Marco.

Senior
  • Aantal berichten

    81
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Marco
  • Achternaam
    Touw
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Accuratio Bedrijfsadministraties
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Marco.'s trofeeën

  1. Dan is het financiele lease en is de boeking die hierboven is opgegeven helemaal correct. Ja, dat klopt
  2. Sp00n, Excuses, met ICL bedoelde ik de IntraCommunautaire Leveringen, maar daar heb jij niet mee te maken, dit betreft intracommunautaire verwervingen. Vorige aangiften kan je niet meer (digitaal) toegestuurd krijgen. Het moment van aangifte is de enige gelegenheid om de aangifte te bewaren.
  3. sp00n, Je zal bij 4b in de aangifte 19% * € X moeten opgeven als omzetbelasting en datzelfde bedrag in aftrek brengen via voorbelasting. Bij ICL geef je € X op.
  4. (Goed overwogen) gokje: nog toe te wijzen. Ik kan me er alleen geen voorstelling bij maken.
  5. Allereerst: ga na wat voor informatie je wil hebben uit het administratiepakket. Daar pas je dat pakket vervolgens op aan. Laat je niet beperken door een standaardindeling van een boekhoudpakket. Ad 1) Gemiddelde inkoopprijs is mogelijk. Gebruik een rekening valutaresultaten in rubriek 7 om de verschillen op te boeken. Loopt die rekening te hoog op, dan is het nodig je gemiddelde prijs te herzien. Ad 2) Zie mijn opmerking hierboven. M.i. kun je deze kosten het beste doorberekenen in de inkoopprijs als je de produkten altijd importeert. Ze vormen dan nl een vast onderdeel van je inkoop. Wanneer je deels importeert en deels niet, zou je de kosten het beste apart kunnen boeken, zodat je inkoopprijs zuiver blijft. Dit soort kosten horen inderdaad in rubriek 7 (directe kosten).
  6. Hier voel ik me door aangesproken. Waarom zou dat niet pluis zijn ? Kun je niet beter wat minder eigenwijs zijn en een ander met meer kennis over belastingzaken je aangifte laten doen. Ik geef je gelijk dat je het wil snappen, maar doe anderen, die hun belastingzaken uitbesteden, niet te kort door aan te geven dat het niet pluis is.
  7. Gretha, Helemaal correct. Hier hangen geen gevolgen aan.
  8. Bart, Jullie eenmanszaken zullen niet ophouden te bestaan. Er is alleen een extra firma bij gekomen. Deze vof is ondernemer voor de BTW. Jullie zijn ieder nog ondernemer voor de IB (mits je voldoet aan de eisen voor ondernemerschap). Splits dus deze administraties.
  9. Dit is wel een beetje summier. Op basis van deze info kan ik alleen maar voorstellen: Bank 18.000 a/ aandelenkapitaal 18.000 ;)
  10. Even 'google'en op bruto netto berekening levert volgens mij al wat nuttige links op. De factor die je hanteert is wel heel erg grof, maar geeft toch wel aan in welke richting je moet denken.
  11. H@ns, Het is onjuist om te stellen dat de belastingdienst hier van twee kanten vangt. Als je minder (of niet) afschrijft, is het waardeverschil bij verkoop ook minder. Een voordeel dat je hebt door af te schrijven is dat je belastingbetaling uitstelt. Je winst wordt nu namelijk minder en pas bij verkoop van het pand of staking van de onderneming reken je af over de waardevermeerdering. Het hangt van overige factoren af of dit ook in jouw situatie het meest gunstige is. Ga inderdaad naar je boekhouder/adviseur.
  12. Ruben, Dat klopt. Als je gebruik maakt van de kleine ondernemersregeling moet je het voordeel dat je daaruit haalt bij je inkomen opnemen. Dit komt er op neer dat je het saldo van de te betalen BTW en de betaalde voorbelasting bij je inkomen moet optellen.
  13. Malicra, Als je dit omzet naar balans, vlottende activa zal het programma alle boekingen meenemen. Gewoon even de stamgegevens aanpassen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.