Tim Haa

Super Senior
  • Aantal berichten

    171
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Tim
  • Achternaam
    Haa

Bedrijfsinfo

  • Branche
    Financiering & bankwezen

Tim Haa's trofeeën

  1. Ik weet niet wat je uberhaupt al zelf terug gaat stoppen in de firma, maar als het eigendom deels overgaat naar de investeerder dan verkrijgt jouw holding normaliter die gelden en die kan geheel zelf beslissen wat daarmee te doen (tenzij anders afgesproken uiteraard). Je kan dan wellicht zelf als concessie het 2e bedrag achtergesteld lenen aan de werkmaatschappij. Dan zit je nog met een lening maar wel van jezelf en je holding ontvangteen rente. Je vergroot dan in ieder geval het eigen vermogen/ werkkapitaal met de gelden, wat de investeerder fijn zal vinden. grt, Tim
  2. 50 stuks heen en weer sturen? Voor een beetje textiel? Ik denk dat ze liever 50 stuks extra gaat leveren bij de volgende bestelling. Wellicht handiger en goedkoper voor ieder. Je betaald bovendien toch geen invoerrechten en de BTW is al verlegd. ???
  3. Als ik mij niet vergis, klopt dat in de verste verte niet. Ik denk dat er al 15 smartshops zijn "In Amsterdam zijn er naar schatting 15 coffeeshops en 1 smartshop"
  4. Ok bedankt allemaal. Iwan dank voor ATR link in het bijzonder, ik ga dit overwegen.
  5. Dank voor je antwoord. DE consument betaald € 20 in de BTW (met een voucher ofwel waardepapier). DE maatstaf voor de BTW heffing bij (niet gratis) vouchers is het bedrag wat de klant voor de vouchers heeft betaald. Dat lijkt mij logisch. Maar als ondernemer wordt ik volgens altijd mij geacht belasting te heffen over de waarde die ik toevoeg aan economisch verkeer, oftwel de opbrengst die ik maak . Deze opbrengst is in mijn ogen geen 20 maar 14 ( beide in de BTW). OK ik zal wel zoeken naar iets wat ik wil horen >;(, maar in een nationale behandeling gaat dit wel zo. DE commissie van de voucherverstrekker is dan immers een belaste vergoeding en deze BTW kan ik aftrekken van het totaal. HeRaFin is toch echt heel duidelijk... Jij levert aan de consument voor 20 euro incl. btw. Daar draag jij dus 3.20 af aan de belastingdienst. Verder betaal je de commissie van 6 euro... dus hou je per product netto 10 euro en 80 cent over. De vlieger van 14 euro zou opgaan als jij levert aan de dagdeal site....
  6. Herafin, Mijn vragen aan hun waren belastingtechnisch nog een stuk complexer maar daar ben ik voor het gemak hier niet op ingegaan, wellicht dat ze daarom niet zo maar uitspraken durven te doen. Je hoeft niet gelijk aan mijn integriteit te twijfelen hoor. Je antwoord is niet afdoende voor mij. Al het niet te veel moeite is zou ik graag een uitgebreider antwoord willen.
  7. Even een vraag voor de specialisten. Ik zou hier zeer gebaad mee zijn,aangezien zelfs mijn adviseurs blijven twijfelen. Ik heb te maken met de volgende casus: Wij leveren producten aan consumenten in het buitenland. Verkoop geschied door middel van aanbiedingen op buitenlandse coupon/ dagaanbieders, we kennen ze allemaal wel. De commissie die buitenlandse voucheraanbieder ontvangt, geschied door een percentage van het aankoopbedrag van de geïncasseerde som in te houden. De "marketing"factuur van dagaanbieder aan ons is zonder BTW gespecificeerd (ICL). Hier staat dus het aankoopbedrag op, hun commissie en wat er overblijft wordt uitgekeerd. Wij leveren vervolgens de goederen aan de consument in het buitenland. Hierover moeten wij Nederlandse BTW rekenen (en dan tot het drempelbedrag van het land) Dus voorbeeld Bedrag aankoop vd consument: 20 Euro incl BTW en verzenden Commissie dagaanbieder 30% over incl bedrag: =6 Euro Dus uitgekeerd aan ons: 14 Euro Onze toegevoegde waarde waarover BTW berekend moeten worden is volgens mij 14,-, het bedrag wat wij ontvangen. Of moeten wij door het ICL aspect toch de BTW over de 20,- rekenen, het bedrag wat consument betaald? In dat geval zou je van de 14,- nog 3,20 (19% BTW) af moeten dragen.
  8. Ik kwam dit 3 jaar geleden al tegen, eerst in de relatiegeschenkenhoek en later zag ik het ook in de retail. Wel een leuk product ja.
  9. Zo lang je de factuur naar Nederland laat sturen, lijkt me niet dat er een probleem zou kunnen zijn. grt
  10. De informatie is wat te beknopt om een goed antwoord te geven. Als er 1 disitributeur erg geïnteresseerd is zal dit vrijwel zeker niet de enige zijn. De bal ligt dus bij jou. Als je je al zeker genoeg voelt zou ik gewoon eens een oriënterende ronde maken langs de meeste geschikte en geïnteresseerde distributeurs, dit kan zeer verhelderend zijn. Je mag hier gerust van alles vragen, zoals wat zij nodig hebben aan marge en wat ze een gangbare winkelmarge achten om de hele keten een glimlach te geven. Uiteraard wil je weten wat hun werkwijze is etcetera. Je zult zien dat de verschillen erg groot zullen zijn en dat je bij de een wellicht een goed gevoel zult hebben en bij de ander een gevoel dat hij het produkt alleen maar van je weg wil kapen en vooral zelf willen profiteren ( en dat is dan vermoedelijk ook zo >:(). Laat het gewoon over je heen komen, leer er een hoop van (zij kennen de markt) en trek vervolgens je eigen koers. Als je product echt zo goed is zullen sommige je bij wijze van spreken gedurende zo een gesprek al een exclusieve overeenkomst willen laten tekenen. Uiteraard ga je daar niet op in en het zegt ook wat over hun werkwijze. Ga sowieso nooit iets exclusiefs tenzij ze contractueel volumes garanderen waar jij echt tevreden mee bent ( dat zullen ze overigens vrijwel nooit durven doen). Succes, leuk dat je na 2 jaar eindelijk de markt kan bestieren:) Als je nog vragen hebt hoor ik t wel.
  11. Er zijn voldoende partijen die het hele transport verzorgen van a tot z, inclusief inklaren en alle rompslomp. Dat heet een freight forwarder. Laat het gewoon verzorgen door zo een partij dan hoef jij alleen je magazijn deur open te doen. Die BTW moet je betalen ja maar kan je later weer aftrekken van je btw op verkopen. Invoerrechten 2,7% zal kloppen. Inklaren kost 50 euro ofzo
  12. De CabaleroFabriek is toch een evenementenhal? En volgens mij is Binck 36 vooral voor kunstenaars en dan contracten voor minimaal 5 jaar. OF is dit onlangs verandert? Ik wilde eerst zelf daar gaan zitten, maar internet was niet mogelijk in de grotere ruimtes (wat raar is voor een exKPN gebouw) @ Jasper Nou ik ken ze zelf ook niet zo heel goed, maar een evementenhal is de Cabfab volgens mij niet. Het is een bonte verzameling van bedrijven, allemaal min of meer creatieve lui. Je zal het vast wel kunnen huren voor evenementen ook. Op de bink zitten veel kunstenaars, maar wel meer dan dat alleen want ik zie op hun site wel 150 a 200 bedrijven en ken zelf ook een paar anderssoortige. Over de contractduur weet ik zelf niets. grt
  13. In Den Haag zitten de Caballerofabriek en Binck36 misschien zijn dat voorbeelden waar je iets mee kunt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.