Cas Rens

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Cas Rens's trofeeën

  1. Hallo Bestevaar, Het is voor mij een heel herkenbare situatie. Ik heb het persoonlijk al 3 keer meegemaakt, de uitdaging is weg.... Maar er was absoluut geen sprake van depressie of burnout. Leuke business, klanten, leveranciers, personeel, geld enz enz, maar dat gevoel / gebrek aan motivatie / verveling bleef. Ik wil je mijn ervaringen wel delen als ik je daarmee kan helpen of op weg kan helpen. Is het een idee eens van ondernemer tot ondernemer 'het spreekwoordelijke kopje koffie' te gaan drinken? In mijn profiel staan mijn contact gegevens.
  2. Je geeft aan dat de BV schulden heeft, zomaar liquideren kan dan in principe niet. De kans bestaat dat de bestuurder dan aansprakelijk wordt gehouden voor de tekorten. Als er schulden door de leveranciers worden kwijtgescholden kan dat ook fiscale gevolgen en/of afdrachten hebben. Er zijn meerdere wegen die je kunt bewandelen maar daarvoor zal er inzicht moeten zijn in de huidige situatie. Kortom, schakel zsm hulp in een deskundige. Naar mijn mening en ervaring is dat bij voorkeur niet een accountant of boekhouder maar een ervaringsdeskundige die je kan helpen het op een juiste wijze af te ronden zonder een vervelende nasleep met hoge kosten.
  3. Er is één grote schuldeiser wordt geschreven. Een (turbo) liquidatie is dan zeker niet aan de orde.
  4. Wat voor soort organisaties/mensen denk je dan aan ? Dat hangt helemaal af van je situatie. Als ondernemer is een goed begin te zoeken bij administratie kantoren. De meeste hebben een gezonde dosis 'boeren verstand gecombineerd met praktische inzichten' waarmee ze misschien een zetje in de juiste richting kunnen sturen. Informeer eens bij een makelaar voor de mogelijkheden van het verhuren van het pand, enz. Schuldhulpverlening organisaties kun je vinden via google, het grootste nadeel als je daarmee in zee gaat is dat je helemaal vastzit aan procedures en regels, zeker geen situatie waarin je ondernemers kwaliteiten tot zijn recht kunnen komen. Via dit forum is er met minimale informatie niet concreets iets over te zeggen.Als je meer informatie kunt delen , bijv. via email of telefonisch ben ik bereid om daar eens (kosteloos) naar te kijken/ over te denken of ik je op weg kan helpen.
  5. Het is een overweging waard om eerst de huidige BV eens goed op orde te brengen. Het optimaliseren van de huidige BV levert jullie gelijktijdig inzicht op over gevolgen van de toekomstige splitsingen en/of het doorschuiven of afstoten van activiteiten. Je zult zien dat je antwoorden op je vragen dan eenvoudig en bijna vanzelf worden beantwoord (incl eventuele fiscale componenten welke mogelijk om de hoek komen kijken) Je heb dan de juiste volgorde te pakken waarin de gehele familie niet voor verassingen komt te staan maar juist allemaal kunnen meeliften op rendabele ondernemingen.
  6. Hallo John, Het is een eerste stap om te onderkennen dat je problemen hebt die je zelf niet meer kunt overzien. Het inschakelen van hulp op het oplossen van je problemen is danook een verstandige keuze. Het is echter niet zo dat de ingeschakelde hulp voor jou de 'puinhopen' gaat oplossen. Uit eindelijk zul je dit zelf moeten gaan doen. (niet dat ik lees in je topic dat je dat verwacht hoor !) Naast het inschakelen van hulp is het genereren van inkomen natuurlijk een prioriteit. Als je inkomen hebt zijn er partijen eerder geneigd regelingen te treffen en je kunt dan ook al beginnen te bouwen aan een nieuwe toekomst, ondanks dat er mogelijk loonbeslag worden gelegd. Er zijn voldoende bekwame mensen en bedrijven die je kunnen helpen. Zorg alleen dat je de juiste kiest en je niet laat leiden door het kosten plaatje, dat kan je later duur komen te staan. Het openen van zo'n topic met een algemene omschrijving op dit forum levert je uiteindelijk weinig concrete bruikbare tips op. Er zijn in dit soort trajecten vele variabelen en (on)mogelijkheden .Vraag in je directe omgeving naar mogelijke aanbevelingen van mensen of bedrijven en ga daar achteraan !
  7. Ik kom vandaag deze post tegen van ondertussen al enkele maanden oud. Om concreet nog een bijdrage te doen is het feit dat afkopen van het huurcontract in dit soort gevallen vaak leidt (ook bij de rechtbanken) tot vergoeding van de helft van de nog lopende duur met een maximum van 6 maanden. Dus in goed overleg met de verhuurder en met onderbouwing van je financiele cijfers zou je hier onderling moeten kunnen uitkomen. Probeer de huurtermijnen /afkoopsom te koppelen aan je opheffings- / uitverkoop opbrengst en termijn of als de verhuurder een andere huurder vind dat je per direct alles ontruimt en plaats maakt. De grootste 'fout' die nu nog kunt maken is langer doorgaan; stoppen is stoppen. Ook dat is ondernemen en lef hebben. Ik kom in mijn werk vele ondernemers tegen die het lef om te stoppen niet hebben en tegen beter weten in door blijven gaan, met alle verdere gevolgen van dien!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.