Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 14/06/19 in all areas

  1. 2 points
    Mijn bus, afgelopen zaterdag opgehaald. Een Volkswagen Transporter T2a uit 1970, orgineel Nederlands. D'r moet heel snel reclame op, want iedereen verrekt z'n nek als dit apparaat voorbijkomt!
  2. 1 point
    Beide opties zijn mogelijk, zolang je jouw keuze maar kan onderbouwen als de Belastingdienst erom vraagt. Ik heb in de afgelopen maanden enkele bedrijven gezien die een nieuwe domeinnaam aankopen en net als Coolblue hun andere websites daar naar toe sturen om voor één sterke website te gaan. Gezien het risico wat dit met zich meebrengt geloof ik wel dat dit in positieve zin kan uitpakken.
  3. 1 point
    Je leverancier in Bangladesh werkt met een lokale forwarder, (dat is een tussenpersoon die de documenten voor transport opmaakt en het contact met de reder onderhoud) deze forwarder werkt waarschijnlijk samen met een forwarder in Rotterdam. Deze forwarder ontvangt de documenten, heeft contact met een declarant, (dat is een tussenpersoon die de importtarieven uitrekent en contact heeft met de belastingdienst) en houd contact met jouw over de levering van de container. Nu zijn er 2 opties: FCL (Full container load): De forwarder werkt samen met een container transporteur, en maakt namens die transporteur een afspraak met je over de levering van de container. Er komt dus een vrachtwagen naar je toe met de container, je hebt 2 uur de tijd om de container te lossen. Ben je langer bezig dan betaal je een vergoeding per extra uur lostijd. Waarschijnlijk staat je handel niet op pallets, zorg dus dat je die zelf hebt. LCL: (Less then container load) De forwarder werkt samen met een lokaal losbedrijf die de container in Rotterdam lost, die zoeken jouw spullen bij elkaar en regelen een vervoerder die dat op pallets naar je magazijn brengt. LCL kan je meestal zelf ophalen bij het losbedrijf. Je kunt nooit een LCL container zelf lossen omdat er ook goederen van andere partijen in de container zitten. Dit hele proces wordt door de forwarder begeleid en gefactureerd, samen met de eventuele importheffing.
  4. 1 point
    Na het lezen van een andere discussie over "Website & investeringsaftrek" waar soortgelijke scenario's besproken werden heb ik contact opgenomen met de 2 fiscale adviseurs die daar hun inzicht deelden over wanneer websites investeringen of kosten zijn. Ter referentie voor anderen hier, en voor toekomstige Googlers die ook baat hebben bij deze info zijn hier hun antwoorden op de vraag die ik hier ook stelde: 1. "Een duidelijk voorbeeld van een website zonder economische functie. Dit valt gewoon onder marketingkosten."- Joost Rietveld 2. "Wat betreft jouw vraag, feitelijk ga je deze websites gebruiken als een soort doorverwijzen naar jouw eigen website. Jouw eigen website is een investering en daar moet op afgeschreven worden. De websites die je koopt zijn kosten - je gaat daar namelijk geen klanten genereren. Het lijkt mij dan ook dat je die kosten gewoon in een keer kunt nemen (dus niet activeren). Jouw conclusie lijkt mij dan ook juist." - Dennis van Dijk
  5. 1 point
    Snap ik.. maar als je met 3 bestellingen van 100 patronen per bestelling op pad gaat hebt rij je dus met 2,5 kilo rond, daarbij zou het kunnen dat voor scooters nog andere regels gelden. Het is simpelweg iets wat je op je lijstje van dingen die je uit moet zoeken of op zijn minst in gedachte moet houden. De boetes op overtreding zijn fors beginnen bij 400 euro En qua bezorggebied raad ik aan om je bewust te zijn van de beperkingen van een scooter en de afstand die ze kunnen afleggen in een redelijke tijd net als de beperking van 1 bezorger. Daarbij moet je niet alleen afstanden rekenen vanaf jullie bedrijfsadres maar ook van de uiterste locaties. Want stel jullie zeggen heel tilburg is te doen want wij zitten redelijk centraal in Tilburg dus kunnen in 20 minuten zowel in Noord Tilburg als Zuid Tilburg zijn. De problemen met bezorgtijden, zeker met maar 1 bezorger op de weg, ontstaan wanneer er om 22:00 een bestelling voor Tilburg Zuid komt en om 22:05 een bestelling voor Tilburg Noord. Heen en terug naar Tilburg Zuid is dan al 40 minuten en dan daarna nog naar Tilburg Noord met de bestelling ook nog eens 20 minuten dan zit de klant 2 dus al minimaal een uur te wachten. Dus alleen een cirkeltje trekken van 20 of 30 min scooter rijtijd rondom jullie locatie is niet de enige factor. Aantal bezorgers en spreiding van klanten speelt ook mee. Lange bezorgtijden zorgen vaak voor slechte reviews, zeker bij een bierkoerier, want aan de producten kan weinig misgaan, hooguit dat het bier niet koud genoeg is.. een doodzonde voor een echte bierliefhebber maar voor de gemiddelde party animal met dorst niet echt een doodzonde.. daar zal ongeduld waar het bier blijft sneller tot ontevredenheid leiden.. Starten met een groot verzorgingsgebied is dus waarschijnlijk niet mogelijk als je maar met 1 bezorger start. Dan zul je dus meer marktonderzoek moeten doen in welke postcodes je wilt leveren omdat daar de meeste potentiële klanten zitten.
  6. 1 point
    Aangezien er met containers veel trans-shipment plaats vindt via Singapore of Colombo moet je te zorgen voor een non-manipulatie verklaring, anders loop de je kans dat de Nederlandse douane je Form A niet accepteert :). Of, - zoek een expediteur (https://www.fenex.nl/Paginas/Vind-een-expediteur-uitgebreid.aspx) - koop het boek Havenlogistiek (www.avontade.nl), daar staat alles wat je zou moeten weten .
  7. 1 point
    Correct en als boekhouder kan je niet dichter bij het vuur zitten ... maar als je telkens weer (bij wijze van spreken) op je knieën bij de Belastingdienst of bij de FIOD moet smeken om er eens naar te kijken en je krijg te horen dat het momenteel (al lijkt het eerder op permanent) niet onze prioriteit heeft, dan ben je daar na verloop van tijd helemaal klaar mee. Ik doe mijn ding en dat zonder hanky-panky. ... dat heeft mij al menig klant gekost. Het is voor mij onvoorstelbaar dat de hoofdtaak van de Belastingdienst - het innen van Belastingen - zo krakkemikkig is georganiseerd. Het verbaasd mij dan ook zeer dat er uberhaupt nog geld binnenkomt.
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept