Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 17-01-19 in alle zones

  1. Bij handelsnaamconflicten is het zo ingewikkeld dat ik best durf te beweren dat ook een jurist/advocaat niet meer kan doen dan een inschatting maken. Hoe stel je bijvoorbeeld nauwkeurig vast hoe bekend een handelsnaam is en hoe of en in welke mate er sprake is van verwarring in een bepaalde doelgroep en mogelijk ook nog in een bepaald gebied? En dan is er ook nog de tijdslijn, vaak wordt de inschrijving KvK genomen maar dat hoeft helemaal niet relevant te zijn. Mijn advocaat had ooit een mooie constatering. "Hans, we hebben volgens mij een perfecte zaak maar de eerlijkheid gebied me te vertellen dat de tegenpartij daar mogelijk precies zo over denkt." Uiteindelijk beslist de rechter en de jurisprudentie rond handelsnamen is verre van eenduidig. Met Twabla eens dat je dit soort conflicten ten eerste uit de weg moet gaan, daarna moet proberen te schikken en als je gedwongen worden de juridische kant te kiezen, aannemende dat je die investering (want dat is het) waarschijnlijk gaat terugverdienen. Feit is ook dat als je naar een advocaat stapt de kans dat zaken escaleren behoorlijk toenemen. Ga maar na, als je een brief van een advocaat krijgt voel je jezelf bijna verplicht om er ook een in te schakelen.
    2 punten
  2. Ik denk ook dat je in de knel komt met retouren. Uiteraard de mensen die 2 of 3 paar kopen om te passen en gegarandeerd de andere paren retourneren, nog afgezien van de mensen die alles retourneren. Met een dusdanig kleine voorraad ben je wellicht continu alles kwijt omdat het nog heen en weer gaat met de post. Een goede website met mooie afbeeldingen en dergelijke kan zeker helpen, in combinatie met social media. Als het exclusieve spullen zijn dan kunnen ze in ieder geval zien wat er te krijgen is, en dan alsnog naar de winkel komen. Als je een vaste klantenkring hebt die weten wat ze willen en wat hun maten zijn kun je dat natuurlijk wel faciliteren door (verborgen voor het algemene publiek) een bestelformulier te maken. De issue is dat je waarschijnlijk heel veel verstand van schoenen hebt, maar dat is niet de kennis die je nodig hebt om succesvol online te verkopen. Voor iets als een Zalando zijn de producten niet eens relevant, hun kracht zit in een gestroomlijnd systeem van magazijnmanagement, verzending, retourenafhandeling en dergelijke.
    1 punt
  3. De investering zal vooral ook afhangen van de mate van automatiseren. Is de winkel al geautomatiseerd met een pakket waar een webshop zo op ingeprikt kan worden? (scheelt invoer werk en kans op fouten, voorraadsynchronisatie e.d.) Worden assortimenten door de leverancier al aangeleverd met of zonder foto's (EDI bijv.). Is het wenselijk dat webshop verkopen direct verwerkt worden in de winkelvoorraad (dan kan zonder afzonderlijke webshop voorraad gewerkt worden). En zo zijn er nog veel meer facetten. Als retail automatiseerder gespecialiseerd in mode/schoenen/sport zijn dit voor ons dagelijkse bezigheden :).
    1 punt
  4. Dan hebben we eenzelfde idee. Om nu mee te willen gaan doen, is in ieder geval wel een stuk lastiger. Ik denk dat de stap naar een webshop i.p.v. tweede filiaal met substantiële omzet zelfs groter is als je er eenzelfde (tweede) ondernemersinkomen uit wil halen. Laten we de openingsvraag van leden verder centraal stellen in reacties. Ik was benieuwd hoe ver deze al vertrouwd is met online marketing, maar mijn vraag is slechts zijdelings beantwoord. Wat is de gedachte eenmalige investering voor een webshop? Misschien toch eens een plan of idee uitwerken... Bezorg- en schoenpasservice in de regio? Groet, Highio
    1 punt
  5. tsja zo lust ik er nog wel een paar. Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is. Maar ik lees in de vraagsteller geen ambitie om zijn onderneming uit te laten groeien tot concurrent van zalando. maar veel meer de wens om de stenenwinkel als solide basis te hebben en het rendement van zijn huidige winkel te vergroten, en ja dan is een webshop in de schoenhandel lang niet altijd een waardevolle aanvulling, precies om de reden die TS aangeeft, schoenen zijn lang uit de voorraad en ondertussen sta je nee te verkopen in de winkel. Dan ben je beter af met zorgen dat je klanten vaker terugkomen of je bekendheid in de regio te vergroten als je het (voor nu) bij één winkel wilt houden. Daarom dat ik aangeef dat de keuze voor een webshop vergelijkbaar is met het starten van een nieuw filiaal.
    1 punt
  6. Er zijn nog veel meer overwegingen die je zou moeten maken, anders dan het probleem met retouren. Denk aan je software, logistiek, marketing, enz. Volgende week is er in de Jaarbeurs een beurs voor (beginnende) webwinkels, de Webwinkel Vakdagen. Wellicht daar heen om ideeën op te doen en te kijken hoe andere webwinkels de boel runnen?
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.