BramLi

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

BramLi's trofeeën

  1. Bedankt voor je antwoord! Dat lijkt me inderdaad het beste, ga ik doen.
  2. Beste lezers, Ik ben niet lang geleden een eigen bedrijfje begonnen en zit nu met een vraag waar ik niet uit kom. Vanaf augustus ga ik een opdracht aan waarvoor ik 4 uur per week bezig ben. Dit zal tot volgend jaar juli zijn. Nu gaat de betaling komende week in zijn geheel gebeuren waardoor de opdracht voor mijn administratie totaal in 2017 valt. Aangezien ik dit jaar nog niet zulke enorme inkomsten heb is het voor de belastingaangifte geen probleem dat de winst hierdoor in 2017 hoger uitvalt maar het is natuurlijk wel onrealistisch. De werkzaamheden zijn vrijgesteld van btw. Hoe moet ik hiermee omgaan? Moet ik het 'gewoon' in 2017 compleet inboeken of hoe kan ik het anders splitsen over 2017 en 2018? Alvast bedankt! Bram
  3. Bedankt voor je tips! Ik heb namelijk van een boekhouder juist weer te horen gekregen dat dit wel mag... Ik ga de belastingdienst contacteren om zekerheid te krijgen. Ik ga de kosten inderdaad op die manier bijwerken, dan zal het daarna weer kloppen.
  4. Dat is duidelijk! Moet ik hiervoor een nieuwe grootboekrekening (in de 1xxx sector) maken met het kenmerk 'Betalingsmiddelen'? Als ik anders een betaling of factuur wil inboeken kan ik niet prive storting/-opnamen selecteren maar alleen kas of bank.
  5. Doorgaans is alleen het op peil houden van je vakkennis en -vaardigheden aftrekbaar als bedrijfskosten, het verwerven van nieuwe kennis en vaardigheden niet. Je kunt de opleidingskosten mogelijk wel in privé als aftrekpost opvoeren als opleiding voor toekomstig beroep of functie. In dat laatste geval geldt een drempel en zijn bijkomende kosten (zoals reis en verblijf) niet aftrekbaar. Kijk voor meer informatie bij de Belastingdienst bij Studiekosten en andere scholingsuitgaven. Maar als ik bijvoorbeeld hier kijk dan geven zij aan dat dit juist wel kan. En ook aan deze beschrijving van de belastingdienst voldoe ik. De kosten die ik zou willen aftrekken zijn: - Sportdocent opleiding van de sport die ik geef voor mijn bedrijf (vervolgopleiding tot hoger niveau) - Opleiding voor nieuw onderdeel dat ik wil gaan aanbieden - BE rijbewijs dat ik puur voor mijn bedrijf heb gehaald (is ook goed te verantwoorden waarom dat nodig is) Zou het dan toch kunnen dat ik deze kosten mag aftrekken (binnen het bedrijf)?
  6. Hallo allemaal! Ik ben in oktober 2016 met mijn eigen bedrijfje begonnen. Doordat ik maar een hele kleine omzet (en winst) heb, wil ik zo veel mogelijk van de administratie zelf doen. Tot nu toe gaat dat goed maar van één punt kan ik nergens vinden hoe ik dit moet doen. Voordat ik mijn bedrijfje ben begonnen heb ik verschillende cursussen en opleidingen gedaan. Deze wil ik nu inboeken om hiermee mijn winst te verlagen. Nu vraag ik me alleen af op welke manier ik dit moet aangeven. De uitgaven hiervoor heb ik gedaan met mijn privérekening. Hoe kan ik dit nu inboeken? Op dit moment heb ik op mijn beginbalans, mijn bankrekening verhoogd met het bedrag van de vooraf gemaakte kosten en gedaan alsof deze zijn betaald met de bankrekening. Hierdoor komt het in de praktijk uit op waar het op moet uitkomen maar dit lijkt me niet de juiste manier. Ik werk op dit moment met e-boekhouden. Weet iemand hoe ik dit moet doen? Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.