Je bent er een aardige spaghetti bal van aan het maken met voorbeelden incl en excl btw. wie mogelijk eigenaar wordt van welk deel van de schoenen..
terug naar de basis
- De schoenen kosten 80 + btw = 96,80
- Een ziekenhuis kan geen btw terugvragen want is zelf vrijgesteld van BTW.
- Als je aan een particulier levert MOETEN de prijzen incl btw worden aangeboden, je kunt de schoenen niet voor 80 punten/euro op de site zetten en na aftrek van 50 punten opeens met 36,30 ipv 30 euro op de proppen komen.. en dan ook btw bij die punten op gaan tellen.
Dan kom je op volgend scenario dat technisch gefaciliteerd moet worden.
Bestelling door Dokter
1. Dokter kiest een paar schoenen van 96,80 in het bestelportaal,
2a. Op het betaalscherm ziet hij dat hij nog 50 punten kleding budget heeft
2b. Dokter krijgt de keuze om 46,80 bij te betalen om de bestelling af te ronden of de bestelling te annuleren
3. Indien hij kiest voor betalen dan wordt de bestelling verwerkt en uitgeleverd aan de dokter
Verrekening met ziekenhuis.
1. Leverancier telt zijn nog te factureren puntenomzet op deze maand en komt uit op 50 punten.
2. Hij stuurt een factuur aan het ziekenhuis voor 50 euro incl btw (41,32 ex btw)
3. Ziekenhuis betaald 50 euro aan leverancier.
Eind resultaat van proces
1. Dokter heeft een paar schoenen van 96,80 ontvangen en 46,80 zelf betaald
2. Leverancier heeft 96,80 ontvangen: 46,80 direct ontvangen van dokter en 50 euro een maand later na facturatie aan het ziekenhuis.
(Eind van het kwartaal draagt hij 16,80 aan btw af.)
3. Ziekenhuis heeft 50 euro betaald en boekt 50 euro kledingvergoeding in zijn kosten.
Dat is hoe het procestechnisch loopt als scenario. in het portaal moet je niet onderweg met btw gaan klooien dat gaat geheid fout.
En wie eigenaar wordt van de schoenen is tussen de dokter en het ziekenhuis.. en volstrekt irrelevant voor het bestel proces