Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 10-12-18 in alle zones

  1. Toen ik dit forum bedacht, was dit puur gericht als vraag en antwoord forum. Ik had nooit verwacht dat het zo'n sterke netwerkfunctie zou krijgen. Niet alleen qua aanbevelingen, maar ook deelnemers die met elkaar gaan samenwerken en/of werk aan elkaar uitbesteden/gunnen doordat men elkaar kent door deelname aan HL.nl Een heel mooi neveneffect van dit forum wat mij betreft. Iets wat trouwens ook nog eens door de deelnemers zelf gewaardeerd wordt. Zo kwam er lang geleden (2011) uit een onderzoek over ons forum naar voren dat ondernemers die deelnemen aan ons forum rijker werden: a) inhoudelijk door meer kennis b) feitelijk door meer omzet En ook tijdens netwerkbijeenkomsten verneem ik nog regelmatig dat men blij is met het geboden advies en eventuele verwijzing naar elkaar. Antwoord op de vraag: Onderling aanbevelen op dit forum, wenselijk of niet? Zolang het geen reclame uitingen zijn (bijv. in de trand van "kom naar mij"), maar aanbevelingen van andere deelnemers, heb ik er beslist geen problemen mee dat er onderlinge aanbevelingen worden gedaan. Het is nog steeds aan de ontvanger zelf wat hij/zij daar mee doet. Ik zie dan ook het probleem niet als men van mening is dat het niet integer is dat een nieuwkomer dan niet genoemd wordt of (als voorbeeld) 7 van de 9 website bouwers niet genoemd worden. Het is puur een aanbeveling op ervaring of getoonde expertise online. Noemen we dit dan "mogelijkheid tot spam" omdat dit online gebeurd? Vind ik persoonlijk wat ver gezocht. Zo gaat dit in de dagelijkse praktijk toch ook? Ik ken 4 aannemers, 10 restaurant eigenaren, 3 belastingadviseurs, 5 kappers en tal van andere ondernemers in div. branches. Als men in mijn buurt vraagt "goh Mik, wie beveel je aan", dan verwijs ik niet naar allen, maar bedenk ik n.a.v. de vraag/behoefte welke persoon of locatie het beste past als antwoord. En ja... vaak is dat iemand die ik al langer ken en daardoor ook meer vertrouw. Als er meerdere vrienden met elkaar in gesprek zijn, ervaar ik dan ook dat die weer andere tips en aanbevelingen hebben onderling. Niets mis mee. Terug naar de online situatie hier op het forum: noemen we dit dan vriendjespolitiek? Arch... kom op... zijn we daar niet te volwassen voor inmiddels? Ik lees bijna alle berichten. Zie ik tussen de aanbevelingen soms een onterechte, indirecte of wel spam gerelateerde doorverwijzing. Er wordt door moderatie goed op gelet en wordt daar waar nodig direct geschoond als het te ver gaat. We hebben hier geen zwart-wit regel voor en wat mij betreft gaat die er niet komen ook.
    4 punten
  2. Toen ik in 2015 -na al een flinke tijd te hebben meegelezen- besloot een account aan te maken, was dit juist vanwege het 'ons kent ons’ effect. De dynamiek die dit forum heeft, de wisselwerking tussen de leden, het anders benaderen van een onderwerp door andere leden (waarbij een hoofdvraag vaak wordt opgesplitst in deelvragen, met wedervragen naar TS), datgene is juist wat Higherlevel zo'n geweldig medium maakt. Toegegeven, ik reageer niet vaak. Echter lees ik wel bijna alle onderwerpen (en heb ik hier meer geleerd dan ik had verwacht, waarvoor dank!). Persoonlijk vind ik het 'incrowd’ effect best meevallen. Het eerste onderwerp waarop ik vanuit mijn expertise kon reageren werd dan ook zeer goed ontvangen en bevestigde voor mij dat Higherlevel voornamelijk is bedoeld om kennis en ervaring te delen. Ik heb in dat topic ook met zeer grote regelmaat onbedoeld verwezen naar aanbieders van bepaalde diensten en experts in het vakgebied. Het (sporadisch) doorverwijzen (na expliciet vragen van TS) naar een deelnemer welke over de kennis beschikt om een bepaalde case op te lossen is in mijn ogen eerder wenselijk dan storend, waarbij ik mij aansluit bij het ‘anti-spam’ beleid zoals deze reeds wordt gehandhaafd. Ik denk persoonlijk dat het (sporadisch) openbaar doorverwijzen naar een medelid wenselijker is dan het doorverwijzen via de PM functie. Allereerst omdat iedereen kan zien naar wie wordt doorverwezen en daarop dus kan sturen (rapporteren van spam, reageren op een foutieve verwijzing, ed.). Ten tweede denk ik dat -indien het doorverwijzen via PM zou gebeuren- hetzelfde lid meermaals kan worden aanbevolen waardoor de TS wellicht 'door de bomen het bos niet meer ziet’. En blind vaart op de doorverwijzing gezien deze niet weerlegd kan worden door anderen. De laatste doorverwijzing was wat mij betreft spot on, wenselijk en -indien doorverwijzing via PM plaats zou moeten vinden- had ik jurist in kwestie ook aanbevolen. On a side note: het forum is bijzonder mooi geworden, petje af voor allen die zich hiervoor achter de schermen hebben ingezet!
    2 punten
  3. Nou nou, dat is wel wat overdreven. Het lijkt misschien incrowd gedrag, voor bepaalde mensen die daar hypergevoelig voor zijn, maar is het dat ook werkelijk? En zelfs al lijkt het incrowdgedrag, en zelfs al zou het dat in beperkte mate zo zijn, maakt dat dan wat uit? Denk je nu echt dat een nieuwkomer hier komt en verwacht dat de oude rotten elkaar NIET kennen? De term sneeuwvlokjes (oh! zo uniek, en oh! zo fragiel) komt in mijn hoofd op.
    2 punten
  4. Dan heb ik nog maar 1 vraag voor je Twa: wat wil je bereiken met dit topic?
    2 punten
  5. Wat betreft die scherpe pen ... Wie een stok zoekt om mee te slaan - of om mee geslagen te worden - vindt er altijd wel eentje. Vorige week borrelde de gedachte uit mijn brein omhoog dat het al een hele tijd rustig is op dit forum ... zeg maar, op het saaie af ... maar gelukkig ... het is weer een vertrouwt gekrakeel ... over niets.
    2 punten
  6. Het was een Pythoneske spraakverwarring, want ik reageerde op LimErik door de eeuwige strijd tegen incrowds en vriendjespolitiek te verklaren en voegde daar in een volgend bericht (als nakomende gedachte) aan toe dat het voor een mod extra lastig is om ongewenste aanbevelingen (van nieuwkomers) te corrigeren als je net zelf een aanbeveling gedaan hebt. Daarbij zaten de vriendjes nog aan de trekhaak, dus dat werd opgevat als een verdachtmaking. Mijn fout, niet slim, excuus, trein op verkeerde spoor gezet, pardon, zo was het niet bedoeld. Het ging immers over die aanbevelingen. In het openbaar andermans aanbeveling tegenspreken gaat nog veel heviger reacties oproepen, vrees ik. En extra aanbevelingen toevoegen wordt ook een chaos, al zie ik dat sowieso niet gebeuren. Ik hou het voorlopig maar even op aanbevelingen per PM. Niet als regel, maar als vrije keuze.
    1 punt
  7. Ik heb dit onderwerp even laten sudderen, maar ik bleef een beetje met een naar gevoel zitten dat de TS hier vooral met een issue komt dat grotendeels ongefundeerd is. Als je nou ergens een probleem mee hebt, noem dan meteen man en paard. Wie maakt zich zogenaamd 'schuldig' aan het vermeende doorverwijzen? En waarom vind TS dat in voorkomende gevallen ongewenst? Noem eens de vijf laatste berichten waarin dat voorkwam en waarom dat een probleem zou zijn in die specifieke gevallen. Kun je dat niet, dan zijn het alleen maar verdachtmakingen die ik nogal onkies vind. En wat betreft het gevaar op hofleveranciers... Iedereen zit hier met het meest kwetsbare dat er is: vertrouwen in hun kunnen. Dat vertrouwen in hun expertise kun je alleen maar opbouwen door week in week uit antwoorden te geven zo goed als je dat kunt. Het lijkt me dat iedereen zich heel erg bewust is van het feit dat vertrouwen te voet komt en te paard gaat. Ze gaan dat echt niet te grabbel gooien voor een enkele flauwe lead. En bovendien is het hier een openbaar forum, dus iedereen kan op iedereen reageren. Als er al iets gebeurt tegen het onoorbare aan, dan is er alle gelegenheid om daar in het openbaar je vraagtekens bij te zetten. Ik snap dus werkelijk niet wat je probleem precies is, al kan ik daar wel naar gissen. Maar dat heeft niets met ons of dit forum te maken, maar alles met de persoon die je in de spiegel ziet.
    1 punt
  8. Ik werk al een tijdje met Plutio, een pakket dat vele aspecten heeft. Maar ik gebruik ze niet allemaal (de factuurfunctie niet aangezien ik met vaste afspraken werk). Maar ik kan je wel Plutio aanbevelen om een aantal redenen. Het heeft een takenoverzicht, offertemodule (gebruik ik nog niet), urenregistratiemodule, factuurmodule (gebruik ik nog niet), en een klantenportaal. Je maakt dus taken (evt deeltaken), binnen die taak kun je de urenregistratie aanzetten (en uitzetten wanneer je klaar bent). Vanuit het project kun je alle uren dan factureren naar je klant. Ik gebruik het pakket voor mijn taken, urenregistratie maar ook om wetten etc bij te houden. Als voorbeeld de zorgtoeslag, alle eisen heb ik als subtaak daarbinnen aangemaakt en de bedragen per jaar als aanvullende veld. Dus zoek ik op zorgtoeslag krijg ik direct de grenzen van 2017, 2018 en 2019 te zien. De gebruikersvriendelijkheid voor jezelf zou je moeten testen, daar is de proefperiode voor:)
    1 punt
  9. Ik ben blij dat mijn eerste bijdrage in het forum in ieder geval íemand heeft geholpen :)
    1 punt
  10. Die club die je nu achter je aan hebt is een software club die gespecialiseerd is in merkbewaking. Blijkbaar hebben ze gezocht naar domeinnamen met de naam shellac erin en deze allemaal een dreigend standaard mailtje gestuurd (vandaar de constatering erin dat deze in gebruik is en content zou hebben). Een prettig goedkoop middel om iets voor hun opdrachtgever te doen. Zie nog even niet in hoe ze hard kunnen maken dat het houden van een domeinnaam op naam van een (verlopen) ander merk inbreuk zou kunnen maken op de rechten van hun opdrachtgever. Het staat ze natuurlijk altijd wel vrij om dat voor elkaar proberen te krijgen via een rechter. Aangezien tot op heden nog niet eens de moeite hebben genomen om te verifiëren dat er content op staat lijkt me dat nu direct niet zeer waarschijnlijk. Zou het beschouwen als een blaf mail, maar dat is niet geheel zonder risico.
    1 punt
  11. @TwaBla en dat laatste vind ik op zich een prima aanbeveling voor het doen van aanbevelingen!
    1 punt
  12. Het gebeurt regelmatig dat deelnemers aan HL elkaars diensten aanbevelen wanneer zich een nieuwe vraagsteller aandient. Dat is vast goed bedoeld, maar als hier zich een onbekende deelnemer meldt die de diensten van een andere onbekende leverancier aanprijst, wordt dat waarschijnlijk als spam gezien. Gevolg is dat er onderscheid ontstaat tussen toegestane en niet-toegestane verkoopbevordering. Een ons-kent-ons effect: wordt het zo'n winkelneringforum van. Dan is het beter ondelinge aanbevelingen ook niet toe te staan, althans niet op het open forum.
    0 punten
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.