Chester

Junior
  • Aantal berichten

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Rob

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Arnhem

Chester's trofeeën

  1. Nogmaals dank Roel, ik ga dit volgende week allemaal eens even bespreken met onze Exact-partner.
  2. Hartelijk dank voor deze tip. Heb mij er nu even in verdiept, erg interessant! Wat me maar iet duidelijk wordt is of Globe Next uit te breiden is met Synergy of dat het twee aparte platformen zijn. In dat laatste geval is de vraag of Globe next is uit te breiden met de modules die in Synergy zitten. PS. Ik heb inmiddels onze Exact-partner ingeschakeld voor meer info.
  3. Voordat we met begrotingen bezig gaan wil ik graag weten of er iets is wat al grotendeels aansluit op onze wensen. Op dit moment merk ik dat we geneigd zijn voor alles een oplossing te zoeken, maar dat het allemaal op zichzelf staande pakketten zijn die niet integreren met elkaar. Juist vanwege het grote aanbod was ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Bedankt voor de tips. Dankjewel Frans, deze App had ik inderdaad al gevonden. Wij werken zelf met een andere soortgelijke. Verschil is dat die werkbon App alleen werkt met Exact Online, niet met onze Globe versie. De App die wij gebruiken laten wij zelf een integratie voor schrijven, dit werkt goed. Maar de oplossing die ik zoek is meer een centrale plek, een database/portal/wiki/zegt het maar, waarin alle afdelingen de status van klanten/machines kan terugvinden. Bovenstaande App leent zich daar niet voor. Evengoed bedankt!
  4. Hoi allen, Wij leveren voornamelijk service en spares over de gehele wereld aan machines. Vele van deze zijn oud en worden o.a. vanwege faillissementen niet meer ondersteund door andere bedrijven. Tevens bouwen wij zelf een nieuw model machine waarvan er inmiddels enkele zijn verkocht. Door deze lange geschiedenis, overnames, onderhanden verkopen etc. en honderden klanten is niet meer geheel overzichtelijk welke machine precies waar staat. Wel hebben wij in Exact een volledig overzicht van alle relaties en tevens bezitten wij alle documentatie van alle ooit geleverde machines. Om toch een database te gaan opbouwen ben ik op zoek naar een geautomatiseerde oplossing die het volgende biedt; Bij Servicebezoeken zou de servicemonteur en/of verkoper toegang moeten hebben tot de historie en openstaande punten bij deze klant/machine Servicerapportages zouden in dit systeem moeten worden geplaatst, zodat andere servicemonteurs bij toekomstige bezoeken toegang hebben tot deze historie; Geleverde onderdelen zou in en Spares-historie moeten komen, misschien in de toekomst zelfs met mogelijkheid van een klanten portal waarbij de klant herhaalbestellingen kan doen De helpdesk kan deze informatie inzien voor technische ondersteuning en eventuele info of reminders plaatsen Als de Sparesafdeling de melding krijgt dat er 'bij een volgend bezoek' een bepaald onderdeel meegenomen dient te worden, moet deze afdeling dit als reminder in het systeem kunnen plaatsen, zodat deze oplicht als bijvoorbeeld een serviceafdeling een bezoek inplant (werk/service order aanmaakt) en deze klant selecteert Finance moet hier eventuele openstaande facturen informatie aan kunnen hangen, zodat een monter in ieder geval op de hoogte is van bijvoorbeeld betalingsmoeilijkheden Engineering moet bijvoorbeeld bepaalde upgrades en/of tekeningen klaar kunnen zetten etc. Als Boekhoudpakket gebruiken wij Exact Globe (offline), maar deze is ook met uitbreidingen mijns inziens niet geschikt om voor bovenstaande te functioneren. Wel zou het vanuit het mooi zijn als de oplossing die ik zoek deels te integreren is met Exact, bijvoorbeeld de Facturatie. Zelf denk ik richting een soort Ticketsysteem, maar dit wiel is vast al eens uitgevonden. Ik dank jullie reeds voor de input.
  5. Hoi Hans, Dat laatste is zeker nog het geval. Omdat het nieuwbouw betreft gaat het dus al om de planningsfase. Bijvoorbeeld ingegraven containers o.i.d. Recentelijk las ik een artikel via Google waarin een onderzoek liet zien dat er voor cleaning technology bedrijven nog erg veel werk ligt in o.a. Nigeria. Het is echter één van die landen waar je niet niet 1 2 3 in wilt stappen zonder de juiste begeleiding en partners. Dit project is echt een groen prestige-project. Het krijgt moderne zaken zoals glasvezel, LED straatverlichting en noem maar op. Je kunt glasvezel door Nigeria laten verzorgen, dan krijg je Chinese kwaliteit. Je kunt het door ons laten doen, dan krijg je Europese kwaliteit. Omdat wij, en ik denk veel mensen in onze cultuur, toch meer voor kwaliteit en duurzaamheid gaan. Dat moet je een beetje afdwingen. Zelfs veel Nederlandse investeerders doen bij voorkeur zaken met veel buitenlandse bedrijven in Nigeria. Maar, begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel erg belangrijk dat er kennisoverdracht plaats vindt (onze stichting heeft o.a. al een basisschool gerenoveerd en concentreert zich op onderwijs), en dit gebeurt dan ook vaak al tijdens de installatie en bouw, en ook daarna bij onderhoud etc. Toch leert de ervaring dat men nog wel wat supervisie kan gebruiken van andere culturen om de kwaliteit te waarborgen. Ik hoop dat ik me een beetje duidelijk kan maken. Aangezien ik zelf niets weet van afvalverwerking, besloot ik in NL eens rond te kijken met bedrijven die dit mee kunnen helpen ontwerpen en tevens één van die bedrijven die mogelijkheden zien in West-Afrika. Google hielp al, op dit forum hoopte ik op meer ervaringen.
  6. Beste allen, Wij zijn op verschillende vlakken betrokken bij een groot bouwproject van enkele duizenden woningen in Nigeria. Samen met de projectontwikkelaar hebben we al verschillende partijen bij elkaar gebracht. Het idee is om een bedrijf te vormen die het facility-management gaat verzorgen. Dit is op allerlei gebied, maar o.a. de electriciteitsvoorziening, watervoorzieningen en IT/media. Deze zijn reeds voorzien. Ik ben echter op zoek naar een bedrijf die betrokken kan worden om oplossingen voor (huis)vuilverwerking te verzorgen. Van het maken van bijvoorbeeld ondergronds containers, tot het ophalen, tot de verwerking ervan. Het hele project focust en adverteert op moderne 'groene' technologie. Deze bedrijven zullen inmiddels wel de enorme kansen hebben gezien in West-Africa maar zijn misshcien op zoek naar een ingang en goede betrouwbare partner, hiermee kunnen we dus wat voor elkaar gaan betekenen. Heeft iemand contact met een soortgelijk Nederlands bedrijf? Of advies bij wie ik zou kunnen beginnen?
  7. Hartelijk dank voor al jullie reacties, helemaal duidelijk!
  8. Hoi, Ik heb een eigen bedrijf in een land in West Afrika. Wij leveren service op technisch gebied. Echter, we willen graag een totaal-aanbieder worden op automatiseringsgebied voor onze branche. We zien een mogelijkheid om een bepaald soort nieuwe machines te verkopen aan onze klant. Ondanks dat deze machines in NL vrij normaal zijn is dit in Afrika nieuw. Ik ben in gesprek met 2 fabrikanten in Nederland. Het zou zo maar kunnen dat we ruim 100 machines afnemen. Dat bracht mij op de volgende vraag: Wij gaan deze machines zelf verkopen aan de klant en bepalen zelf onze marge. Tevens gaan wij onderhoud leveren aangezien we een service organisatie zijn. We bestellen er dus wat reserve onderdelen bij en nemen een korte cursus. In het land waar we actief zijn, zijn deze fabrikanten (en misschien zelfs wel het product) nog niet vertegenwoordigd. Naast onze hoofdactiviteiten zouden we best deze apparaten op onze website kunnen zetten als ... en deze verkopen als we meer klanten tegenkomen. De vraag is, wat vul ik op bovenstaande puntjes in? Ik wil dus iets van een agent met alleenrecht overleggen bij aankoop van zoveel apparaten. Maar wel met wat voorraad voor de service en 1 of 2 voor demo. Echter, ik kan niet garanderen dat ik bepaalde aantellen ga afzetten. Wel zouden nieuwe klanten van dit product naar ons moeten worden gestuurd binnen dat land. Toch wil ik qua marges onafhankelijk blijven. Is dit überhuapt mogelijk of vraag ik teveel; en wat zou de constructie moeten zijn? Agentschap? Distributeur? Geautoriseerd technisch Partner? etc.
  9. Dank je Norbert. Maar ook dit lijkt veel te ingewikkeld en meer voor fabrikanten met grote magazijnen, dan een service organisatie met een kast met onderdeeltjes op iedere locatie. Ik zoek iets meer eenvoudig.
  10. Ik ben bezig met het opzetten van een eigen serviceorganisatie in het buitenland. Wij leveren onsite service met vaste mensen op 12 locaties en hopelijk snel meer. Al deze locaties hebben hun eigen voorraad met onderdelen. In het betreffende land is internet, maar niet stabiel en overal aanwezig. Wij kopen de onderdelen centraal in op ons hoofdkantoor. Ook heeft het hoofdkantoor een voorraad (slow moving) onderdelen. Nu ben ik op zoek naar Engelstalige software die perfect zou aansluiten op onze wensen van voorraadbeheer en ik zie door de vele keuzes nog niet meer wat een pakket zou zijn wat aan al deze wensen voldoet. Dat zijn o.a.; [*]1 hoofd administrator op het hoofdkantoor die alle locaties kan managen. Alleen admin kan bestellingen doen bij fabrikanten; [*]Mogelijkheid tot genereren van facturen op periodieke basis voor 1 klant, maar van het gebruik van meerdere locaties; [*] Iedere locatie met zijn eigen voorraad software, maar moet voorraden op andere locaties bij voorkeur kunnen zien (leesrechten); [*] Locaties (gebruikers) moeten kunnen inboeken en verbruik op kunnen geven; [*] Locaties (gebruikers) moeten kunnen inboeken en verbruik op kunnen geven; [*] Hoofdlocatie moet min./max. Level waarschuwingen krijgen van alle locaties; [*] Barcodes kunnen aanmaken op labels; [*] Periodieke Stocktake mogelijkheden. Veel pakketten lijken overcompleet en ingewikkeld. Bij voorkeur zoek ik dus iets wat een centrale database heeft maar ook offline werkt. Google-cloud-achtig. Ik zie o.a. inFlow en Inventoria Inventory Software, maar zou graag wat ervaringen en tips krijgen. Bij voorbaat dank!
  11. Beste Benm, Ja hoor, goud voldoende. Ik zie helaas niet hoe ik hier een factuur mee kan voldoen :) Ik ben er nog volop mee aan het werk, naar het schijnt is de ene commerciele bank de andere niet,...
  12. Ik ben zelf enige tijd werkzaam in Nigeria. De Centrale Bank heeft hier, als ik het goed heb begrepen, de commerciële banken verboden om nog langer hun eigen valuta (Naira) te wisselen voor buitenlandse valuta zoals USD of EURO. Nu ben ik zelf regelmatig bezig met een handeltje met producten uit NL die zij goed kunnen verkopen op de lokale markt en zo wat geld kunnen verdienen. Zelf houd ik er een kleine beetje aan over zodat ik het wat kan laten groeien. Ik loop nu tegen het probleem van betalingen aan. Mijn leveranciers willen uitsluitend euro's of dollars. Met de huidige schaarste op de markt (de straatprijzen) moet men bij een bankkoers van 216 op straat wel 235 of meer betalen voor dezelfde euro. Afgezien van het feit dat dit een onacceptabel groot verschil is, is er ook nog eens een schaarste waardoor ik recentelijk nog geen 2000 euro kon bemachtigen. Dat zal dan ook een voorname reden zijn voor dit verschil. Bij USD niet anders, ondanks dat deze wat meer voor handen is. Dit stagneert de handel met andere landen enorm, en aangezien het 'luie' Nigeria zelf nauwelijks produceert zie ik ook niet in hoe dit hun economie stimuleert en wat nu de achterliggende gedachte is. Maar zonder daar al te diep op in te gaan, Ik geloof nooit dat Shell en Heineken in Naira's handelen, dus hoe geschiedt internationaal betalingsverkeer? Bij voorbaat dank!
  13. Ik zie dat er af en toe wordt gesproken over Stichtingen etc. Nu hebben wij zelf al sinds 2 jaar een Stichting die bezig is geld te werven voor het bouwen (herbouwen) van een Primary school in Afrika, die maar liefst 2000 kinderen gaat herbergen. Voordta ik meer vertel; is higherlevel ook een plek waar ik een oproep zou mogen doen voor het vinden van vrijwilligers die zelfs bestuurslid willen worden? En als dat mag; waar zou ik dat het beste kunnen plaatsen?
  14. Deze extensies zijn allemaal vrij éénvoudig te verkrijgen. De prijzen verschillen echter enorm; daar zou je even contact over op moeten nemen: NL COM ORG NET INFO BIZ EU BE DE US NAME NU CO.UK ORG.UK COM.TW ORG.TW IDV.TW CA CN CC BZ WS TV COM.CN NET.CN ORG.CN KIDS.US TM .eu is een goed alternatief tegenwoordig.
  15. Laat ik hier zeggen dat dit bericht ruim anderhalf jaar geleden is getypt, en er inmiddels veel water door de SEO-Rijn is gestroomd. Mijn mening en visie over bovenstaande zijn dan ook wel gewijzigd ;) Nu even over de domeinen, misschien kan ik hier iets zinvols over zeggen; Voor de paar euro per jaar hoef je de registratie van en .nl, .de of .com extensie niet te laten. Deze kun je vervolgens gratis laten 'parkeren' op elkaar. Dus zoals boven al gezegd werd, als je de website fysiek op de .com zet, en de andere extensies daarop parkeert, komt men altijd op dezelfde website. Hier zit ook een verschil. 1 website op een .nl en 1 website op een .de zijn 2 hostingpakketen, dus dubbele hostingkosten. Vaak zonde geld als het om één bedrijf gaat. De beste oplossing vind ik zelf de volgende: Men vergeet vaak 'sub-domeinen'. Deze kun je (afhankelijk van je hostingpakket) zelf aanmaken. Een subdomein is bijvoorbeeld: http://sub.domein.com, waarbij www.domein.com dus het eigenlijke domein is. Laten we als voorbeeld eerst even alleen een .com registreren met daarbij een hostingpakket van 100mb. Op de hoofdpagina maken we een keuze menu uit 3 talen, Engels, Nederlands en Duits. We maken 3 subdomeinen aan: http://nl.domein.com, http://de.domein.com en http://en.domein.com. Als de bezoeker zijn taalkeuze maakt wordt hij naar bovenstaande subdomeinen doorgestuurd, die allemaal op dat ene pakket van 100 mb staan. Tevens hebben we hiermee automatisch e-mail mogelijkheden gecreeërd. janssen@de.domein.com komt dus van het duitste filiaal en heeft hier 'z'n eigen adres. Deze mogelijkheid wordt automatisch aangemaakt bij het aanmaken van een sub-domein. Dit vind ik zelf ( en wordt in het bedrijfsleven ook vaak toegepast) een hele mooie duidelijke oplossing. Nu even de .nl en .de exensies. ALS je deze (en om de concurrentie voor te zijn zou je deze vor die paar euro vast kunnen leggen) registreert kun je bijvoorbeeld http://www.domein.nl laten parkeren op http:nl.domein.com waardoor de klant altijd op de juiste website (taal) terecht komt via bijvoorbeeld Google. Ook kun je deze gewoon laten parkeren op de hoofd .com account, waardoor men altijd op de taalkeuze pagina komt. Ik hoop dat dit duidelijk is, zoniet; laat het me weten :)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.