Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 20-12-19 in alle zones

1. Hoi Derek-Jan, Casper van Picqer hier. We kunnen de trackingcode naar WooCommerce inderdaad alleen sturen als reactie op de bestelling, omdat WooCommerce hier standaard geen andere manier voor heeft in de API. Wij werken bij webshops direct met de standaard API van de webshop en zijn daarom gebonden aan wat er standaard in een webshop werkt. Het is best krom dat WooCommerce niet standaard een veld heeft voor de trackingcode, het is ook het enige webshop platform waarbij we het niet als standaard veld kunnen meegeven. Om te zorgen dat je het in ieder geval in de WooCommerce admin wel kan zien, geven we het als reactie op de bestelling door. Je zou met een developer inderdaad kunnen zorgen dat de trackingcode uit de comment gehaald wordt en gevoed wordt aan de plugin die je gebruikt voor het mailen van de trackingcode. Je kan ook (via je fulfilment partij) de mailtjes laten sturen door Picqer of door je vervoerder. Het nadeel is dat de layout van die mail net iets anders is dan de bestelbevestiging vanuit je webshop, maar de klant heeft dan wel direct de trackingcode (of trackingurl) in de e-mail. Groet, Casper
    1 punt
  2. Wat je volgens mij kunt doen is het factuurbedrag volledig inboeken, maar dan opgesplits in een aantal regels. Alle privézaken op de factuur boek je in als een bedrag inclusief btw op "0XXX Privé", terwijl je geen btw-rubriek aangeeft (zo vallen die zaken niet in de kosten van de onderneming en vraag je ook niet onterecht btw terug). Alle zakelijke dingen boek je normaal in exclusief btw, waarbij je de juiste btw-tarieven eraan hangt om terug te vragen. Vervolgens boek je de betaling van de factuur als als privéstorting.
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00
×