Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/05/19 in all areas

  1. 6 points
    om toch even een terugkoppeling te geven: vandaag heel druk mee geweest: op google informatie gezocht makelaars gebeld gemeente gebeld die me na enig zoekwerk doorverwees naar Omgevingsdienst regio Nijmegen. Die stuurde me na meerdere interne telefoontjes weer terug naar ondernemerspunt (welke ik al 2 keer gesproken had). Gemeente wederom gebeld en wat verder doorgevraagd en die gingen het intern uitzetten. Bureau zelfstandige gebeld maar die wisten ook niet goed wat ze er mee aan moesten aangezien ik daarvoor eigenlijk bij ondernemersdesk moest zijn maar daar al geweest was. De partij gebeld die mijn ondernemingsplan onderzocht heeft. die heeft ook wat zaken uitgezocht en me paar handvatten gegeven. Daarmee weer verder op internet zitten zoeken en inlezen. Daarmee een mail opgesteld naar de gemeente betreffende ruimtelijke uitstraling enz. enz. uiteindelijk kreeg ik uurtje terug een telefoontje van ondernemersloket (de persoon die ik 2 keer eerder gesproken had) dat ze goed nieuws hadden. Daarna via e-mail een bericht gehad waarin bevestigd wordt dat alsnog toegestaan gaat worden. Er is intern contact geweest tussen zo ongeveer alle afdelingen die hiermee te maken hebben waaronder de gemeentelijke bestemmingsplan Jurist en de gemeentelijke handhaver. Die hebben nogmaals bevestigd dat uit jurisprudentie blijkt dat een webshop (alles wat goederen verkoopt aan consumenten via internet) als detailhandel gezien moet worden en dus niet in woonhuis of bedrijfspand zou mogen. De handhaver gaf daarbij echter ook aan dat in de gemeente Nijmegen uiteindelijk naar de ruimtelijke uitstraling gekeken wordt en op basis daarvan gehandhaafd wordt. Dat houd in dat een webshop die GEEN showroom heeft en GEEN afhaal mogelijkheid bied onder aan huis gebonden beroepen geschaard worden en daarmee enkel nog aan de regels voor dergelijke bedrijven hoeven te voldoen. Deze regels zijn als volgt: In gebouwen die ingevolge deze regels gebruikt mogen worden als woning (inclusief bijbehorende aan- en uitbouwen) is de uitoefening van aan huis verbonden beroeps- en bedrijfsactiviteiten toegestaan, onder de volgende voorwaarden: a. maximaal 35% van het vloeroppervlak van de woning, inclusief aan- en uitbouwen, mag tot ten hoogste 50 m² worden gebruikt voor een aan huis verbonden beroeps- of bedrijfsactiviteit; b. degene die de activiteiten in de woning uitvoert, dient tevens de bewoner van de woning te zijn; c. de activiteiten dienen qua aard, omvang en uitstraling te passen in een woonomgeving; d. er mag geen horeca of detailhandel ter plaatse plaatsvinden, uitgezonderd een beperkte verkoop als ondergeschikte activiteit en in relatie met een aan huis verbonden beroeps- of bedrijfsactiviteit; e. de activiteiten mogen geen nadelige invloed hebben op de normale afwikkeling van het verkeer en geen onevenredige parkeerdruk veroorzaken. In bijgebouwen is de uitoefening van aan huis verbonden beroeps- of bedrijfsactiviteiten niet toegestaan. Regel d. brengt je dan weer in een soort van kringetje maar levert dus uiteindelijk geen probleem meer op. Ik heb in elkgeval de toestemming om vanuit huis te starten zodat ik naar verwachting de komende 1 a 2 jaar vooruit kan. dit was (voor nu, komen er vast nog meer later in proces) het laatste opstaken voor de start van nieuwe bedrijf. Hoop bedrijf nu met een week of 2 bij de KvK in te kunnen schrijven en per 1 juni de activiteiten te laten starten vanuit nieuwe bedrijf.
  2. 3 points
    Bedankt voor het delen van de link!
  3. 3 points
    HL deelnemer @De Ketchupmaker te zien met zijn mooie product in het programma binnenstebuiten https://binnenstebuiten.kro-ncrv.nl/fragmenten/ketchup
  4. 2 points
    Wat ik me doorgaans afvraag in dit hele topic.. waarop heeft de TS bepaald dat ie aan detailhandel doet? Het ontvangen van goederen, her verpakken en dan weer verzenden, valt naar mijn weten onder logistiek, welke dus op een bedrijventerrein mag worden uitgevoerd. Desalniettemin zou ik persoonlijk voor een fulfilment partner kijken, gezien de vooropgestelde problemen. Deze zijn er al tegen letterlijk pakketkosten ( €6,95 bij kleine aantallen, goedkoper naarmate het volume groeit). Dit maakt je als bedrijf flexibeler, biedt je meer ruimte je te focussen op het groeien van het bedrijf, de fulfilment partner kan meer volume aan, waardoor je niet tegen FTE beperking aan loopt en last but not least, de all-in tarieven die sommige hanteren biedt ruimte om ook minder goed lopende producten toch op de plank te hebben liggen. Bovenstaande lost direct je vestigingsprobleem op, gezien je dan niks anders behoeft dan een brievenbus adres met vestigingsrecht, welke bij een partij als all-safe voor pak en beet 50 euro per maand te regelen is.
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept