Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/08/20 in all areas

  1. 2 points
    Dat zijn conclusies van één consultant. Elke tijd kent zijn eigen vormen. De ouwe groothandel is ook geen natuurfenomeen. Die had een rol in de distributie. Vroeger ging de middenstander met zijn bakfiets voorraad ophalen bij de grossier. Toen er winkelketens ontstonden, smolten detailhandel en groothandel samen. Is al na de oorlog gebeurd. Jumbo is een nawee: ontstaan uit de groothandel Van Eerd in Veghel. Als directe bezorging vanuit landelijke pakhuizen doelmatiger is dan lokale winkels, hebben aparte retailers of webwinkels amper toegevoegde waarde. Dan krijg je in de overgangstijd concurrentie tussen overbodig detailhandel en stervende groothandel, want die voelt de hete adem van de merkeigenaar en fulfilmentcenters in zijn nek. Een nieuwe vorm is bijvoorbeeld het bezorgrestaurant op een industrieterrein. Ik zie nog wel nieuwe gaarkeukens ontstaan, waar verschillende koks elk in een eigen keukentje maaltijden bereiden voor de stadsbezorgdienst. Facebook en Google zijn ook platforms, dus de definities zijn nog fluïde. Als je kijkt naar de feitelijke rol van Amazon en Bol.com zijn het overwegend marginale traders met marginale producten die gebruik maken van deze platforms. Echte merken en echte retailers laten zich niet koeioneren. Die zijn zelf ketenregisseur. Ketenregie is een veel beter manier om ontwikkelingen te verklaren. Merkeigenaren waren vroeger fabrikanten, maar die hebben alle productie uitbesteed. Die zijn vooral bezig met beheer van intellectueel eigendom. Een groot aantal komt nu eerder naar voren met een combinatie van flagshipstores, merkwinkels (franchise), outlet stores en webwinkels. Ze experimenteren soms met platforms, maar de resultaten zijn gemengd.
  2. 2 points
    Je was je tijd ver vooruit. Je had er een boek over moeten schrijven:
  3. 1 point
    Nee. Voor zo ver het auteursrecht al van toepassing zou zijn -Zie Twa zijn reactie bijvoorbeeld- vermeld de auteur van een website die normaal gesproken niet op de front-end van een website. Vergelijk het maar met een advertentie. In/op/onder een advertentie staat ook nooit welk bureau de advertentie geschreven heeft. Zo ook met de website, die het uithangbord van jouw klant is. Zou het auteursrecht inderdaad van toepassing zijn op de website die je gemaakt hebt en je wilt daar met alle macht je naam als auteur bij vermeld hebben, dan vermeld je je eigen naam op de plek waar dat hoort. Namelijk in de HTML head: <meta name="author" content="joep076"> Normaal doe je dit soort dingen in goed overleg met je klant en ga je ze niet daartoe verplichten.
  4. 1 point
    Wellicht dat ik er te bot in kom deze maandagmiddag, maar iets met stinkende heelmeesters.. Hoe dan ook, met deze instellingen ga je het niet redden als ondernemer. Er is (gelukkig!) niet een universeel recht op moddervette marges zodat elke ondernemer slapend rijk kan worden. Dat is niet hoe ondernemen werkt. In plaats van je beklag hier te doen zou je je businessmodel moeten aanpassen. Zoals al gezegd, bijvoorbeeld door er voor te zorgen dat jij waarde toevoegt zodat je niet meer de allergoedkoopste hoeft te zijn. Of door simpelweg een andere leverancier te zoeken.
  5. 1 point
    Niet bij hen inkopen.. andere producten zoeken of ander inkoopkanaal zoeken. Europa is groot.. misschien wil een Duitse of Spaanse groothandel wel voor concurrerende inkoopprijzen verkopen..
  6. 1 point
    Dat lijkt me een flinke uitdaging als je goederen verkoopt of als je een winkelpand moet verbouwen en inrichten.. Allemaal leuke cases voor een fiscale opleiding wanneer de KOR in theorie allemaal toegepast kan worden. Maar als het op praktisch ondernemerschap aankomt moet je je niet met dit soort capriolen bezig te houden. Vrijwel geen enkele starter is winstgevend in het eerste halfjaar en omdat de kosten hoger zijn dan de omzet is het vrijwel altijd onverstandig redelijk apart om dat de KOR te adviseren of toe te passen. Wat mij betreft is de KOR alleen zinvol voor particulieren die soort van per ongeluk tegen de BTW wetgeving aanlopen. Dan heb je het over de zonnepanelen eigenaren, booteigenaren en vakantiehuisjes eigenaar en nog een handvol type ondernemers die voor hun hobby materialen inkopen en doorverkopen omdat zij veel kennis hebben van bepaalde hobbyproducten.. En misschien een relatief kleine groep parttime ondernemers die de bijverdiensten uit de onderneming vooral doen ipv een parttime baan(tje) maar blij genoeg zijn met een paar duizend euro winst om het gezinsinkomen wat aan te vullen voor leuke dingen..
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept