Jump to content
  • Jaarplan KvK 2015


    Mikky Vrolijk

    Jaarplan KvK 2015

     

    Korte samenvatting:

    "Meer op maat" - "Makkelijk toegang en Inhoudelijk sterk " -

    Dienstverlening toegankelijker

    “We willen het ondernemers zo makkelijk mogelijk maken om onze verplichte diensten af te nemen. Daarnaast willen we onze informatie- en adviesdiensten verbeteren. Door inhoudelijk diepgaandere informatie te leveren die een grotere groep ondernemers bereikt. Om de toegankelijkheid te vergroten, kiezen we voor digitalisering van veel van onze producten en diensten.”

     

    Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

    Naast verplichte dienst tot inschrijven handelsregister, vraag ik mij af welke andere verplichte diensten je als ondernemer bij de KvK afneemt?

    Daarnaast, zie ik (nieuwe) informatie- en adviesdiensten waarvan ik mij afvraag of die wel bij de KvK thuishoren?

     

     




    User Feedback

    Recommended Comments

    Tja, KvK, als ik zie wie er o.a. in het bestuur zit (een ex-vestigingsdirecteur van een bedrijf waar ik ooit heb gewerkt, zowel van 'dat bedrijf' als van een aantal - ook deze - directeuren heb ik geen hoge pet op), dan word ik alleen maar sceptischer over dat KvK en haar bestaansrecht. Hoe mooi je het ook optuigt, een handelsregister en de informatie die daar is opgeslagen is - mits actueel gehouden - handig om diverse redenen. Dat actueel houden slaagt men al niet in en alle extra poespas voegt naar mijn stellige overtuiging niets toe. Dat is allemaal, vermoed ik, bedacht door KvK-mensen die hun eigen baantje trachten te creëren en te behouden door dat soort dingen te bedenken. Dan komt die ex-vestigingsdirecteur van 'dat bedrijf' waar ik het net over had misschien wel van pas... in 'dat bedrijf' was (is het misschien nog wel) dat 'eigennuttelozebaantjesbedenken' gemeengoed.

     

    Succes en groet,

     

    Hans

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    …Naast verplichte dienst tot inschrijven handelsregister, vraag ik mij af welke andere verplichte diensten je als ondernemer bij de KvK afneemt?…

     

    Als BV zijn we verplicht om jaarlijks onze balans te deponeren. Dat zou je ook een verplichte dienst kunnen noemen. In 2014 heb ik me dan ook geregistreerd en de balans over 2013 voor het eerst on-line ingevuld. (Dat ging vroeger als kopie per post)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Big data is toch gewoon belangrijke datum in groot in je agenda zetten ;D

     

    hoewel sommige varkenboeren beweren dat dit de data.. nah... laat maar.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    de KvK was bij mijn start meer een hindernis dan een hulp... verder nooit wat aan gehad! :-\

     

    info vind ik op HL naturlijk of via de grote vriend google, daar heb ik zeker geen Hallo-kleuterforum voor nodig.

    Laat die lui lekker een register bijhouden (en dat dan goed doen!) en er voor de rest niet mee bemoeien..

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    We zijn weer lekker constructief met z'n allen. Ik herken Hans' beeld wel een beetje, heb in een ver verleden een klein jaar bij de KvK gewerkt en me van een aantal - toen bestaande - functies ook afgevraagd of de KvK dat moest doen. Ik denk niet dat je dat de bestuurders van de KvK kunt aanwrijven, over het algemeen staan die op relatief grote afstand, het venijn zit 'm eerder in de directeuren.

     

    Maar we hebben het ding, en eerlijk is eerlijk, er zijn wel degelijk grote stappen gezet. Waar ze bij de Belastingdienst nog ICT-systemen hebben die niet eens met plakband aan elkaar hangen, maar waar medewerkers/uitzendkrachten de data van het ene systeem overkloppen in het andere systeem, heeft de KvK tenminste stevig in haar eigen vlees gesneden de afgelopen 10 jaar. Het aantal kamers is praktisch gedecimeerd, er is veel gecentraliseerd, en je hoeft ook niet meer jaarlijks een bijdrage te betalen om ingeschreven te staan (*).

     

    Ik denk dat de KvK er baat bij zou hebben als ze zich zou focussen op een paar specialistische terreinen waar ze ondernemers écht van dienst kunnen zijn. Export zou er daar een van kunnen zijn, wellicht.

    Ik ben van mening dat de KvK vooral NIET heel Nederland moet stimuleren om te starten met ondernemen, maar dat is wellicht politiek.

     

    Qua verplichte dienst-afname:

    - de inschrijving

    - de afname van uittreksels om door te sturen naar derden (banken, verhuurders, notarissen)

    - exportdocumenten

    - deponering jaarrekening

     

    Veel verder kom ik ook niet.

     

     

    *: wat elke prikkel tot het uitschrijven van gestopte ondernemers wegneemt

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ik ben van mening dat de KvK vooral NIET heel Nederland moet stimuleren om te starten met ondernemen, maar dat is wellicht politiek.

     

    Ze houden in ieder geval wel bij hoeveel procent van de bezoekers van de startersdag daadwerkelijk start.

     

    Ik zou het persoonlijk dan weer interessant vinden om te lezen hoeveel mensen ze van starten hebben afgehouden. Als je namelijk een adviesfunctie hebt volgens jezelf dan is het percentage dat besluit te starten met ondernemen nou niet direct indicatie van de kwaliteit van je advies.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    de KvK was bij mijn start meer een hindernis dan een hulp... verder nooit wat aan gehad! :-\

     

    info vind ik op HL naturlijk of via de grote vriend google, daar heb ik zeker geen Hallo-kleuterforum voor nodig.

     

    Dat vinden sommige Hallo leden ook:

     

    Waarom ook? Laat een ieder naar HL (Higherlevel) gaan. Die babbelbox wordt ook gesponsord door de overheid. Het (af en toe) onzinnig babbelen word daar snel in de kiem al aangepakt :)

    Het Hallo-forum trekt toch veel leden aan die juist willen starten als ondernemer (of erover nadenken) met de daarbij behorende vragen. Het is soms zoiets als een "Lowerlevel" maar toch ook een bereik voor vele startende ondernemers met de daarbij behorende (eerste) perikelen. Veel vragen worden goed en serieus beantwoord door de leden maar een adequate moderatie is van groot belang.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Tja, KvK, als ik zie wie er o.a. in het bestuur zit

     

    In Amsterdam zat vroeger Rob de Vilder in het bestuur. Daar was ik niet zo kapot van.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Join the conversation

    You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

    Guest
    Add a comment...

    ×   Pasted as rich text.   Restore formatting

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept