manier leer je in de praktijk ondernemen en leer je via school en leerbedrijf hoe de branche werkt. Ander voordeel van BBL opleidingen is dat je redelijk veel eigen verantwoordelijkheid krijgt en bijvoorbeeld zelf je leerbedrijf zoekt, maar zo bepaal je dus grotendeels zelf waar je wat wil leren komende jaren.
    5 punten
  39. bedenk me vandaag dat ik vorige maand al 35 jaar zelfstandig ondernemer was. Na het sluiten van mijn winkeltje een paar jaar op een laag pitje maar nu al weer jaren met prima resultaten. En al 35 jaar bij dezelfde accountant. "Time Flies"
    5 punten
  40. Belangrijkere vraag: wie is de patroon. Zoals je zegt heeft de Orde best wel wat regels. Starten als advocaat-ondernemer is aan nog meer voorwaarden gebonden. Los daarvan: voor het bestuursrecht hoef je niet eens advocaat te zijn, omdat in het bestuursrecht geen verplichte procesvertegenwoordiging geldt. Maar ff heel praktisch en misschien wat onaardig: een aspirant-advocaat die in de beperkte regels van de Orde al niet kan vinden aan welke regels voldaan moet worden, hoe kan die ooit zo goed zijn of haar weg in complexe bestuursrechtelijke wetgeving en jurisprudentie vinden dat hij of zij anderen daarover adequaat kan adviseren? Toen ik een jaar of dertien geleden voor deze stap stond was het voor mij makkelijker uit te vogelen aan welke regels vanuit de Advocatenwet / Orde in moest voldoen, dan het was om bij complexe zaken voor cliënten de kwestie helder te krijgen.
    5 punten
  41. Het topic even gelezen: eens met Hans . En voor een deel kan ik TS ook goed volgen: kleine specialisten zijn de achilleshiel van dit soort audiomerken. Mensen die het hebben over: 'T.S is niet interessant voor importeur, want neemt geen 100 containers tegelijk af', hebben het denk ik niet helemaal begrepen. Ter vergelijk: merken als -ik noem een dwarsstraat- Harman en Miele, zouden niks zijn zonder de vakhandel. Deze specialisten dragen mede zorg voor onderstreping van het 'Premium' imago, waardoor de prijsstelling bij de dozenschuivers ook op een redelijk niveau ligt. Ik denk daarom dat dit meer een kwestie van ongenoegen is: TS heeft zich beklaagt bij de fabrikant over de importeur, en zoiets hakt er natuurlijk enorm in. Tel daarbij op dat de relaties blijkbaar al niet zo lekker liepen, en dit is het gevolg. TS, kop op. U bent een echte ondernemer (vooral dat zelf ontwikkelen van marketingproducten en die showroom vind ik echt top!) en u zult denk ik snel weer een partner vinden waarmee het beter klikt.
    5 punten
  42. En wederom heb jij nog steeds kritiek op de bedrijfsvoering en strategie van fabrikant en distributeur. Je blijft vinden dat ze met jou en jouw formule zaken moeten doen en niet met dozenschuivers. Dat mag je allemaal best vinden, maar je hebt er geen invloed op, dus laat het los en move on....
    5 punten
  43. Ik kom er even bot in. Je weet hopelijk dat ik het niet zo bedoel maar ik houd je graag even een spiegel voor. De activiteiten die je omschrijft zijn volgens mij redelijk identiek aan wat je de afgelopen paar jaar reeds doet. Je hebt het over tot 300 orders per dag die je zelf moet inpakken en versturen. Toch zou een kale huur van 1000 euro per maand niet haalbaar zijn. In hoeverre is jouw bedrijf dan levensvatbaar? Ben je niet eigenlijk vreselijk hard aan het werk voor veel te weinig geld?
    5 punten
  44. Zelfstandig ondernemer zijn is ook een houding. Dan moet je dus wel onderhandelingspositie innemen. Niet door op alle slakken bij de tegenpartij zout te leggen, maar door zelf een puntenlijstje te maken en dat door te nemen. Het heeft niet zoveel zin de tegenpartij over zijn houding en aanpak te gaan doceren, als je die minpunten ook kan negeren. Tussen onderdanig en opstandig bestaan tal van alternatieven.
    5 punten
  45. Gezien het feit dat de hoofdsom wel volledig betaald is en dat de boekhouding een puinhoop is, zou ik direct het bedrag van 1.500 euro terugbetalen en dit boek sluiten! Bewijs van toepasselijkheid van algemene voorwaarden is er ook niet.
    5 punten
  46. Yep ... de zon schijnt er ook vaker. Wie eenzaamheid wil ervaren, moet maar eens werknemer-manager worden. Dat voelt als stroop in een heet wafelijzer ... druk van boven én van beneden.
    5 punten
  47. Hoi Dirk, Ik neem aan dat je naar Higherlevel gekomen bent omdat je hulp zoekt? Zowel Norbert als Steven proberen je te adviseren en ik denk zelf dat hun bedenkingen toch wel enig hout snijden. Het heeft verder ook geen nut om discussies met hen aan te gaan; je kunt er voor kiezen iets met hun adviezen te doen, of niet. Het klopt dat een ZZP-er in sommige gevallen eerder in verkapte loondienst is, alleen in het geval dat je beschrijft (waar je 3 weken voor een opdrachtgever werkt) zal dat waarschijnlijk nog niet het geval zijn. Uitgaande van die beschreven situatie heb je een contract voor je liggen waarover je kunt onderhandelen, maar dat zou ik dan wel puur zakelijk aanpakken, en dus niet baseren op werknemersrechten (die in dit geval simpelweg sowieso niet van toepassing zijn). Succes bij de onderhandelingen en ik zou het op prijs stellen om te vernemen hoe ze verlopen zijn. Groet, Richard
    5 punten
  48. Kreeg gisteren ook een kerstpakket, een doos vol lekkere dingen. Dat werd door mij zeer gewaardeerd. Deed me denken aan de tijd dat mijn vader thuis kwam met een kerstpakket, een doos vol lekkere dingen, zal in de jaren 80 geweest zijn. Ook al is de hele wereld veranderd in de afgelopen decennia, een ding is nooit veranderd, mensen willen graag gewaardeerd worden, zonder dat daar tegenprestaties of andere verplichtingen tegen over staan. Wat je ook maar geeft, geef het gemeend.
    5 punten
  49. Toen ik dit forum bedacht, was dit puur gericht als vraag en antwoord forum. Ik had nooit verwacht dat het zo'n sterke netwerkfunctie zou krijgen. Niet alleen qua aanbevelingen, maar ook deelnemers die met elkaar gaan samenwerken en/of werk aan elkaar uitbesteden/gunnen doordat men elkaar kent door deelname aan HL.nl Een heel mooi neveneffect van dit forum wat mij betreft. Iets wat trouwens ook nog eens door de deelnemers zelf gewaardeerd wordt. Zo kwam er lang geleden (2011) uit een onderzoek over ons forum naar voren dat ondernemers die deelnemen aan ons forum rijker werden: a) inhoudelijk door meer kennis b) feitelijk door meer omzet En ook tijdens netwerkbijeenkomsten verneem ik nog regelmatig dat men blij is met het geboden advies en eventuele verwijzing naar elkaar. Antwoord op de vraag: Onderling aanbevelen op dit forum, wenselijk of niet? Zolang het geen reclame uitingen zijn (bijv. in de trand van "kom naar mij"), maar aanbevelingen van andere deelnemers, heb ik er beslist geen problemen mee dat er onderlinge aanbevelingen worden gedaan. Het is nog steeds aan de ontvanger zelf wat hij/zij daar mee doet. Ik zie dan ook het probleem niet als men van mening is dat het niet integer is dat een nieuwkomer dan niet genoemd wordt of (als voorbeeld) 7 van de 9 website bouwers niet genoemd worden. Het is puur een aanbeveling op ervaring of getoonde expertise online. Noemen we dit dan "mogelijkheid tot spam" omdat dit online gebeurd? Vind ik persoonlijk wat ver gezocht. Zo gaat dit in de dagelijkse praktijk toch ook? Ik ken 4 aannemers, 10 restaurant eigenaren, 3 belastingadviseurs, 5 kappers en tal van andere ondernemers in div. branches. Als men in mijn buurt vraagt "goh Mik, wie beveel je aan", dan verwijs ik niet naar allen, maar bedenk ik n.a.v. de vraag/behoefte welke persoon of locatie het beste past als antwoord. En ja... vaak is dat iemand die ik al langer ken en daardoor ook meer vertrouw. Als er meerdere vrienden met elkaar in gesprek zijn, ervaar ik dan ook dat die weer andere tips en aanbevelingen hebben onderling. Niets mis mee. Terug naar de online situatie hier op het forum: noemen we dit dan vriendjespolitiek? Arch... kom op... zijn we daar niet te volwassen voor inmiddels? Ik lees bijna alle berichten. Zie ik tussen de aanbevelingen soms een onterechte, indirecte of wel spam gerelateerde doorverwijzing. Er wordt door moderatie goed op gelet en wordt daar waar nodig direct geschoond als het te ver gaat. We hebben hier geen zwart-wit regel voor en wat mij betreft gaat die er niet komen ook.
    5 punten
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.