Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 17-09-19 in alle zones

  1. Mwah, ik vind het slechts opmerkelijk dat je hier 200 berichten kunt posten, maar dat een mail sturen aan de Consumentenbond kennelijk een hoge drempel kent. Volgens mij is dat niet lastiger en dat is verder niet onvriendelijk bedoeld hoor... Ik ga voetbal kijken en wens iedereen een mooie wedstrijd of anders fijne avond! Groet, Highio
    3 punten
  2. Advies -nee, zij zijn niet aansprakelijk, omdat zij niet in gebreke blijven. (u daarentegen wel) -vergewis u van de strategie en toegevoegde waarde van uw leveranciers en oordeel of u de juiste partner bent. -negeer de perspectieven van de stakeholders niet, maar anticipeer daarop -op uw website staat dat u dealer bent, uit de gegeven informatie blijkt dat u retailer bent. Sluit een dealer overeenkomst af. -zorg vooraf voor kredietwaardigheid of maak vooraf afspraken op papier -maak een cashflow begroting -focus op klant of prijs, niet op beide -realiseer wie uw concurrent is en hoe zij inkopen
    2 punten
  3. Belangrijke info; Het betreft B2C handel in het hoge segment. (waar ik dan wel respect voor heb als je 30k doet) De fabrikant is een mondiale speler welke containers vol over de wereld verscheept. En vanuit dat perspectief begrijp ik de fabrikant wel. Tip: U richt zich op customer intimacy (klant-aandacht) en operational excellence (superieure operatie en efficiënte uitvoering. Die twee zaken gaan doorgaans niet heel goed samen.
    2 punten
  4. Ik heb 15 jaar schoonmaakervaring en mijn eigen schoonmaakbedrijf bestaat inmiddels 7 jaar, Ik wil best wel eens sparren met je over je plan. (zelf ooit een plan geschreven op basis van de 5 a4tjes van Hans van den Bergh en dat was voor mij voldoende voor een vliegende start. Het hoeft niet altijd tot in de puntje beschreven te worden is mijn ervaring)
    2 punten
  5. Werken jullie al samen of zijn jullie al een jaar plannen aan het smeden? Je kunt ook eens eerst een jaar gaan samenwerken, waarbij je afwisselend factureert en de ander(en) factureren degene die de factuur stuurt namens jullie. Je kunt de samenwerking dan beproeven en elkaar beter leren kennen, voordat je in een juridische constructie stapt. Wel met duidelijke afspraken uiteraard, je kunt kijken wat er allemaal in een VOF overeenkomst besproken moet worden en met elkaar een onderlinge overeenkomst maken voor een afgebakende periode. Kwaliteiten, houding en gedrag komen in de praktijk pas echt bovendrijven en dat is om een samenwerking te verkennen en opzetten veel waardevollere informatie dan je rechtsvorm. Als dát werkt zet je het om en ga je een volgende fase in.
    2 punten
  6. Het is wat wonderlijk. In het Zwartboek is een foto van een IVB-zomerborrel opgenomen van Laurens Lemmens waar zo’n 12 personen te tellen zijn. “Medewerkers brachten hun partners mee” om tot dat aantal te komen. Op de IVB eindejaarsborrel 2018 tellen we op de foto 22 personen. Let wel 22 van de in het IVB rapport gestelde 33 medewerkers. Is er sprake van een onstuimige groei? Dan valt de gestelde opgelopen schade kennelijk nogal mee… Laten we eens in het KvK kijken. Daar staat het aantal werkzame personen bij het Incassocenter op 2 en bij het Invorderingsbedrijf op 14. Wat zou aannemelijker zijn?
    2 punten
  7. Het is de laatste drie jaar wat stil rondom Sander, maar als je - betaald of niet betaald - zonder vergunning personen wilt vervoeren, dan moet je tot de volgende uitzonderingen behoren ... De wet en Verordening 1071/2009/EG zijn niet van toepassing op: a. militair vervoer met vervoermiddelen voorzien van een militair kenteken, op vervoer met door een militaire autoriteit gevorderde vervoermiddelen en op door een militaire autoriteit gevorderd vervoer, b. vervoer met daarvoor bestemde vervoermiddelen, van ambtenaren van politie die zijn aangesteld voor de uitvoering van de politietaak, in de uitoefening van hun functie en van personen onder strafrechtelijke geleide van politie of justitie, c. vervoer met daarvoor bestemde vervoermiddelen ten behoeve van de brandweerzorg en ten behoeve van door Onze Minister aan te wijzen diensten voor de ongevallen- en rampenbestrijding, d. overig vervoer voor de uitoefening van de openbare dienst in de zin van artikel 1 van de Ambtenarenwet met daarvoor bestemde vervoermiddelen, e. vervoer van zieken of slachtoffers van een ongeval en hun begeleiders met motorvoertuigen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel b, van de Tijdelijke wet ambulancezorg, f. vervoer met auto's of bussen voor de uitvoering van trouwerijen of uitvaarten met inbegrip van het afhalen en terugbrengen van de deelnemers, g. vervoer met vervoermiddelen die in gebruik zijn als onderdeel van een historische verzameling, voor zover het niet commercieel van aard is dan wel een geringe weerslag heeft op de vervoersmarkt, h. vervoer met vervoermiddelen die deelnemen aan een optocht die in overeenstemming met een gemeentelijke verordening wordt gehouden, i. vervoer met vervoermiddelen ten tijde dat zij worden gebruikt voor het geven van onderricht en het afnemen van proeven in praktische rijvaardigheid onder toezicht, mits zich niet meer dan vijf personen in het vervoermiddel bevinden, j. vervoer binnen Nederland met takelwagens en getakelde vervoermiddelen, k. vervoer met vervoermiddelen die worden verplaatst ten behoeve van stalling, onderhoud en reparatie dan wel bij wijze van een korte proefrit, l. vervoer met auto's, voor eigen rekening en risico verricht door ondernemingen ten behoeve van hun werknemers, onderwijsinstellingen ten behoeve van hun leerlingen, kindercentra ten behoeve van kinderopvang als bedoeld in artikel 1.1. van de Wet kinderopvang, tehuizen ten behoeve van hun vaste bewoners, alsmede verpleeginrichtingen, psychiatrische instellingen, medische verzorgingstehuizen, medische dagverblijven of soortgelijke instellingen ten behoeve van hun patiënten, m. vervoer met een combinatie van een bedrijfsauto, landbouw- of bosbouwtrekker of motorrijtuig met beperkte snelheid als bedoeld in artikel 1.1 van de Regeling voertuigen, met een aanhangwagen als bedoeld in artikel 1.1 van de Regeling voertuigen, n. vervoer met auto’s, voor eigen rekening en risico verricht door buitensportondernemingen die uitsluitend omzet genereren uit het organiseren van buitensportactiviteiten, mits het vervoer onlosmakelijk is verbonden aan de buitensportactiviteiten en daarvoor geen aparte betaling plaatsvindt, o. vervoer, verricht door bestuurders die chauffeursdiensten in een auto leveren aan consumenten die zelf in het bezit zijn van die auto, p. vervoer van personen met een handicap in auto’s, ten behoeve van een meerdaagse vakantiereis die aan de specifieke behoeften van deze personen is aangepast. zie: Besluit personenvervoer 2000 | Geldend van 16-06-2019 t/m heden.Hoofdstuk1, Paragraaf 2 Werkingssfeer, Artikel 2
    1 punt
  8. Wat een gedoe. 30k omzet 70 facturen. U kreeg een factuur en die moest u betalen. (15% van de omzet...) U geeft zelf aan dat u de demo producten niet kon betalen, dat had u vooraf moeten oplossen en niet achteraf. *Brief mail ... Op de kofie en bied daarbij een goed perspectief! *Onderzoek hun verkoop strategie en de door hen toegevoegde waarde. Oordeel daarna of u wel een geschikte partner bent.
    1 punt
  9. Hoi Highio, zou het iets vriendelijker mogen? Je suggestie om contact op te nemen met de bond is een goeie. Je (nogal dwingende) reactie daarna vind ik wat minder vriendelijk. Ik begrijp uiteraard dat een forum niet zit te wachten op vragenstellers die daarna afnokken en nooit meer wat laten horen, maar dat is ook niet mijn intentie. Ik neem binnenkort even contact op met de bond, en zal dan hier het antwoord uiteraard even delen. 🙂👍
    1 punt
  10. Wat kun je meer met een VOF dan als drie man eensmanszaak? Als het om meerdere klanten gaat die je om en om binnenhaalt, zou je ook per klus een verdeel sleutel kunnen afspreken en naar elkaar factureren. Dan hou je de vrijheid om solo projecten aan te nemen. Gaat het niet om direct financieel, dan vaak wel om indirect financieel waar de schoen vaak wringt. Eén haalt het werk binnen en de rest doet de klus. Dan voelt de één zich heel belangrijk want zonder hem geen opdracht bijvoorbeeld. Of één veranderd wat prive is twaalf maanden maar 50% actief, maar heeft wel 100% inkomen nodig om te kunnen blijven leven. Dat zijn de scenario's die je veel tegenkomt bij VOF
    1 punt
  11. Ik denk dat je het ook eens van de andere kant moet bekijken. Ik heb laatst een evenement gedaan waarbij klanten naar een betaald gedeelte konden gaan en naar een gratis gedeelte. Ondanks de betere line-up binnen, bleven de mensen buiten (ook vanwege het mooie weer). Mijn klant kwam aan het einde van het evenement heel veel geld tekort en kon niemand betalen. Zijn oplossing was dat hij nu een nieuw evenement gaat organiseren, waarbij hij van de winst de oude facturen wil betalen. Je begrijpt dat we dit niet gaan doen. Enerzijds het risico dat het evenement weer geen geld oplevert en anderzijds dat ik betwijfel of de of de winst voldoende is om alle leveranciers 2 te betalen. Dus wij lopen alle risico's en krijgen er niets voor terug. Dit gaat ook voor een gedeelte op voor jouw zaak. Een leverancier wil eerst dat lopende zaken afgerond zijn voordat nieuwe bestellingen gedaan gaan worden. Kwestie van risico's indekken. Ik heb bijvoorbeeld ook leveranciers waarbij ik in totaal niet meer dan € 50.000 aan openstaande facturen mag hebben, ondanks dat het betalingstermijn nog niet verlopen is. Ik vind dat niet meer dan logisch. Een leverancier is geen bank. Het openen van een webshop in het buitenland kan ook. Kijk maar eens naar die roze webshop met consumenten audio en verlichting. Door webshops in frankrijk te openen, kunnen ze profiteren van de lagere prijzen die een hoop merken daar hebben. Ze kopen de materialen van zichzelf, waardoor de distributeur er weinig tegen kan doen. Bedenk 1 ding heel goed, de groothandel heeft jouw harder nodig dan jij hen. Ik weet zeker dat er soort gelijke merken zijn met dezelfde of betere kwaliteit.
    1 punt
  12. dat is het meest zorgelijke in je bericht. Het forum staat hier vol met mensen die zo een VOF of ander soortig bedrijf ingestapt zijn en uiteindelijk dat het toch tegen viel met grote problemen zitten omdat er niks geregeld is. Zelf ook ooit op die manier een VOF gestart, dat bleek al na 2 maanden helemaal niks te worden en heb dat toen gelukkig snel kunnen ontbinden maar gaat veel mis omdat de ene meer doet als de ander, er verschil in inzicht ontstaat, er 1 uit wil, 1 er meer geld uit bedrijf haalt enz. enz. Samenwerking aangaan met andere is heel lastig, zeker als je elkaar niet goed kent (en als je dat wel zo is nog steeds lastig en kans op conflicten). Het is net een huwelijk waarbij je plots met andere (vreemden) opgezadeld zit en maar moet zorgen dat je met elkaars goede en slechte eigenschappen overweg kan. Beter misschien kijken naar een samenwerking waarbij jullie aparte bedrijven houden maar voor grotere opdrachten elkaar aanvullen en samenwerken en de opdracht verdelen.
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.