Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 12-06-20 in alle zones

  1. Hoi John! Geen probleem hoor, beter een late reactie dan geen reactie..;) Ik zal pogen je vragen te beantwoorden, let hierbij wel op dat ik verder geen raakvlak met koffie import heb. Doorgaans is het wel zo dat qua levensmiddelen veiligheid behoorlijk wat raakvlakken zijn. Ja, dat is ruim voldoende. Immers geldt de ISO 22000 als een van de vervangende normen van de HACCP-certificatienorm die wordt uitgefaseerd en per 2021 zal ophouden te bestaan. De ISO 22000 norm bestaat uit de eisen van de HACCP-certificatienorm en kernelementen van de High Level Structure. Het HACCP certified logo is meer marketing dan toegevoegde waarde (althans zo zie ik het). Kijk maar eens bij diverse levensmiddelen, dat logo zie je steeds minder. Iedere organisatie die werkt met levensmiddelen moet simpelweg voldoen aan de huidige HACCP. Dit logo vermelden op je verpakking is dus ook geen verplichting. In dat geval ga ik er redelijkheidshalve van uit dat het fulfillment center beschikt over de juiste HACCP/ISO/protocollen. Dan vervalt voor jou nagenoeg de volledige HACCP, los van de trace ability ed. maar ik neem aan dat het fulfillment center je daarin voorziet. Nee, het is niet verplicht, zeker niet omdat het al is gedaan. Wel is het wenselijk om de documenten te vertalen en te vergelijken met de informatie op de verpakking(en). Hou er wel rekening mee dat jij verantwoordelijk wordt gehouden mocht het niet aan de Europese eisen voldoen. Immers wordt jij als importeur gezien als producent (als ik me niet vergis). Nee. Je kan je etikettering wel laten beoordelen (overigens doorgaans niet bij de NVWA zelf), maar dat is niet verplicht. Wel dien je rekening te houden met alle variabelen die er zijn, zoals de grootte van het etiket, maar ook lettergrootte, hoofdlettergebruik bij allergenen en dergelijke. Mocht je al een concept etiket hebben dan wil ik daar best even vrijblijvend mijn blik op werpen, je kunt het etiket hier uploaden (zodat meerderen er lering uit kunnen trekken) maar je mag het per PM sturen. Mocht je verdere vragen hebben dan hoor ik het graag!
    1 punt
  2. Je vertelt heel veel via mijn pm, wat op geen enkel punt gevoelig ligt, daarom wil ik je met klem verzoeken dat hier in dit topic te doen. Het is de bedoeling dat we hier met elkaar kennis delen en opdoen, en dat anderen er dan ook van kunnen leren.
    1 punt
  3. Strikt genomen hoeven ze dat niet te doen, holding = holding en werkmij = werkmij en bij gebreke van consolidatie zijn die gescheiden. Maar de omstandigheden kunnen maken dat het wel kan worden gevergd. Zoals bijv. de in art. 2:8 BW genoemde redelijkheid en billijkheid. Het is dan aan jou om te betogen dat de omstandigheden maken dat de jaarrekening van de werk mij wel aan jou moet worden getoond. Daar noem je er al enkele van. Directeursloon op werkmij niveau voor aandeelhouders holding. Werkmij enig actief van holding. Tijd dus om dossier te gaan vormen, ze dwingen positie te in te nemen. Werk het uit. Ok ze weigeren de jaarrekening te laten zien. Splits dat op in redelijke vragen. Wat is de winst in werkmij, wat is het salaris van de directeuren, is er een wijziging in gekomen, wanneer, hoeveel, wat was de omzet, de loonsom etc. Vraag ze te onderbouwen waarom deze die informatie niet willen geven. Dan zeggen ze tien keer nee tegen redelijke vragen n verzoeken. Zonder dat ze daar enig belang bij hebben om jou die informatie te onthouden. Dan wordt de onredelijkheid van de weigering inzichtelijker. Zoals gezegd: dossiervorming. Als je niet verder komt, concreet dreigen om inzage te vragen bij de rechter.
    1 punt
  4. Ik stuur de offerte digitaal (pdf) met in de tekst (body) van de email o.a. (naast een mooi verhaaltje) de datum en het kenmerk van de offerte, en in de onderwerpregel van de email de omschrijving die ook in de onderwerpregel van de offerte staat, en vraag of men, bij akkoord, dit via een reply wil aangeven. Het voordeel voor mij is daarbij dat het akkoord in dezelfde mail staat als waar de offertegegevens (datum en kenmerk) in staan. De ene opdrachtgever reageert men idd met een reply, de andere opdrachtgever gebruikt zelf een systeem om opdrachten te administreren en rolt er een bevestiging uit dat systeem. Tot nu toe staat op die bevestiging vanuit de opdrachtgever ook steeds mijn offertekenmerk, dus is herleidbaar waar de opdracht voor gegeven is. Het belangrijkste is dat je ten eerste een akkoord hebt (kan ook mondeling, naar dat is lastiger in geval er problemen optreden) en ten tweede dat helder is waarvoor dat akkoord gegeven is. De rest is eigenlijk bijzaak. Bevestigingen per postduif heb ik nog niet meegemaakt ;)
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.