Barbara Been

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Barbara Been's trofeeën

  1. Helaas niet geheel onafhankelijk. De klachtencommissie werkt op zijn kantoor. Mijn voormalige advocaat is dus de eigenaar van het kantoor. De klachtencommissie mag er weer een maand over doen om mijn zaak af te handelen. Al met al, speelt hij bankdirecteurtje met mijn geld. Mijn zaak lag ingewikkeld, is opgelost en nu niet meer het onderwerp om over uit te wijden. Deze advocaat deelde al zijn griffiekosten-nota uit voordat er überhaupt gesproken werd over eventuele (tegen)procedures. Waarop zijn secretaresse telefonisch aangaf dat hij pas verder ging met mijn zaak, zodra het griffierecht-voorschot is overgemaakt. Hij moest toen zelfs nog zijn advies uitbrengen.. Dat is zo wie zo toch een vreemde volgorde? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
  2. Wij zijn inmiddels een paar weken verder. Mijn geld, het afteraf onjuist gedeclareerd geld is nog steeds niet door de advocaat naar mij retour gestort.. Van de interne klachtencommissie, trekt deze narcistische advocaat zich niets aan. Ik kan op mijn geld wachtentot in de eeuwigheid en hij zijn pet goed heeft Wat kan ik nu nog meer doen om mij geld van deze advocatenkantoor terug te krijgen? Dank alvast, Barbara
  3. Opgepompt is best netjes uitgedrukt. ;D Een beetje ongepast inderdaad dat het ineens over hemzelf gaat. Alsof ik rekening met hem moet gaan houden ofzo.. Hij weet nu dat de aangetekende brief onderweg is. Heel fijn dat hij een creditnota heeft gestuurd, waarop geen termijn van (terug)betaling is staat genoteerd. De klacht gaat er gewoon komen wanneer het geld niet binnen redelijke termijn van 10 dagen op mijn bankrekening staat. Het lijkt mij dat hij dan voldoende tijd heeft gehad om zijn zaken te regelen.
  4. Bingo! Reactie op mijn mail. Een kanttekening dat dreiging met klachtencommissie hem niet harder doet lopen. Hij heeft weinig tijd en een druk kantoor te runnen dus of ik even wilde dimmen. Ik heb hem toch even laten weten dat ik begripvol ben maar het om veel geld gaat. En dat een aangetekende brief onderweg is naar zijn kantoor. Net heb ik de creditnota ontvangen.. maar nu snel nog de centjes. Wat een goede tips heb ik van jullie ontvangen! Ik ben helemaal blij! Dank jullie wel, Barbara.
  5. Hallo Arjan, Ik neem aan dat je al een langere tijd werkt bij de eindopdrachtgever als zzp'er? Vermoedelijk is de intermediair in dit geval een doorgeef luik van contracten en CV's? (misschien hebben ze zelf ook enkele medewerkers in loondienst) Alleen maar 'mooi' als dat het geval is want jij staat het dichtstbij de eindopdrachtgever. Jij zit zelf in de meest ideale positie om alles met de eindopdrachtgever af te stemmen. Ik ga er even vanuit dat je een zzp'er bent: Stel dat er iets gebeurd, waardoor je langer dan 2 weken niet kan werken. Hoe groot zou de kans zijn dat de eindopdrachtgever een nieuwe externe medewerker wil inhuren, die jouw plek (tijdelijk) op gaat vullen? Wat voor redenen zou de eindopdrachtgever moeten hebben om dat te willen? Als de situatie er naar uitziet dat je langer dan een paar maanden bent uitgeschakeld, kan je er vanuit gaan dat de eindklant jouw contract opzegt. Je hoeft in dat geval helemaal geen vervanger te zoeken. Bij situaties als vakanties, griep of andere situaties in de categorie overmacht, willen ze meestal ook geen externe vervanging maar wordt het intern opgelost. Dat hun algemene voorwaarde zegt dat jij voor vervanging moet zoeken, kan redelijkerwijs helemaal niet verlangt worden van een zelfstandige zonder personeel. De eindopdrachtgever heeft jouw contract met 1 jaar verlengt. Je kunt er echt vanuit gaan, dat ze echt alleen maar jou willen voor deze opdracht. Maak je geen zorgen! Sterker nog... ik zou willen dat ik in jouw positie zat. Algemene voorwaarden of niet. ;) Veel succes en werkplezier toegewenst! Barbara
  6. Dank u, Lucien, voor uw advies. Ik heb zojuist een mail gestuurd naar deze advocaat met de mededeling, dat wanneer ik aankomende dinsdag het bedrag (griffierecht-niet natuurlijke personen maar wel uit eigen portomonee betaald) nog niet op mijn rekening heb staan, zal ik hun interne klachtencommissie aanschrijven. Deze advocaat kennende, wordt hij hier niet warm of koud van. Mijn eerdere ervaring met hem is, dat hij goed is in tijd rekken. Hoelang mag een klachtencommissie normaliter over een klacht doen? Barbara.
  7. Klopt: Civiel en er is geen B-formulier ingevuld want ik als gedaagde heb immers het advies van deze advocaat gevolgd en geen verzet ingediend bij de rechtbank. -Wat kan ik verder doen om mijn onterecht betaalde griffierecht terug te krijgen? Barbara
  8. Beste allemaal, Als kleine zelfstandig ondernemer, heb ik net een geschil achter de rug met een leverancier. De leverancier heeft de onderneming gedagvaard. Omdat de situatie al schrijnend was, heb ik ruim voordat de dagvaarding kwam een advocaat ingeschakeld. Op de dag van de dagvaarding moest ik direct een declaratie tbv van griffierecht voldoen aan deze advocaat. Uiteraard met de telefonische mededeling van zijn secretaresse/boekhoudster dat hij anders zijn werk voor mijn dossier zou staken. De advocaat bracht naar aanleiding van de dagvaarding een tweetal adviezen uit, namelijk; we zouden in verweer kunnen gaan maar dat leek door de hoogte van het bedrag niet zinvol. Eindconclusie was dus dat mijn onderneming geen verweer zou gaan inbrengen op de dagvaarding. Dus niet naar de rechtbank gaan. De onderneming heeft daarna alle andere declaraties van deze advocaat (netjes voorzien van lijsten met data, werkzaamheden en tijden) netjes voldaan. Alle werkzaamheden van de advocaat zijn sinds afgelopen mei gestaakt. Sinds 8 september ben ik erachter gekomen dat je de voorgeschoten griffierecht gewoon terug krijgt, op het moment dat je geen procedure hebt ingediend bij de rechtbank. In dit geval is dat ook zo. We waren immers niet van plan te procederen omdat mijn onderneming het advies van deze advocaat in acht nam. Ik heb direct alle declaraties en werklijsten (data, werkzaamheden en tijden) nagelopen en nergens is een verrekening of iets dergelijks te zien. Nu ben ik meteen in de mail gekropen en heb de advocatenkantoor verzocht mijn griffierecht terug te storten. Alle stukken heb ik in de mail toegevoegd. Een week later geen reactie. Dus ik ben weer gaan mailen; helaas geen antwoord. Twee dagen later gaan bellen. Het secretariaat beloofde mij het geheel door te geven aan deze advocaat maar antwoord blijft uit. Twee dagen daarna kreeg ik eindelijk zijn secretaresse/boekhoudster aan de lijn. Zij gaf aan dat deze advocaat mijn mails in behandeling zou nemen. Vorige week (dus eindelijk 2 weken later) mail hij mij. Hij gaf aan dat ik op het "eerste oogopslag" gelijk zou kunnen hebben maar hij er voor de zekerheid nog in gaat duiken. Nu 1 week later nog steeds geen verdere actie. We zijn inmiddels 3 weken verder. Vragen: 1. Wat is nu een redelijke termijn om hem nog te gunnen dit zelf op te lossen? Ik wil hem best nog wat tijd geven maar ergens knapt het spreekwoordelijke lijntje. Daarnaast weet ik dat ik er verstandig aan doe om de klachtencommissie (helaas intern) te gaan mailen. 2. Stel ik ga de klachtencommissie mailen en dien deze situatie in als klacht. Wat is de tijdsbestek voor het afhandelen van een klacht? maw Hoelang mogen zij erover doen? Helaas staat dit niet in de voorwaarde of op de website. Alleen dat zij een interne klachtencommissie hebben. Alvast bedankt voor jullie antwoorden en tips. Barbara
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.