Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 10-12-19 in alle zones

  1. Ok. Dus jij hebt er altijd een goed inkomen uit gehad, maar nu even een dip, maar de mensen die het mogelijk maken mogen niet eens de luxe een vast dienstverband hebben, omdat jij niet wil. Zet eens een stapje terug en kijk eens hoe dat overkomt.
    2 punten
  2. Weet je moeder waarom het zo druk is in haar winkel? Koopt ze de juiste dingen in? Of komen de klanten omdat zij hen zo goed helpt? Of omdat de prijs-kwaliteit verhouding goed is? Of omdat het gemakkelijker parkeren is dan ergens anders? Misschien is het interessant als je eens een paar dagen lang de klanten vraagt wat ze goed vinden aan de winkel en wat ze zouden veranderen? Op basis van deze inzichten is het ook gemakkelijker om een beslissing te nemen t.a.v. een eventuele verandering. Het zou toch jammer zijn als ze besluit uit te breiden, terwijl de klanten juist de intieme sfeer in de winkel waarderen. Een uitbreiding in ruimte doet een bedrijf vaak helemaal geen goed...
    2 punten
  3. Is er wellicht ruimte die nu niet als winkelruimte gebruikt wordt, zoals een magazijn, en kun je daar wellicht iets mee doen? je magazijn efficienter indelen, andere manier van opslag, magazijn extern? De vrijkomende ruimte kun je dan als winkelruimte benutten suc6
    2 punten
  4. Beste HJDaan, Welkom op Higherlevel. Even van afstand: je hebt een eenmanszaak zonder winst* waarin je afhankelijk bent van bepaalde medewerkers, maar waarbij je jezelf geen financieel risico kunt permitteren. Ik vraag me dan af of de WAB het probleem is, of dat je onderneming gewoon niet levensvatbaar is. Je kunt dan doorgaan en allerlei constructies verzinnen om de WAB te omzeilen, maar ik vraag me af of dat geen uitstel van executie is. Is nu stoppen en netjes afronden een optie? Is dat mogelijk beter voor jou en je medewerkers? (Ik zeg niet dat het zo is, het is echt een oprechte vraag). * Je schrijft dat je geen eigen salaris hebt. Bij een eenmanszaak is er geen sprake van salaris voor de ondernemer, maar van winst of verlies. Ik neem aan dat je geen winst bedoeld.
    1 punt
  5. Zet je dan normaal gesproken in de jaarstukken bij overlopende passiva (op de balans). Mocht je daar per ongeluk BTW over verschuldigd zijn (dan kan namelijk - afhankelijk van de aard van 'de subsidie'), maar dat verwacht ik hier niet echt eigenlijk, dan moet dat bedrag (van de BTW dan) natuurlijk naar de "af te dragen BTW" (en dus niet overlopende passiva). Als je de kosten vervolgens maakt dan komt het uiteraard in de opbrengsten (of misschien in mindering op de gemaakt kosten, het e.e.a. afhankelijk van de precieze situatie hier). (Een alternatief is om de subsidie meteen mee te nemen als opbrengsten en de "te maken kosten" ook mee te nemen en bij de overlopende passiva te verantwoorden. Een kwestie van smaak, zeg maar.)
    1 punt
  6. het is een word document inderdaad Misschien dat een PDF beter werkt voor jou? E_factureren uitfasering Simplerinvoicing 0.9.pdf
    1 punt
  7. Beste Nanouk, Allereerst welkom op Higherlevel! Het hangt vooral af van je uitgangssituatie. Ben of was je werknemer en had je recht op WW door einde contract bepaalde tijd of vaststellingsovereenkomst? In dat geval kunnen je huidige WW rechten mogelijk nog binnen een X termijn herleven indien je het bedrijf staakt en je uitschrijft als ondernemer Nee. Het is geen keuzemenu. In dit geval lijkt het me een hele tour om voor jou en de andere 45,1% aandeelhouder werknemerschap aannemelijk te maken! (meestal is het andersom). Ook al draag je premies af: dat garandeert geen recht op uitkering. Wil je definitieve zekerheid, vraag dan de belastingdienst vooraf om een beschikking omtrent de sociale verzekeringsplicht
    1 punt
  8. zo is dat Joost, geen op de man gespeel. desnoods stellen we een nieuw topic op, vind ik ook best. Het marge handel verhaal komt erg weinig voor , enkel in de kunst en met name gebruikte autohandel. Maar oldtimers is daar dan weer een klein deel van. Er zijn maar weinig ondernemers en fiscalisten die er mee te maken hebben. Zelfs bij controle van de belastingdienst bij ons wisten de 2 dienstdoende ambtenaren nauwelijks de regels voor de (handels) margeregeling in combinatie met wel/geen globalisatie en dit soort vragen. Op het forum was dit het enige topic waar ik belandde waar dit ter sprake komt in combinaite met de 6% regeling voor ex eu handel
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.