Dave1

Legend
  • Aantal berichten

    397
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

Dave1's trofeeën

  1. @Highio Dan doen mijn collega's maar een korte broek aan als ze het warm hebben. ;D
  2. #update! Het contract is inmiddels getekend en we gaan in augustus verhuizen! ;D Wij hebben de verhuurder nogmaals gevraagd wat verwarmen van de hal zou gaan kosten. Blijkt dat er toch wel gegevens zijn voor alleen de bedrijfsruimtes. Uiteindelijk komen we op een bedrag van ongeveer €100,- per maand. Uiteindelijk iedereen blij!
  3. Denk inderdaad dat er niks anders op zit. ;D Ach ja, meteen maar even netwerken dan :P
  4. Misschien niet helemaal duidelijk geweest. Pand was in gebruik door de verhuurder, maar is te groot. Pand is zo ingedeeld dat delen van het pand apart te verhuren zijn. Moet alleen een wand geplaatst worden. Dus verhuurder weet wel wat de volledige verwarmingskosten zijn. Maar dat is heel lastig omrekenen omdat het om diverse ruimtes gaat waar ook kantoorruimtes bijzitten. Hij heeft alleen totale verwarmingskosten inzichtelijk.
  5. Vraag dan aan hem wie de laatste 2 huurders waren en bel die. Dat gaat niet want er is geen laaste verhuurder ;D. Pand maakt namelijk deel uit van veel groter pand en daarvan is een gedeelte nu afgeschermd. De verhuurder zit zelf in het andere gedeelte maar heeft dus alleen inzicht in de totale verwarmingskosten. Maar door de diversiteit aan andere ruimtes is het niet mogelijk dit om te rekenen naar "onze" ruimte. Blijft dus lastig om een indicatie te krijgen. :-\
  6. Het gaat ook niet om een exacte specificatie ;) Als ik een indicatie heb van de kosten ongeveer ben ik al tevreden. Dat de makelaar weinig capabel is ben ik met je eens. Maar goed, dat is geen reden om het pand niet te huren. Huur immers niet van de makelaar, maar van de verhuurder. En deze denkt gelukkig goed mee!
  7. Het hoeft in principe maar tot een graad of 15 denk ik verwarmd te worden als er normale werkzaamheden plaatsvinden. Het gaat voornamelijk om fysieke arbeid (inpakken, order picken). Alleen bij de workshops moet het een graad of 20/21 zijn anders is het te koud denk ik. Er ligt al vloerverwarming in de ruimte, alleen is deze nu uitgeschakeld. Dus ik denk dat het best even duurt voordat de hal warm is als deze niet aan staat. Best lastig om dit mee te nemen in de beslissing of we voor dit pand gaan of niet. Zeker omdat het in potentie een grote kostenpost kan zijn als het verbruik gas tegenvalt. Helaas werkt dit voor geen meter ;D
  8. @Jasper hoeveel betaal jij ongeveer als ik vragen mag? In de opslag komen gewoon rekken met producten te staan. Nu ligt er wel vloerverwarming in dus sneller warm? Op zich hoeft het in de winter ook niet altijd heel warm te zijn. Van inpakken wordt je vanzelf wel warm, maar er zijn ook workshops en dan moet het gewoon warm zijn. Op zich heb ik al zitten denken voor dit soort momenten een gasheater aan te schaffen en dan alleen verwarmen indien nodig.
  9. Het pand is in 2007 gebouwd en de hal is volgens de makelaar geisoleerd. Het pand staat los van andere panden. Ik hoef ook niet de exacte stookkosten te weten maar wellicht is er iemand die een vergelijkbare ruimte heeft en wil aangeven wat hij/zij daar ongeveer voor gas kwijt is. Ik heb namelijk echt geen idee of het €100,- / € 200,- of meer is. Of wellicht minder.
  10. Wij zijn met ons bedrijf op zoek naar een nieuwe bedrijfsruimte en hebben nu een pand op het oog. Nu zijn wij een kostenplaatje aan het maken en het punt waar wij niet uitkomen is de kosten voor het verwarmen van de bedrijfshal. Verhuurder heeft geen idee wat dat per jaar/maand gaat kosten. Het gaat om een bedrijfhal met een BVO van 110 m2 met een hoogte van ongeveer 7 meter hoog. De hal wordt in principe alleen tijdens kantoortijden gebruikt en er licht vloerverwarming in de hal. Heeft iemand enig idee wat iets dergelijks per jaar/maand gaat kosten?
  11. Concept dat erop lijkt is Adidas miCoach! Adidas miCoach
  12. Ik denk dat het ook een combinatie moet worden van levertijden en aantallen >meer dan 5 op voorraad. Nadeel van vaste levertijden hanteren is dat vaak producten wel sneller leverbaar zijn. Maar dan moeten we er misschien bijzetten dat het eventueel ook sneller kan en dat ze contact op moeten nemen. Ik denk dat een klant er meer vrede mee heeft als hij meteen weet waar hij aan toe is. In plaats van dat als hij de bevestiging krijgt hij te horen krijgt dat het twee weken duurt.
  13. Nu mailen we ook iedere klant na bestelling over de levertijd. Maar dat is erg arbeidsintensief. Kunnen we dus voorkomen door voorraadstatus te tonen. Alleen moeten we een goede tussenweg zien te vinden.
  14. Momenteel zijn wij bezig met de bouw van een nieuwe magentoshop. Althans, die wordt voor ons gebouwd. Dat is op zich wel een goede optie. Het blijft lastig, want artikelen die niet op voorraad zijn hebben een levertijd van max 2 weken. Soms is het de volgende dag er al, soms pas na 10 dagen. Als je dan 2 weken aanhoudt, lijkt het of er een lange levertijd is. Terwijl dit niet hoeft te zijn.
  15. Ik bedoel dan dat er minimaal 1 stuks op voorraad is. De klant weet dus niet of er 1 of 20 zijn. Veel bestellingen bestaan uit 5 of meer artikelen en vaak zit er 1 bij die niet op voorraad is. Klant moet dan soms 2 weken wachten. Is overigens wel gewoon in de branche dat het 2 weken kan duren. Blijft lastig want je wil ook niet overkomen dat je heel traag levert. Is ook niet zo want 80% van de bestellingen gaat dezelfde dag weg.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.