Jump to content
  • Tenenkrommend of leerzaam - 10 slogans die slagzij maken


    TwaBla

    Tenenkrommend of leerzaam - 10 slogans die slagzij maken

     

    Korte samenvatting:

    Het kollektief Slechte Slogans verzamelt voortdurend verkoopbevorderende kreten en bespreekt die op haar zijn website. Nee dit is niet de Taalpolitie; eerder een tekstverpleegdienst die haar zijn kijk op zinsbreuken en schaafwoorden geeft. De vrijwilligers organiseren elk jaar een slagzinverkiezing en vandaag werd de uitslag bekend gemaakt.

     

    Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

    Altijd interessant om te zien hoe anderen naar taalgebruik kijken. Zeker voor ondernemers die met hun eigen teksten worstelen.

     

     




    User Feedback

    Recommended Comments



    Tenenkrommend én leerzaam.

     

    Tenenkrommend slechte slogans.

    Leerzaam hoe je met zo'n bewust gekozen slogan een hoop free publicity genereert. Hoe gênanter, hoe beter kennelijk.

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

     

    Welke effect heeft het op jouw gedrag: moeizaam taalgebruik, cliches, spelfouten, overdreven originaliteit:

     

    - bij de bakker?

    - bij je accountant?

    - bij je kledingkeuze?

    - bij een restaurant?

    - bij adviseurs?

     

    Met andere woorden: kan een beetje irritatie ook positief uitpakken? En speelt de context een rol?

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ik zie mij al adverteren:

     

    Denarius Ontlastingadvies ;D

     

    Krijgt u van blauwe enveloppen diarree?

    Geef dan Joost Rietveld uw DigiD

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Slecht of irritant wil volgens mij nog niet zeggen dat het minder effectief is. Tele2 is met afstand de irritantste reclamemaker maar gaat als reactie nog een stapje verder. Blijkbaar werkt het voor hen. En ik krijg zelfs midden in de nacht hallucinaties van Jan Smit met zijn "je krijgt weer korting ..."

     

    speaking of the devil

    higher than the lowest level

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Een Powe-regel voor KEM!

     

    Laat niet als stank

    voor het aangenaam verpozen

    uw spoor na bij het lozen.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Heerlijk, geeft ons weer wat om over te praten. En ik vind die winnaar hilarisch. Alleen al om die reden zou ik mijn haar daar laten knippen. Ik herinner me ook een verhaal van een hotel in Amsterdam dat als slechtste hotel was verkozen. Nadat ze die dubieuze titel in de wacht hadden gesleept was het hotel populairder dan ooit. Iedereen wilde dat wel even ervaren..

     

    Ik hoef niet uit te leggen dat slogans goed of slecht kunnen vallen. Wat ik wel heel opmerkelijk vond, maar dat kan aan mij liggen, is dat een van de beste slogans die ik de afgelopen jaren heb gehoord vrij snel is vervangen (door ook wel een goede, maar minder). Mag ik die delen of is dat reclame? ::)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Mag ik die delen of is dat reclame? ::)

    Gewoon delen natuurlijk!

     

    Wat reclame kenmerkt, is geen vormkwestie maar vooral de intentie. ;)

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Heel mooi. Komt ie, en het is niet mijn eigen slogan helaas, maar *tromgeroffel*...:

     

    "DAS. Het antwoord op alles waar u niet om heeft gevraagd."

     

    Vond ik heel sterk en pakkend, ondanks dat hij niet bijzonder creatief of irritant is.

    Misschien vond men het te lang, want nu is het geloof ik: "DAS. Opgelost."

    Ook niet slecht, maar iets meer voor de hand liggend. Ik vind die slechtste slogans genomineerden dan pakkender.

     

    Mij werd overigens wel eens geadviseerd als slogan te doen

     

    "May Legal. May the law be with you". Smakelijk om gelachen.

     

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Dit soort "slechte" slogans zorgt er wel voor dat je onthouden wordt. Hetzelfde met mijn Bob de webbouwer naam; ik heet helemaal geen Bob, maar het is een stuk makkelijker te onthouden dan Marcel de webbouwer ;)

     

    Ik krijg dan ook regelmatig leuke reacties op die naam, en het bijbehorende logo, dus het werkt wel. Ik ben me er echter ook zeer van bewust dat het niet iedereen zal aanspreken, maar dat hoeft ook niet.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Gewoon de 'rode draad' uit onze gastenreviews 'gefilterd':

     

    Herberg De Witte Boerderij

    'Verrassend Gastvrij!'

     

    Oftewel, de gastervaringen die overeenstemmen met onze ambitie in twee woorden gevat...

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ook erg, alles met de combinatie "boek/kom/ga (vul ander werkwoord in) nu snel naar naamwebsite.nl".

     

    (ik hoop dat ik geen higherlevel-leden beledig nu)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    en.. Piet verklooit uw website niet?

     

    Die is natuurlijk exclusief voor Vlaanderen.

     

    Groet,

     

    Highio

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Join the conversation

    You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

    Guest
    Add a comment...

    ×   Pasted as rich text.   Restore formatting

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept