Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 25-06-20 in alle zones

  1. Aan een schatting heb je niets. Eerst maar eens met de accountant om tafel om te bepalen wat de boekwaarde en marktwaarde van de onderneming is en hoe de orderportefeuille voor de komende jaren er uit ziet. Wat is de bruto-omzet ? Valt er wel iets te kiezen ? Hoe lang willen de huidige eigenaren wachten met de volledige verkoop ? Denken is weer zoiets vluchtigs. Het is nog maar de vraag of andere geinteresseerden daarmee akkoord gaan. Een ander iets is waar je rekening moet houden ... Ben je er niet aleen financieel maar ook fysiek capabel genoeg voor ? Willen is iets anders dan kunnen ... Wat voor functie vervul je nu uit binnen deze onderneming ?
    2 punten
  2. Dat is ff minder ja, nou ja beter een 8000 schade dan een zo'n ziekenhuisrekening..
    1 punt
  3. Dat is heel vervelend, Henk, maar gelukkig kun je nog/al wel weer reageren op HL! Groet, Highio
    1 punt
  4. Je bent er een aardige spaghetti bal van aan het maken met voorbeelden incl en excl btw. wie mogelijk eigenaar wordt van welk deel van de schoenen.. terug naar de basis - De schoenen kosten 80 + btw = 96,80 - Een ziekenhuis kan geen btw terugvragen want is zelf vrijgesteld van BTW. - Als je aan een particulier levert MOETEN de prijzen incl btw worden aangeboden, je kunt de schoenen niet voor 80 punten/euro op de site zetten en na aftrek van 50 punten opeens met 36,30 ipv 30 euro op de proppen komen.. en dan ook btw bij die punten op gaan tellen. Dan kom je op volgend scenario dat technisch gefaciliteerd moet worden. Bestelling door Dokter 1. Dokter kiest een paar schoenen van 96,80 in het bestelportaal, 2a. Op het betaalscherm ziet hij dat hij nog 50 punten kleding budget heeft 2b. Dokter krijgt de keuze om 46,80 bij te betalen om de bestelling af te ronden of de bestelling te annuleren 3. Indien hij kiest voor betalen dan wordt de bestelling verwerkt en uitgeleverd aan de dokter Verrekening met ziekenhuis. 1. Leverancier telt zijn nog te factureren puntenomzet op deze maand en komt uit op 50 punten. 2. Hij stuurt een factuur aan het ziekenhuis voor 50 euro incl btw (41,32 ex btw) 3. Ziekenhuis betaald 50 euro aan leverancier. Eind resultaat van proces 1. Dokter heeft een paar schoenen van 96,80 ontvangen en 46,80 zelf betaald 2. Leverancier heeft 96,80 ontvangen: 46,80 direct ontvangen van dokter en 50 euro een maand later na facturatie aan het ziekenhuis. (Eind van het kwartaal draagt hij 16,80 aan btw af.) 3. Ziekenhuis heeft 50 euro betaald en boekt 50 euro kledingvergoeding in zijn kosten. Dat is hoe het procestechnisch loopt als scenario. in het portaal moet je niet onderweg met btw gaan klooien dat gaat geheid fout. En wie eigenaar wordt van de schoenen is tussen de dokter en het ziekenhuis.. en volstrekt irrelevant voor het bestel proces
    1 punt
  5. @John Vu, wat ik begrijp wil je twee melanges of single origins aanbieden. Een keer een Robusta en een keer een Arabica variant. Wat worden de verpakkingseenheden? Twee zakken van 1 kg en/of 2 zakken van 250/500 gram? En dan als lichtgebrande koffiebonen? Hoe lang kun je die bewaren zonder kwaliteitsverlies? Slow cofee past niet in de mainstream horeca waar veelal espressomachines staan en is daarmee voor de echte koffieliefhebbers in speciaalzaken of voor thuisgebruik, maar dan als filterkoffie. Daar of in dezr beperking zit mijn twijfel of achterdocht. Als je de producten met een verkoopverhaal over de Vietnamese koffiecultuur kunt presenteren dan lijkt me dat wel weer een sterk punt. Back on topic: Wetgeving & kwaliteit (Koffie & Thee Nederland) Groet, Highio
    1 punt
  6. Dit is een ABC-levering. Zie hier de uitleg van de belastingdienst. De Luxemburgse klant zal zich in beginsel in Frankrijk moeten registreren, tenzij de vereenvoudigde regeling wordt toegepast.
    1 punt
  7. Opdrachtgever Luxemburg betaalt en is dus de partij waar je zaken mee doet.
    1 punt
  8. De uitspraak en in het kort hoe en wat staan nu ook op de site van de Raad van Journalistiek : https://www.rvdj.nl/2020/18 FTM/meneer Strop aanklagen leek een dreigement, maar blijkbaar toch uitgevoerd.
    1 punt
  9. Er zijn diverse organisaties die een etikettering audit verzorgen. De vraag is alleen of jij bereid bent daarvoor te betalen. Ik sluit me dan ook aan bij @De Ketchupmaker, gewoon (goed) vertalen.. Op basis van de foto´s durf ik wel te stellen dat je ruimschoots voldoet aan de huidige regelgeving. Er is slechts één aanpassing nodig welke ik je zal toesturen via PM. Mocht je toch je etiket willen laten keuren, google dan eens op ¨etikettering audit¨. Mocht je twijfelen over welke instantie je zou moeten contacteren kan ik je wel een paar namen doorspelen, maar reken wel op een behoorlijke factuur van betreffende instanties.
    1 punt
  10. Als je zoekt op nieuwe etikettering dan kom je deze link tegen, die doen controles (zelf geen ervaring mee). En zo zullen er nog wel meer zijn. Maar als je je houdt aan de voorschriften en je zorgt dat de grootte van de lettertypes aan de eisen voldoen en als je geen niet bewijsbare claims op je verpakking zet, is zo'n externe controle niet echt nodig.
    1 punt
  11. Hoi John! Geen probleem hoor, beter een late reactie dan geen reactie..;) Ik zal pogen je vragen te beantwoorden, let hierbij wel op dat ik verder geen raakvlak met koffie import heb. Doorgaans is het wel zo dat qua levensmiddelen veiligheid behoorlijk wat raakvlakken zijn. Ja, dat is ruim voldoende. Immers geldt de ISO 22000 als een van de vervangende normen van de HACCP-certificatienorm die wordt uitgefaseerd en per 2021 zal ophouden te bestaan. De ISO 22000 norm bestaat uit de eisen van de HACCP-certificatienorm en kernelementen van de High Level Structure. Het HACCP certified logo is meer marketing dan toegevoegde waarde (althans zo zie ik het). Kijk maar eens bij diverse levensmiddelen, dat logo zie je steeds minder. Iedere organisatie die werkt met levensmiddelen moet simpelweg voldoen aan de huidige HACCP. Dit logo vermelden op je verpakking is dus ook geen verplichting. In dat geval ga ik er redelijkheidshalve van uit dat het fulfillment center beschikt over de juiste HACCP/ISO/protocollen. Dan vervalt voor jou nagenoeg de volledige HACCP, los van de trace ability ed. maar ik neem aan dat het fulfillment center je daarin voorziet. Nee, het is niet verplicht, zeker niet omdat het al is gedaan. Wel is het wenselijk om de documenten te vertalen en te vergelijken met de informatie op de verpakking(en). Hou er wel rekening mee dat jij verantwoordelijk wordt gehouden mocht het niet aan de Europese eisen voldoen. Immers wordt jij als importeur gezien als producent (als ik me niet vergis). Nee. Je kan je etikettering wel laten beoordelen (overigens doorgaans niet bij de NVWA zelf), maar dat is niet verplicht. Wel dien je rekening te houden met alle variabelen die er zijn, zoals de grootte van het etiket, maar ook lettergrootte, hoofdlettergebruik bij allergenen en dergelijke. Mocht je al een concept etiket hebben dan wil ik daar best even vrijblijvend mijn blik op werpen, je kunt het etiket hier uploaden (zodat meerderen er lering uit kunnen trekken) maar je mag het per PM sturen. Mocht je verdere vragen hebben dan hoor ik het graag!
    1 punt
  12. Hartelijk welkom op HL! Je hebt je in ieder geval verdiept in de materie. Dat is altijd positief om te zien! Hier is Google je vriend en vijand. Als antwoord op je vraag: Nee. Je moet niet aan al die normen voldoen. Je zou overigens behoorlijk diepe zakken moeten hebben om er überhaupt aan te kunnen voldoen. Om in Nederland met levensmiddelen te werken volstaat de HACCP. Wel kan het zijn dat afnemers aanvullende certificaten eisen. Ik denk dat je het beste even met een laboratorium kunt bellen. Als ik een gok mag doen denk ik aan zuiverheid, cafeïne gehalte, en dergelijke. Zolang je het handboek van de NVWA gebruikt zit je goed. Hou er rekening mee dat je etiket aan bepaalde specificaties moet voldoen (minimale grootte, minimale grootte letters, etc.) daarnaast moet je etiket te begrijpen zijn in het land waar jij verkoopt. In Nederland is Nederlands de voertaal, dus volsta je daarmee. Mocht je uitwijken naar Duitsland, dan is je etiket ook voorzien van de Duitse taal. Je mag gelukkig meerdere talen op 1 etiket voeren. Mocht je verdere vragen hebben dan hoor ik het graag!
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.