Hoi Lennart,
Veel succes en plezier me de opstart van je bedrijf!
Ik heb even vluchtig het plan doorgekeken en heb enkele suggesties, maar hopelijk kunnen anderen er nog even beter naar kijken.
Je hebt een SWOT gemaakt, prima voor een marketingplan, kijk er nog wel even kritisch naar. Zo zie ik bijvoorbeeld nieuwe dingen in die SWOT die niet beschreven worden, en zaken die je wel behandeld komen daar niet in terug, zoals:
Hiermee kom ik direct op mijn volgende punt. Gooi er nog even een spellingcheck overheen "werkloosheidsseifer" "inovatieve" en "provinties" zijn woorden die er dan al automatisch verbeterd worden.
Daarbij snap ik niet zo goed waarom de promotiekosten in jaar 2 hoger worden. Ik zou juist in het eerste jaar meer kosten verwachten aangezien je na goedkeuring gaat investeren in de website en klanten werven. Daarbij zie ik in de cijfers folders terugkomen terwijl dit niet wordt behandeld in je plan. Kan je ze laten ontwerpen en drukken voor € 150,- en wat is dan je actieplan met die folders?
Verder heb je een post "reclame" opgenomen, wellicht kan je de reclameacties nog iets verder uitwerken zodat men ook kan zien wat je met die kosten bedoeld en hoe je daarmee klanten binnenhaalt.
Doe je dit zelf? Anders deze kosten ook nog meenemen.
Ik zie dat je het voornemen hebt om veel te gaan netwerken, dan mis ik eigenlijk de kosten voor visitekaartjes (maak wel een mooie link met je bedrijf - kies voor een innovatieve insteek).
Even mijn puntjes na een vlugge scan, hopelijk kunnen anderen je nog verder op weg helpen!
Succes!