Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/04/19 in all areas

  1. 3 points
    3? Of bedoel je dat een van ons voor twee telt? Nee., alleen de afdracht van de loonheffing en premies Zvw is verplicht Het blijft - als je het goed regel - staan totdat jij het alsnog naar privé wilt uitkeren. Dat heeft meestal meer te maken met liquiditeiten dan met winst; verwar beide begrippen vooral niet met elkaar: je kunt winst maken zonder dat je een cent op de bank hebt staan. Schulden zeggen niets over de winst. Je kunt veel winst maken en toch veel schulden hebben. Verder zijn € 25.000,- aan investeringen geen kosten die de winst verlagen : alleen de afschrijving verlaagt de winst En nogmaals: je hoef geen loon uit te keren, alleen de loonbelasting af te dragen Al met al nogal basale vragen, wat de volgende wedervragen doet opwerpen: Wat was de uiteindelijke reden om te kiezen voor deze constructie en niet bijvoorbeeld starten vanuit een eenmanszaak (dat zou je bij weinig winst al sowieso bijna € 10.000,- fiscaal voordeel opleveren ten opzichte van een BV, en veel minder kosten) Wie doet jouw boekhouding? Je hebt (nog) niet voldoende kennis om dat zelf te doen En tot slot: lees ook eens het handboek ondernemen
  2. 2 points
    Hallo Monique, Het gesprek is geweest. 2 dagen voor het gesprek kwam de verkoper (tevens deel mede-eigenaar) al even bij mij langs. Daaruit proefde ik dat hij wilde weten hoe het gesprek zou gaan verlopen. Ik vertelde hem dat we er gestrekt been in gingen. Ik had ook al door laten schemeren dat ik juridisch advies had ingewonnen. Kortom, eenmaal daar aangekomen was ik nog niet binnen en toen kwam de grote baas al naar buiten om te zeggen dat we een nieuwe machine (1 deel daarvan (hij bestaat uit 3 delen), kregen. Ik wilde alles nieuw omdat de rest ook kuren vertoonde. Dat wordt geregeld zei hij. Daarna nog wat andere punten besproken en na een goed uur waren we alweer opweg naar huis. Nu even afwachten wanneer de nieuwe komt. Er moeten wat aanpassingen gedaan worden. Dat wordt nu dinsdag a.s. in werking gezet. Dus goed nieuws tot nu toe. Nu nog even kijken of we dit op korte termijn geregeld kan worden. Ik had je deze feedback belooft dus bij deze. Bedankt voor de info. Geldt ook voor de andere die gereageerd hadden.
  3. 2 points
    Even een update: eergisteren onze zaak in Drenthe verkocht/opgeleverd en vandaag de stukken ingestuurd naar de verkoopmakelaar om de exploitatie en huur van het monumentje ook ter overname aan te bieden. Oftewel: we gaan voor iets passends en met de verkoopopbrengst kunnen we het voorlopig redelijk uitzingen... (wel een formele klacht bij de gemeente ingediend, die op dit moment in behandeling is)
  4. 2 points
    De informatieplicht energiebesparing voor bedrijven en instellingen (hierna inrichtingen) treedt vanaf 1 juli 2019 in werking, en drijvers van inrichtingen die daaronder vallen moeten voor die tijd inderdaad een rapportage inleveren bij het bevoegd gezag. Gelukkig zijn kleinverbruikers (jaarlijks elektriciteitsverbruik < 50.000 kWh en een jaarlijks gasgebruik < 25.000 m3) uitgezonderd van de energiebesparingsverplichting en daarmee ook van de informatieplicht.
  5. 2 points
    (1)Het is inderdaad niet verplicht om voor particulieren een verkoopfactuur te maken, de honderd euro regel heeft daar dan weer niks mee te maken. Dat is een regel die geldt vooral voor situaties dat je zaken inkoopt onder de 100 euro en dan dus niet om een BTW bon op naam hoeft vragen. (2)Ook het onderscheid tussen inkoopkosten en verkoopkosten maakt niet zo heel veel uit. uiteindelijk zorgt het allebei dat je winst lager wordt waardoor je minder belasting betaald. De hoofdregel is dat kosten direct aan de verkoop gerelateerd als inkoopkosten worden geboekt, dus hier de lijstjes en de kosten van de prints. En verkoopkosten zijn kosten die je maakt om mensen te overtuigen te kopen. Dus als je een kopje koffie erbij serveert of een ook bijv een (mini) catalogus die je laat maken met alle prints die je verkoopt en die je bij de bestelling doet in de hoop dat mensen nog meer gaan kopen. Feitelijk zijn verkoopkosten meestal marketing / reclamekosten of iets dat daar op lijkt. (3+5)De factuur van de drukkerij zijn dus ook inkoopkosten want dat zullen de kosten zijn van de prints. Bij een kleine (vereenvoudige) administratie kun je dat doen door in eerste instantie de hele factuur als kosten te boeken en op het eind van het jaar de inkoopkosten te verlagen met het aantal prints dat je nog op voorraad hebt. De prijs bepaal je door de kosten ex btw te delen door totaal ontvangen aantal. Dus stel je het 100 glicees laten maken en betaal 550 euro dan is de prijs per stuk 5,50 en als je erop 31 dec nog 60 had zet je 330 euro op de balans als voorraad. (4) Omdat er geen plicht bestaat om te factureren hoef je dus ook op géén betaalbewijs te specificeren. Wél moet je zelf terugrekenen hoeveel btw je moet afdragen en daarbij moet je rekening houden met eventueel andere tarieven voor de onderdelen. Ik durf zo niet te zeggen of glicees ook onder laag btw vallen omdat één van de belangrijke eisen van kunstvoorwerpen is dat het om originelen door de kunstenaar zijn gemaakt. ik zie bijv ook een uitzondering voor foto's waarbij een maximale oplage van 30 stuks met een uniek nummer onder kunst tarief valt maar anders niet. Ik zie glicees zo niet vermeld het zou dus kunnen dat daar ook 21% btw voor geld omdat het om (commerciele) afdrukken van een orgineel kunstwerk gaan. Maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen, wel belangrijk om daar 100% zeker van te zijn dat je laag tarief (9%) mag toepassen
  6. 1 point
    Je hoeft je hier voor niets of niemand te bewijzen, want de insteek hier is dat ondernemers elkaar (vrijwillig en vrijblijvend) helpen. Het gaat mij daarom ook slechts om inhoudelijke aanscherping, terwijl administratie of boekhouding helemaal mijn vak niet zijn. Groet, Highio
  7. 1 point
    Dat wel, maar ... niet doen. Het betaald namelijk zo slecht, dat goede werk verrichten. "Waarom moet ik nog een keer voor mijn administratie betalen, ik heb die andere boekhouder toch al betaald?"
  8. 1 point
    Even een andersoortige reactie vanuit mijn achtergrond: ik hoop dat u geen inbreuk maakt op de auteursrechten van de maker. Zie bijvoorbeeld https://pictoright.nl/ Dan bent u namelijk het haasje zoals zovelen.
  9. 1 point
    Impressie van de stand van gezond belast ism laevo en tiller. Diverse delegaties van EZ en de duitse evenknie uitleg kunnen geven over gevolgen van fysieke overbelasting. Zeer geinterresseerd.
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept