Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 18-12-19 in alle zones

  1. Ik had toen ik nog op school zat het werk zelf gedaan aan vrienden/familie en kleine eenmanszaken, toen kwam ik erachter dat het werk dat ik doe niet persee aansloot op wat ik leuk vind terwijl ik wel heel vet vindt wat vormgevers maken. Waarom zou ik zelf het beroep moeten uitoefenen om klanten binnen te halen? ik weet hoe de het in elkaar zit met grafisch vormgeven . Ja misschien is dit niet iets voor mij maar time will tell. Ik wil gewoon aankomend jaar alles geven wat ik in me heb. als het niet lukt dat ik dan weer terug naar school gaan
    1 punt
  2. Ik post vooral mooie plaatjes. ;) De mooiste voorbeelden van wat ik maak. Ik post niet alles wat ik maak, veel mensen willen iets wat helemaal niet bij mijn eigen stijl past (kleurrijk en vrolijk) en dat laat ik dan alleen in de stories zien of helemaal niet (stories is een beetje messy en free-for-all terwijl de feed meer permanent en netjes is). In mijn eigen feed post ik ook dingen die ik gewoon voor mezelf maak, "self assignments" zeg maar, alleen voor mijn portfolio. Om te laten zien wat ik echt kan, ook al willen veel mensen iets wat veel simpeler is. Dat is wat je kan doen als je even geen opdracht hebt - werken aan je portfolio. Ik gebruik mijn Instagram feed dus vooral als portfolio. Je kan mij vinden onder @liandifoto_nl Veel andere instagrammers posten ook af en toe een mooie selfie, want het is ook leuk om jezelf (en misschien de mensen die met jou samenwerken) te laten zien. Mensen willen graag de persoon achter het bedrijf zien. Sommige feeds bestaan ook alleen maar uit selfies maar daar ben ik echt niet van, past ook helemaal niet bij mijn soort bedrijf, bij jou ook niet echt denk ik. Bij ons gaat het meer om de mooie dingen die wij maken.
    1 punt
  3. "Starters" heb je in allerlei soorten en maten: Bijvoorbeeld doe-het-zelf starters die geen geld uit willen geven aan administratie ("doe ik zelf wel..."), contracten ("pluk ik wel van internet..."), advies ("vraag ik wel op HL...") etc. Dat lijkt mij geen aantrekkelijke doelgroep in dit geval, want die plakken vast hun eigen logo's zelf bij elkaar. Maar je hebt ook wel startende ondernemingen en 'groeiers' die wat meer investeren in hun bedrijf. Die intermediairs en adviseurs inschakelen voor belangrijke vraagstukken, die sowieso hun kostbare tijd niet willen besteden aan bijvoorbeeld administratie/belastingen omdat zij daar toch geen verstand van hebben, overeenkomsten op maat laten maken enz., enz. Die moet je volgens mij hebben voor je logo's e.d. Volgens mij tref je hen vaak aan in het 'netwerk-circuit' rond business-clubs zoals "MKB" en dergelijke. Word zelf lid van een plaatselijke business-club, zou ik zeggen! En een 'extra tip' (voor als je in de buurt van A'dam zit): vanaf 2020 is er elke 3e donderdag van de maand een "MKB Groeiborrel" in Café Wildschut in Amsterdam (de eerste dus op 16 januari). Helemaal gratis, kost je alleen een paar biertjes, en daar zullen vast de nodige ondernemers van MKB A'dam verschijnen.
    1 punt
  4. Ik lees hier een beetje: de klant probeert je te naaien. Als ze ongeschikt voor gebruik zijn, wat moet de klant er dan mee, ook tegen de halve prijs? Hooguit wederverkopen, gebruiken lijkt volgens hun eigen zeggen niet mogelijk. Het zou kunnen dat de producten wel bruikbaar zijn maar niet degelijk genoeg om zo lang mee te gaan als de klant verwachtte, maar dat zegt ie niet. Deze klant lijkt het meteen maar twee aanvalshoeken te kiezen, die feitelijk niet compatible met elkaar zijn: misgelopen omzet/winst omdat het product niet voldoet, of omdat het wel voldoet maar 4 dagen later geleverd werd dan oorspronkelijk ingeschat. Logisch gezien zou je kunnen redeneren dat, indien wel op tijd geleverd, de klant niets met het product kon omdat het ongeschikt was, en het daardoor ook zou hebben geretourneerd. In dat geval is de verlate levering van geen enkel gevolg voor de omzet/winst van de klant. Aan de andere kant lijkt deze klant best gebruik te willen maken van het product, zolang ze maar 50% korting krijgen, en in dat geval blijkbaar geheel willen afzien van enige compensatie voor derving van omzet/winst. Ergens denk ik dat je klant juridisch niet zo sterk staat door deze tegenstrijdige klachten en verzoeken. Hadden ze domweg 1 van de 2 problemen gekozen om over te klagen dan stonden ze al sterker, maar het lijkt er een beetje op dat ze problemen 'zoeken'. Maar goed, wat moet je ermee? Je zou kunnen aanbieden dat ze het hele spul mogen retourneren, en dat jullie de gecombineerde verzendkosten heen en terug 50/50 delen, en je dat bedrag in mindering brengt op de terugbetaling. Een klant die daadwerkelijk ontevreden is over het product zal dat aanbod waarschijnlijk ervaren. Even aangenomen dat ze al betaald hebben kunnen ze dan weinig anders, tenzij ze willen procederen over 100-150 euro transportkosten. Die gevraagde 50% korting zou ik verder negeren: als iets helemaal niet werkt, waarom zou je er dan alsnog de helft voor betalen?
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.