Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03-06-19 in alle zones

  1. Je kan de markt op talloze manieren indelen, dus een niche vinden is een kwestie van een invalshoek kiezen. De basis is goed als je alle basic skills in huis hebt of tenminste in je netwerk. Kijk kritisch naar je eigen performance (SWOT) en positionering. Bedenk nog eens waar je opdrachten vandaan kwamen. Was dat via het netwerk, uit de directe omgeving? Of zie je ook bekenden van bekenden binnenkomen, rolt je reputatie al voor je uit? Als ik even snel door je portfolio blader zie ik een agency dat het niveau buurtsitebouwer wel ontstegen is. Je hebt landelijke opdrachtgevers en het aanbod ziet er grafisch sterk uit. Wat cosmetica, wat food, wat IT, wat vakantie, wat diensten. Ik zie gevestigd en ik zie startups. Ik zie commercieel en not-for-profit. Het is wel overwegend Nederlands, maar het aantal agencies dat internationale klanten aantrekt is klein. Nou kan je een specialiteit ontwikkelen in cosmetica of vakantie, in IT of in retail. Maar een andere invalshoek is via skills. Dan presenteer je jezelf dus als bureau dat in staat is bepaalde dingen erg goed te doen. Dat lijkt me voor jullie veel logischer, want ik kom enkele cases tegen die een hoog abstractie-niveau hebben. Het wijngaardweb (ik noem de naam expres niet) zou ik weleens beter uitgelegd willen zien, want dat is een nogal ongewoon businessmodel. En wat jullie hebben gedaan met een grote Rotterdamse universiteit is een voorbeeld van intrapreneuren dat ook meer aandacht verdient. Het kan dus een keuze zijn dat je jezelf afficheert met zulke abstracte cases om andere opdrachtgevers te interesseren die ook met een hoge complexiteit worstelen. Een variant daarop is bijvoorbeeld complexe shop-functionaliteit waarbij ook de supply-chain van toeleveranciers opgenomen is, of met dynamic pricing wordt gewerkt. Niet doen als je daar geen affiniteit mee hebt. Leg ik nou die observaties naast je eigen naam en de verklaring daarvoor, dan denk ik: het rijmt wel maar het dicht niet. Bij OnsTop staat de klant voorop! Je tekstkracht past als dekseltje niet goed op je denkkracht. Weet je zeker dat dit bureau deze opdrachten heeft uitgevoerd? Of ben je deels onderaannemer? Hoe dan ook: ik zou meer vanuit skills (en de gewenste ontwikkeling) denken dan vanuit marktsegmenten. Bij een sushi-restaurant kun je meestal geen poffertjes bestellen. Waar zie je de leukste uitdaging?
    2 punten
  2. Er zijn nogal wat kleinere site-developers actief in het sfeertje van life-hacking, lean-startup, 4HWW en andere modieuze filosofieën richting snel succes. De naam van je agency, de omschrijving (high-five) en enkele facetten in de look wekken dezelfde indruk. Het is een bepaalde sfeer waar je je wellicht beter van kan distantiëren.
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.