Luuc-87

Super Senior
  • Aantal berichten

    246
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Luuc-87 won de laatste dag op 15 september 2019

Luuc-87 had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Mijn mening over innovatie
    .

Luuc-87's trofeeën

  1. Eerste tip: duidelijk communiceren wat je van ons verwacht
  2. Er zit wat mij betreft wel verschil tussen ondernemers die failliet gaan en leren van hun fouten/pech en ondernemers die keer op keer, op keer failliet gaan.
  3. Alternatief is om zelf in de auto stappen en een eerlijk gesprek aan te knopen. Zo is mijn incassobureau destijds ontstaan. Zolang je niet al te verwijtend bent kan het vrij succesvol zijn. Wellicht op een akkoordje gooien, vrijwel altijd voordeliger dan procederen. Als je debiteur in Twente zit dan kan ik mogelijk gratis nog iets voor je betekenen. Mocht je dit op prijs stellen.
  4. Vetgedrukte is zéér belangrijk. Kwam dat vaak tegen. Heb jarenlang een eigen incassobureau gehad en jaren gewerkt voor een gerechtsdeurwaarder. Heb je niets op papier staan, vergeet het dan maar bij de rechter (uitzonderingen nagelaten). Een deurwaarder mag alleen op basis van een vonnis (uitspraak rechter) executeren (beslag leggen, openbare verkoop, enz). Mocht je een procedure starten en de tegenpartij komt opdagen (anders heb je een verstekvonnis) dan zie ik met wat aannames voldoende mogelijkheden voor de tegenpartij om jouw vordering van tafel te vegen (indien je niets hebt vastgelegd). Indien je weinig tot niets op papier hebt dan zou je een sommatiebrief/exploot kunnen laten betekenen (uitbrengen) door een deurwaarder. Daarvoor betaal je vaak c.a. € 100,-. Mocht de tegenpartij niet zeker van hun zaak zijn dan betaalt men hopelijk alsnog, anderzijds is het voor een goede deurwaarder een gelegenheid om even te babbelen met de tegenpartij. Bedenk wel dat dit extra kosten zijn die je zelf moet voorschieten.
  5. Waarom wordt er niet betaald? Zijn er verhaalsmogelijkheden?
  6. Eens. Ik maak natuurlijk net als de hoofdpersoon fouten, probeer mezelf te verbeteren en zet door omdat ik in mijzelf en mijn bedrijf geloof. Of ik stop met een activiteit als ik zie dat het niet gaat lukken. Absoluut niet leuk maar wel de realiteit. Doorzettingsvermogen vind ik een belangrijke eigenschap. Maar kritisch naar jezelf kijken en betrouwbaarheid zijn minstens zo belangrijk en dat mis ik bij de hoofdpersoon. Vooropgesteld dat ik Serge niet persoonlijk ken en ik hem (online) niet wil affakkelen. Hij lijkt me best een intelligente man. Mooi dat iemand een lans wil breken voor al die ondernemers die in zwaar zitten. Maar ik had verwacht dat een ondernemer werd gevolgd die benadeeld werd door bijv. een investeerder, overheid of compagnon. Niet iemand die al tien jaar schulden heeft (dat kan natuurlijk, dat hoeft niets te zeggen of zijn ondernemerscapaciteiten) en vervolgens met investeringsgeld (!) privé een nieuwe keuken laat bouwen en een aardige bmw koopt. En dan zijn er nog wel een aantal dingen (hij is volgens mij nu ook bestuurdersaansprakelijk gesteld bij een faillissement). Dan vraag ik mijzelf af of je je prioriteiten wel helder hebt. Ondernemen is volgens mij investeren in je bedrijf, je processen optimaliseren, goed personeel aannemen, software, marketing maar niet in mooie auto's en uiterlijke schijn. Dat komt misschien later wel.. mocht je dat belangrijk vinden. Een kvkinschrijving maakt je nog geen ondernemer. Ik ben benieuwd of ik de enige ben die een beetje pissig werd van de docu. :) Heb jij hem eigenlijk al gezien?
  7. Heeft iemand maandag de 2doc gezien over ondernemer Serge die in zwaar weer zit? Ik heb hem zelf gemist maar via uitzending gemist teruggekeken: https://www.2doc.nl/speel.KN_1703165.html Mist de hoofdpersoon alle goede eigenschappen van een ondernemer (behalve doorzettingsvermogen) of is dit een realistisch beeld? Klasse dat hij zo open is maar zelf begrijp ik vrijwel geen beslissing van hem.
  8. Of zet een website met wordpress online en probeer gewoon wat uit. Daar leer je vaak nog het meeste van. Op websites zoals Frankwatching staan ook veel interessante artikelen die je kunt toepassen. Succes en houd ons op de hoogte
  9. Ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt. Investeer liever in een conversiegerichte/geoptimaliseerde website die bezoekers trekt. Je website is nu een supermarkt met obstakels en zonder volk. [*]Waarmee ga je je onderscheiden van de concurrenten? [*]Waar is je doelgroep actief (facebook, google, instagram, pinterest, enz) en hoe kan je hen overtuigen? [*]Kan je offline met online combineren (bijv. als je doelgroep niet online actief is of als adverteren te duur is). [*]Wie is je doelgroep? [*]Wie is niet je doelgroep? [*]Wat vinden zij belangrijk? [*]Wat vind jij belangrijk? [*]Verkoop je op service of op prijs? [*]Wat doet je concurrentie en wat doe jij beter/anders.. en hoe kan je dat in jouw voordeel gebruiken. Beter verwoord: waarom kies ik voor jou en niet voor je concurrent? Dat soort vragen moet een marketeer je stellen.. in principe heb je hetzelfde doel voor ogen. Je marketeer wil een tevreden klant, jij wil je scooters verkopen.. met logisch denken kom je al een heel eind (ik bedoel dit overigens niet beledigend hoor). Je kan zelf ook al veel doen. Vraag een paar potentiële klanten om feedback. Je hebt vast wel mensen in je omgeving die tot je doelgroep behoren. Biertje erbij. Bij voorkeur wat kritische mensen, anders heb je er weinig aan ;D
  10. https://www.higherlevel.nl/forum/bedrijfsstrategie-ondernemingsplannen-en-bedrijfsprocessen/commercie-en-marketing/aarch-deel-je-ondernemersleed-hier-132964?action=display;start=1080 ;)
  11. Kleine kans omdat je het hebt over facturen.. was je (gedeeltelijk) in loondienst?
  12. Heb je, naast die verzoeken, je facturen ook al ingediend bij de curator? Helaas een kleine kans dat je je geld alsnog ziet, via officiële wegen in elk geval. Je bent geen preferente schuldeiser. Wellicht een interessant artikel waarin de rangorde van schuldeisers wordt uitgelegd
  13. Een betalingsregeling voor 150 euro? Waarom niet. Niet geschoten is altijd mis. Het alternatief is een incassoprocedure, dat moet je ook niet altijd willen. Die 14 dagen brief is voor zover ik weet alleen verplicht voor consumenten. Aangezien het om een logo en flyer gaat neem ik aan dat de klant als bedrijf handelt. Bedrijven mogen hiervan afwijken. Wanneer bedrijven onderling geen afspraken maken dan geldt dit ook voor bedrijven. Zo te lezen heeft TS niets vastgelegd.
  14. Als ik de situatie goed inschat dan heeft je klant op dit moment even te weinig geld op zijn bankrekening maar probeert hij/zij dit te verbloemen met een smoesje. Trek geen voorbarige conclusie maar bel je klant even op. Handel proactief, bel je klant op en stel een betalingsregeling voor. :-) dreigen met rechtsmaatregelen zou ik alleen doen wanneer je daadwerkelijk wil overgaan tot dergelijke stappen. Krijg je geen contact en/of worden afspraken niet nagekomen? Dan overgaan tot actie. Om aanspraak te maken op de incassokosten zal er sowieso nog een ingebrekestelling gestuurd moeten worden met een betalingstermijn van 14 dagen. Voorbeeldbrieven zijn gratis beschikbaar. Mail mij gerust voor een voorbeeld.
  15. In Nederland krijgen bekende "youtubers" (mensen die youtubefilmpjes maken) een vergoeding voor het promoten van een product. Voor meer info: http://www.redchocolate.nl/youtube-influentials
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.