Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 13-01-20 in alle zones

  1. Dit klopt niet rachid. Er is gelukkig een fout door de verbalisanten gemaakt doordat ze een niet soortgelijk voertuig buiten gebruik gesteld hebben. mocht hij in bv mijn prive auto gereden hebben was ik hem gewoon kwijt geweest
    2 punten
  2. beste mensen, zojuist contact gehad met het cjib en aangegeven dat ik een klacht wilde indienen. na paar keer doorgeschakeld te worden bij een persoon die klachten behandeld uitgekomen. Verhaal verteld en dat wij ons afvroegen of het wel kon omdat de verkeersboete was gepleegd met een personenauto en onze bedrijfsauto staat geboekt als bedrijfsauto (andere code). hier ging ze even induiken of we even geduld hadden en wilden wachten met de klacht. Na 10 minuten telefoon terug tja de dienders hadden een fout gemaakt en deze auto had niet in beschlag mogen worden genomen. CJIB had opdracht gegeven voor een personeneauto en niet voor een bedrijfswagen. We kregen vandaag nog de auto retour. 10 minuten later politie aan de lijn wie de auto kon komen afhalen !!!!!! Jezus werkelijk waar ! we zijn dus gewoon drie werkdagen kwijt aan dit verhaal . en als je begint met dreigen over een procedure kan der ineens vanalles en wordt je holpen. heren bedankt voor jullie feedback en hulp en in het bijzonder rik voor je tip over die codes. Wij gaan vanmiddag onze bedrijfsauto ophalen en ons dan beraden over wie de kosten van afgelopen dagen gaat vergoeden. 1 ding weet ik wel weer mijn opa zei altijd een judas wenst je veel personeel toe. ik weet nu wat hij hiermee bedoelde.
    2 punten
  3. Code BA is toch een maximum laadvermogen van meer dan 3500 Kg? Als dat zo is en voor de personenauto geldt minder dan 3500 Kg dan had deze bedrijfsauto volgens mij niet buiten gebruik gesteld mogen worden. Maar weet je ook met welke wagen de overtredingen door het personeelslid gemaakt zijn?? Misschien is dit ook wel in de voertuigcode BA gemaakt (bij een vorige werkgever)? Over het "mag het wel" of "is het eerlijk". Tsja, je bent verantwoordelijk voor degene die in die auto rijdt. En dit is een van de laatste middelen die door de wet toegestaan wordt om alsnog de boetes te innen. Dan zou het dus verstandig zijn om van tevoren te informeren of er iets open staat bij die werknemer. En ook de opstal en sleepkosten (na die 4 weken) kun je op die werknemer verhalen.
    2 punten
  4. nou of de werknemer op de hoogte was of niet speelt eigenlijk geen rol in dit geheel. Wij proberen mensen echt wel een kans te geven en bieden hierin ook ondersteuning. Echter kan ik niet iemand in dienst nemen met dit boven zijn hoofd. Wij zitten continu op de weg en mocht deze persoon weer aangehouden worden kan weer onze bedrijfsauto in beslag genomen worden en dat risico willen wij niet meer nemen. Hij zal eerst tot een oplossing moeten komen met het cjib.
    1 punt
  5. Jippie. Fijn dat het hier inderdaad ging om een vrachtwagen en personenauto. En dus een fout aan de kant van de politie en CJIB. En je uiteindelijk de juiste persoon hierover te pakken hebt kunnen krijgen. Bij een gelijksoortige auto zou je dan inderdaad echt (diep) in de problemen zitten (waar je zelf totaal niets aan kon doen).
    1 punt
  6. Dan zal het tijd zijn om juridische hulp in te schakelen. Eerst bij de werknemer informeren om wat voor auto het ging. Verder eventueel via de advocaat dreigen dat er een ongeldige buitengebruikstelling gedaan is (en schade verhaalt zal worden). (dit natuurlijk alleen indien er ook daadwerkelijk een ongeldige buitengebruikstelling gedaan is) Of werknemer bewegen om te betalen (indien die daar natuurlijk in toe in staat is).
    1 punt
  7. Het is echt een stuk minder spannend dan je denkt Het is een stuk minder complex als jij denkt als jij een blik erwtensoep (vergelijk baar met jou booster pack) haalt bij de supermarkt zat die ook in een doos met 12 blikken (vergelijkbaar Booster box) en die doos stond op een rolcontainer of een pallet met X dozen. (Booster case) kortom tot nu toe hebben we het over 1 artikelnummer met verschillende verpakkingseenheden. Dat is iets om op te letten bij de keuze van je voorraadadministratiepakket dat je op 1 artikelnummer verschillende verpakkingseenheden op voorraad kan nemen. Zo blijft je voorraad overzichtelijke en weet je toch exact hoeveel packs je in huis hebt. Je kunt aan een pack gewoon een vaste waarde (vaste verrekenprijs) hangen bijv de 2,78 die jij noemde in je uitleg. Elk pack neem je dan op voorraad tegen 2,78 per stuk. Het kan zijn dat je bij de inkoop van een case extra korting krijgt je betaald dan misschien 96 euro per box * 6 = 576 euro en 216 packs = 2,66 per pack je zou dan een "boekwinstje" 24 euro kunnen nemen. Andersom zou je ook kunnen zeggen dat de prijs per pack van de cases de standaard prijs is dus 2,66 euro per pack. In dat geval is je voorraadwaarde per box 36 x 2,66 = 95,76 en als je dan een box inkoopt tegen 100 euro dan heb je 4,24 (her)waarderingsverlies. Als je de packs gaat open maken kan het lastig worden. Maar het goede nieuws is dat hoeft niet. Je mag gewoon zeggen er zitten 10 kaarten in dus elke kaart is 2,66 /10 = 26,6 cent. uiteraard maak je voor elke unieke kaart een artikel als je gaat uitpakken dan haal je dus een pack uit voorraad en daarna boek je de losse kaarten in voor 26,6 cent elk. Hoe je dat doet ligt een beetje aan je boekhoudpakket maar dit is geen probleem je voorraadwaarde blijft voor en na het uitpakken 2,66 voor 10 kaarten alleen staan ze nu op 10 verschillende artikelnummers. Het maakt niks uit dat je common kaarten maar voor 25 cent kan verkopen en rare kaarten voor een paar euro. Je maakt dan dus verlies op de common kaarten die je verkoopt en je maakt winst op de rare kaarten, en dat is ook weergave van de realiteit. Je bent niet verplicht bij het inboeken van de losse kaarten een andere (inkoop)waarde aan de meer waardevolle kaarten te hangen. Het mag overigens wel, dat je een rare kaart de waarde geeft van 50cent en de common kaarten maar 25 of 20 cent maakt. Enige probleempje is dan dat je bij elk pack een verschil krijgt tussen de standaardwaarde van 2,66 en de optelsom van de combinatie. Zouden er 10 common kaarten in zitten a 20 cent dan maak je 66 waarderingsverlies maar als er 2 rare kaarten in zitten en 8 common dan maak je weer ca 1 euro waardingswinst. Dan krijg je als je 200 packs uitpakt toch wel veel boekverschillen Ik zou dus geneigd zijn om ook per kaart gewoon een standaard inkoopprijs te gebruiken. Hierdoor krijg je niet allerlei kleine winstjes bij uitpakken van de kaarten. En realiseer je de winst of het verlies pas als de kaarten worden verkocht. Alleen voor de kaarten die je ter certificering opstuurt daarvoor kun je wel een nieuwe inkoopprijs of beter kostprijs bepalen. Alle kosten die je maakt voor die ene unieke kaart kun je toerekenen aan zijn inkoopwaarde. Daarna is het aan jou om dat ding zo goed mogelijk te verkopen. En juist omdat je zoveel aandacht besteed aan die kaarten en ze uniek maakt met certificaat en beschermende verpakking creeer je eigenlijk een nieuw product. Net zoals een meubelmaker ook zijn materiaal en uren tot de kostprijs van zijn stoel die hij per serie maakt uitrekent en tegen die waarde op voorraad neemt. Het is een heel verhaal, maar dit is echt vrij goed te doen, enige wat je moet doen is zorgen dat je een boekhoudpakket neemt die goed kan omgaan met deze voorraadmutaties, dat is immers je "core business" elk boekhoudpakket kan verkoopfacturen maken en inkoopfacturen boeken en bankafschriften verwerken. Maar lang niet alle zijn in staat goede voorraadadministratie te doen.. Dus ofwel jou boekhoudpakket moet dat goed kunnen of je moet een webshop pakket hebben die dit kan afhandelen
    1 punt
  8. Beste Bazzio, Het klopt inderdaad wat je zegt over de Brexit. Voedingsupplementen verhandelen komt met verantwoordelijkheid wat ik begrijp. En de risico's gaan zeer waarschijnlijk toenemen als de ze uit de EU zijn. Het opzetten van een webshop in vitamines en mineralen was iets wat ik wilde doen omdat daar ook mijn interesses liggen. Echter gezien al de ontwikkelingen en regelgeving die nu duidelijker zijn geworden, ga ik alles nog eens goed overwegen. Ieder geval bedankt voor je input. Met vriendelijke groet, Dennis
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.