daphnebelgie

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

daphnebelgie's trofeeën

  1. Mijn man en ik hebben samen 2 bvba's. de ene is 100% van ons samen, de 2de heeft nog een extra partner. Mijn man deed jaren lang de boekhouding en vertelde mij dat maar 1 persoon zich hier mee bezig moet houden. hij zette me "buiten spel". ik had geen zicht in de rekeningen, inkomsten en uitgaven. nu ben ik er in oktober 2016 achter gekomen dat hij 3 jaar lang de boekhouding niet/half heeft gedaan. van 3 jaar geen jaarrekening neergelegd en zo dus achter mijn rug de ene na de andere boete binnen gekregen. tot er een deurwaarder aan de deur stond met een aangetekende brief: verdenking van faillissement. toen kwam ik pas overal achter. er zijn heel wat fouten gemaakt door hem, en met mijn hulp zijn we nu de boel aan het rechttrekken. Plots in februari komt hij af met een idee voor een nieuw business project. enkel moeten we daarvoor eerst ons huwelijksstelsel aanpassen (omdat hij niet wilt dat de winsten naar de gemeenschap zouden gaan) Hij heeft een soort constructie bedacht waarin hij de 2 zaken die we al hebben gaat laten runnen door andere mensen, zichzelf een soort minimum loon uitbetaald en dan naast ons huwelijk een heel imperium kan uitbouwen waar ik geen aanspraak op maak. Nu, na wat er gebeurd is, dreigende faillisementen, slechte papieren, mismanagement en dergelijke vind ik dat hij eerst 100% de 2 huidige zaken op punt moet hebben. dat ze goed functioneren en zichzelf bewijzen in jaarcijfers en degelijke omzet. Hij wilt een nieuw project starten terwijl hij tot nu toe in feite nog niet is geslaagd in het goed runnen van de 2 huidige zaken. ik vrees dat hij veel te veel hooi op de vork neemt, onrealistisch is en ook dat dit ten koste zou kunnen gaan van ons huwelijk is het geheel. Daarnaast speelt het probleem dat de huidige bedrijven in de gemeenschap zouden blijven maar hij dus met voorhuwelijks kapitaal buiten het huwelijk een project wilt starten met zeer grote slaagkans. als ik nu hier mee akkoord zou gaan om ons huwelijksstelsel aan te passen is er een grote mogelijkheid dat hij niet slaagt in het goed op punt zetten van de 2 huidige bedrijven, ik in de gemeenschap achterblijf met schulden, leningen, een minimum inkomen, en 2 bedrijven die op losse schroeven staan. p.s. ontdekking van eventueel faillisement oktober 2016, eventuele start nieuw project augustus 2017 aanpassen huwelijksstelsel zou dus asap moeten gebeuren. momenteel staan de 2 huidige bedrijven op losse schroeven en moet hij dus tijd stoppen in het uitwerken van een nieuw management systeem hier, en het uitwerken van nieuw project. Wat is jullie mening? bevind ik mij in een riskante situatie? moet hij eerst zichzelf bewijzen in het goed managen van de huidige zaak voordat hij aan nieuwe projecten kan beginnen?
  2. nee, bedrijf in Belgie ;) Ik voel me er nu ook lullig bij dat het zo'n zwaar bedrag is elke maand, maar het brengt gelukkig wel klanten met zich mee.... en die klanten, daar moet ik iets mee doen. en daarom moet ik het management in handen nemen en er een professionelere aanpak van maken. soms groeien dingen een bepaalde richting in en dan moet je daar iets mee doen. doe je er niks mee, dan ben je je geld kwijt, raak je je goede naam kwijt. Maar ik denk dat ik er nu wel uit ben wat ik precies ga doen. splitsing van het centrum: praktijkverhuur en daarnaast een yogacentrum dat op commissie werkt.
  3. Dit is inderdaad content marketing en onderhoud van de website op een 4 jarig contract. kan dus sppijtig genoeg niet op bespaard worden :-(
  4. Yoga is heel erg populair en krijgt enorm veel aanvragen. en omdat de yogadocenten geen eigen profiel hebben komen alle aanvragen bij mij terecht. de therapeuten betalen voor vermelding op de website en de klanten contacteren hun in 90% van de gevallen direct zelf. omdat de yoga docenten niet mee betalen aan de marketing (ten onrechte) verlies ik geld. de website kost 400 euro per maand aan online marketing (contract met developer) 70% van de bezoeken zijn voor yoga. het is dus puur door hoe de klanten stroom gaat dat ik geforceerd word om hier iets mee te doen. als ik niks doe verlies ik geld.
  5. Mijn praktijk is 2 jaar geleden gestart en toen is er een groepswebsite gemaakt welke meer geld kost dan voorzien. wat nooit verwacht was is dat er zoveel mensen naar het algemene nummer bellen en naar de algemene mail mailen. dat komt dus onverwachts allemaal op mijn schouders. Het centrum is dan een bepaalde richting ingegroeit die je bij een opstart niet kan voorspellen. het betekent immens veel werk voor mij, zoveel dat ik mijn eigen beroepsactiviteiten heb moeten stoppen. Dit is besproken met allle mensen die de yoga geven. omdat voornamelijk het yoga gedeelte heel veel tijd en werk van mij vraagt. Het is dus inderdaad op mijn werk gebaseerd dat ik de prijzen moet aanpassen. er is ook wel een voordeel aan de verhoging van de huur verbonden namelijk dat ik voor 100% voor de marketing van de yoga lessen, inschrijvingen en dergelijke ga instaan, ook de aanschaf van yogamatjes en andere attributen zal ik op mij nemen. het is dus niet enkel maar een prijsverhoging. ik zorg voor nog meer inschrijvingen en een hogere inkomst voor de docent. als ik 1 extra inschrijving per les heb, dan hebben de ze huurprijs er al dubbel uit. Dus aan het eind van de dag betaald ze 5 euro per les meer, maar ze verdient en 10 a 20 per les meer.
  6. Beste, Ik zit een beetje met een dilemmma. ik heb een groepspraktijk en verhuur daar meerdere ruimtes. ik verhuur niet enkel, ik doe ook de marketing, werf de klanten aan, neem de telefoontjes aan, laat de klanten binnen, zorg voor koffie en thee en noem maar op.. De huur bedraagd per dagdeel van 6 uur 30 euro en voor een hele dag 45 euro. naast de praktijkruimtes verhuur ik ook een yogazaal momenteel aan 10 euro per uur. (verdiensten voor de docent zijn 120 euro per uur yoga) Nu heb ik 1 van de therapeuten die 2 dagen huurt aan de oude huurprijs van 30 euro per dag maar ze gebruikt ook 3 uren per dag de yoga ruimte. omdat ik zoveel doe en heel veel werk steek in de marketing en de yoga aanvragen meer tijd van mij vragen dan initieel gedacht zou ik de huurprijs per uur moeten verhogen naar 15 euro per uur. deze therapeut geeft nu aan dat ze de oude huurprijs die in feite al aan de lage kant is te duur vind worden voor de 2 dagen dat ze hier werkt. ze betaald momenteel 450 euro ex btw. voor mij bewijst haar instelling dat ze niet inziet hoeveel ik in feite voor haar doe. Ze vergeet blijkbaar dat ik wekelijks 10 klanten aan haar doorspeel en voor een continue stroom van yogadeelnemenrs zorg. ze verdient op 1 dag 3 x 120 euro aan yoga en 5x50 euro aan behandelingen. ik persoonlijk vind dat ze best een huursverhoging aankan financieel, ze zou ongeveer 10% onkosten hebben op die manier. het is dankzij mijn werk en inzet dat ze zoveel klanten heeft, want ik stuur heel veel aanvragen door naar haar. nu dreigt ze om al haar klanten mee te nemen en ergens in de buurt een appartementje te huren, de yoga in de woonkamer en de therapie in een slaapkamer. het zet me in een heel lastig parket omdat ik in feite die inkomst niet kan miissen, maar ook vind ik dat ik niet zomaar haar een lagere huurprijs kan geven. ik werk er effectief voor om haar klanten te bezorgen, maar daarnaast heb ik ook zelf onkosten waarvoor ik de huur nodig heb. Aan de ene kant overweeg ik om haar te vervangen door een therapeut en een yoga docent op commissie, op die manier zou ik met gemak de inkomsten kunnen verdubbelen, maar omdat ze dreigt al de klanten en yoga deelnemers mee te nemen zou ik in feite weer van nul af aan kunnen beginnen. Wat kunnen jullie me adviseren om te doen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.