Binky

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Binky's trofeeën

  1. Alvast dank voor jullie reacties. Ik ga met jullie suggesties aan de slag. Nog even een kort overzicht van de situatie: VOOR: Ik had papieren verhuur contracten. Ik moest hierop opschrijven welke spullen een klant huurde, wat deze betaald had, wat de borg was, en wanneer de spullen terug zouden komen. Ik nam deze contracten mee naar de opslag, waar vanuit ik de spullen verhuurde. Als de klant langs kwam, gaf ik de spullen over en tekende deze de contracten ter plekke. Maar hier staat geen PC. PROBLEEM: De papieren contracten werden vele stapels papier. Ik moest zelf onthouden wanneer spullen terugkwamen, zoals was afgesproken met de klant. Ik had geen overzicht welke spullen reeds verhuurd waren. Als ik op vakantie was, vroeg ik een vervanger om foto's te maken van de papieren contracten en die te uploaden naar de cloud. Dit was erg omslachtig en ging vaak fout. OPLOSSING: Mobile Rent Manager. Ik kan dit online platform vanaf mijn mobiel bedienen. Ik kan snel de producten die een klant wil huren in een winkelwagentje stoppen, en de verhuurperiode aangeven. Het systeem rekent de prijs uit. Hier rolt een contract uit. Dit kan door de klant met de vinger op de smartphone ondertekend worden (geen PC/papier nodig). De klant krijgt een kopie van het contract in zijn/haar email. De klant kan betalen met PIN of contant of per factuur/anders. Het systeem houdt bij welke spullen al verhuurd zijn, en wanneer welke spullen terug komen. Ik kan Staff medewerkers toevoegen om bij te houden wie de spullen verhuurd heeft. Ook rekent het systeem de omzet uit, zodat ik kan bijhouden hoe lucratief de week is geweest. NIEUWE TOEPASSING Ik denk dat het systeem ook handig is voor andere AV verhuurbedrijven, of bedrijven die andere zaken verhuren, zoals vakantiewoningen en fietsen en andere apparatuur.
  2. Omschrijving van je concept: Ik heb een verhuurbedrijf en zocht een goede oplossing om van papieren huurcontracten af te komen, en overzicht te krijgen welke spullen waar zijn, en wanneer ze weer terug komen. Ik zag niets dat me beviel, en heb eigen software laten schrijven. Toen dat goed werkte besloot ik het beschikbaar te maken voor andere verhuurbedrijven. Zie www.MobileRentManager.com . Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik heb het online platform www.mobilerentmanager.com bedacht en laten ontwikkelen. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Huurcontracten opstellen en tekenen vanaf een mobiele telefoon. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Mijn oplossing is specifiek gericht op mobiel gebruik. Er zit een reseller programma bij, waarmee iedereen geld kan verdienen door nieuwe klanten te werven met een unieke Promo-code. Dus als dit je wat lijkt, ben je meer dan welkom om reseller te worden. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Elke feedback is welkom. Vooral adviezen over hoe dit verder verbeterd en gemarket kan worden. [Titel ingekort.]
  3. Ik zal niets meer zeggen en deze discussie verder overlaten aan de andere forumleden.
  4. Beste Johannez, Ik zie een aantal bezwaren in je ontwerp. 30 cm geldt voor pakweg 5 versnellingen, dus je hebt nog maar 30 / 5 = 6 cm af te leggen per versnelling (en dus kan je de kracht in het ideale geval maar 6 x versterken) De veer en de middelpuntvliedende kracht zijn tegengesteld en heffen elkaar daardoor op. Er blijft dus vrijwel geen kracht over om de schakeling te bewerkstelligen. Wanneer je heel veel gewicht zou gebruiken en heel snel zou fietsen is het theoretisch mogelijk toch het beetje kracht voor de aanpassing van de versnelling te krijgen (bedenk: dit is dus niets meer dan het met de hand verplaatsen van het gewicht van pakweg 12 cm van het centrum tot 18 cm van het centrum, voor één versnelling verschil) maar de enige manier om te voorkomen dat deze dan doorschiet tot de allerhoogste versnelling is het verzwaren van de weerstand om naar de volgende versnelling te gaan (nog veel meer gewicht nodig) Je veer kan pas veerkracht geven als deze een vast punt heeft (in jouw geval in het midden). Maar je ontwerp heeft juist beweging van die veer nodig. Je zal dus nog een strak-staand touwtje ofzo nodig hebben naast de veer dat wel aan de versnelling gekoppeld is. Verder zijn de andere eigenschappen van je ontwerp efficiancy in de weg, zoals: - op basis van gewicht: gewicht kost energie oom voort te bewegen - op basis van vliegwiel-principe: vliegwielen zijn moeilijk te starten en te stoppen: verlies van energie Ik zou dus nog maar even nadenken over een ander ontwerp. Succes.
  5. Even ter informatie: 1. Dat het een oud idee is weet ik uiteraard al. Ik heb van het Bureau voor de Industriele Eigendom 8 internationale patenten toegestuurd gekregen die het meest leken op mijn idee. Tot mijn vreugde zag ik in deze ontwerpen meer nadelen dan in mijn eigen. Ook medewerkers van de Nederlandse Orde van Uitvinders vonden het een originele aanpak. 2. Van pompen zal geen sprake zijn. Er zijn ongeveer 5 slagen nodig om in een significant andere versnelling te komen, wat vaak genoeg is om de nieuwe gewenste snelheid aan te nemen, waardoor de overdreven kracht weer wegvalt en dus wordt voorkomen dat de versnelling in een heel lage versnelling komt. 3. Inderdaad kan je de hoeveelheid kracht die je wil zetten (hoeveel haast je hebt) instellen. Ook heb ik inderdaad ideeen om de versnelling tijdelijk vast te zetten. Maar dit zijn relatief eenvoudige probleempjes, dus wanneer ik een werkend prototype heb van mijn ontwerp heb ik er vertrouwen in dat ik hier wel iets op vind. Een belangrijker probleem dat ik nog moet oplossen is de reset naar de laagste versnelling als je bijv. net bent gestopt voor een stoplicht.
  6. Hoi Willemj, Bedankt voor je reactie. In het begin zal het uiteraard duur zijn en dus alleen aantrekkelijk voor professionals. Maar als het goed werkt zal het de standaard kunnen worden en is er van extra kosten geen sprake meer. Mijn systeem is geheel traploos en kan een groot bereik hebben. Het uitgangspunt is hetzelfde als de gemiddelde racefiets, maar dit is gemakkelijk te verhogen (er wordt slechts 1 tandwiel gebruikt die in grootte kan varieren). Het systeem is een uitvoering wat hier omschreven wordt als The Perfect Bicycle: http://www.sheldonbrown.com/gears.html
  7. Helaas nog niet. Wel heeft de Nederlandse Orde van Uitvinders (www.novu.nl ) hulp geboden om deze te maken. Helaas kom ik daar vanwege werk en studie er steeds niet aan toe.
  8. Hier de uitvinder: Eerst even een introductie in versnellingen: Als je fietst op een fiets met versnellingen schakel je terug als je vindt dat je te veel kracht moet zetten, bijvoorbeeld omdat je een heuvel op moet of wind tegen krijgt. Dat je daardoor wat minder snel gaat is niet erg. Andersom, wanneer je een heuvel af gaat of flinke wind mee hebt, schakel je een versnelling hoger. Dit is omdat, wanneer je dit niet zou doen, je te snel aan het trappen bent en dus niet efficient je energie omzet in snelheid. Iedereen heeft immers een ideale verhouding in trapkracht en trapsnelheid. Het idee van mijn automatische fietsversnelling is dat het veranderen van de versnelling (het groter en kleiner worden van het voorste tandwiel) automatisch gebeurd. Dus dat je fiets is ingesteld op jouw ideale trapkracht en trapsnelheid, en dat het voorste tandwiel automatisch kleiner en groter wordt om die verhouding te bewaren. Als je een berg op gaat, zal het voorste tandwiel dus kleiner worden, en zal je langzamer gaan, maar de voor jou ideale trapkracht/rotatiesnelheid zal behouden blijven. Dit scheelt de fietser energie en de moeite van het handmatig schakelen! Nu om antwoord te geven op jouw opmerkingen: Vuil en techniek: Je kan hier niets over zeggen. Het systeem kan gemakkelijk in een afgesloten cycinder worden ondergebracht wat vuil uit sluit. Het valt best mee met de complexiteit en het aantal onderdelen kan nog verder gereduceerd worden. Dit zijn dus punten die ongetwijfeld opgelost worden wanneer deze zich blijken voor te doen. Het lijkt me nuttig om eerst eens uit te gaan van een schone fietsomgeving en daarna te kijken welke aanpassingen er nodig zijn voor off-road gebruik. Uitgaan van Kracht versus Snelheid. Dit fietssyeem is niet ontworpen voor mensen die zich te pletter willen fietsen of juist extreem rustig willen fietsen, maar voor mensen die graag zo efficient mogelijk hun menskracht omzetten in het afleggen van afstand. Dat zijn dus mensen die lui zijn, mensen die dagelijks veel moeten fietsen en professionele wedstrijdfietsers. Inderdaad baseert mijn systeem de versnelling op kracht en niet op snelheid. Dit is omdat men besluit om naar een andere versnelling over te stappen basis van ontevredenheid over de hoeveelheid kracht of rotatiesnelheid deze moet leveren, niet op de snelheid die men heeft. De versnelling op de snelheid van de fiets baseren kan ook (al weet ik niet hoe dit automatisch kan zonder electronica) maar op kracht kan ook en is naar mijn idee beter wanneer de fietser inderdaad zich gedraagd naar de behoefte effiecient menskracht om te zetten in afgelegde afstand (en dus niet heel rustig gaat rijden of helemaal te pletter gaat fietsen).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.