DBL Poot

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Duiven
  • Telefoonnummer
    0316-847272
  • Branche
    ICT/ automatisering
  • Branche 2
    Wetenschap & onderwijs
  • Branche 3
    Financiering & bankwezen
  • Websiteadres

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    zelf zoeken naar een leaseauto of mensen kennen die een leaseauto zoeken.
  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie is en blijft belangrijk om vooruit te komen en kom je overal tegen.
    De politiek zou daar meer mee moeten doen, want meestal is het theoretische denken van Den Haag een vertragende factor hierbij.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    De vrijheid in denken van mogelijkheden is hetgeen waar ik blij van wordt.
    Geen standaard denkpatronen en werkwijzen, om de "aandeelhouders tevreden te stellen."
    Nee, het denken in mogelijkheden om klanten te bedienen, om klanten tevreden te stellen, om het makkelijker te maken, DAT is waar we het voor doen!

DBL Poot's trofeeën

  1. Dank voor alle suggesties en aangedragen oplossingen. De oplossing die heel simpel werkt: https://www.gcal2excel.com/ Mij is het hiermee gelukt om ook de "beschrijving/Description" in Google Agenda te exporteren. Dank nogmaals!
  2. Dank je voor het reageren Peter Bonjernoor en StevenK. Ik heb de vraag bij Google Support gesteld en zij zeggen hier geen standaard oplossing voor te hebben. Google Calendar Help Forum verzoekt me om deze vraag officieel in te dienen, zodat ze dit kunnen verwerken in een toekomstige export functie.
  3. Na diverse pogingen om alle data uit mijn Google Calendar te halen, kom ik er maar niet achter hoe je nu alle info die in een afspraak vermeld staan eenvoudig in een keer kan exporteren naar bijvoorbeeld Excel. Ik kan wel middels een CSV-bestand de basis data exporteren, zoals datum afspraak, begintijd afspraak, eindtijd afspraak en locatie e.d. Maar het gaat nu juist om de aantekeningen/data die ik noteer bij : "beschrijving." Weet iemand hier een passende oplossing voor? Zie bijlage voor een screenshot van de info waar het om gaat. [verandering: typo in titel aangepast] Higherlevel_vraag_Google_Calender.pdf
  4. Ik zou het gewoon voorleggen aan de leasemaatschappij. Nee heb je, ja kun je krijgen. De crux zit 'm, denk ik, in de verzekeringsvoorwaarden. Wat als er schade gereden wordt door de artiest? Keert de verzekeraar de schadegelden wel uit? Dus leasemaatschappij moet toestemming geven. Momenteel is de trend dat de leasemaatschappijen autodelen (langzaam) gewoon beginnen te vinden.
  5. Hartelijk dank voor de (snelle) berichten. Ik ga er mee aan de slag. En de info die ik wil publiceren is toegezegd vanuit commercieel voordeel voor twee partijen. Ter promotie. Dus de bron informeren ga ik ook zeker doen. En deze nuttige info ook. Dank nogmaals. groet, Dick
  6. Goedendag, Al een tijdje zoek ik naar een handige tool om tekst(en foto's) uit een PDF om te zetten naar bruikbare info voor een website. Die info wil ik publiceren. Tot nu toe heb ik daar veel onderwerpen over gelezen, maar het 'gouden ei' heb ik nog niet kunnen vinden. Aangezien dat een wekelijks terugkerend ritueel is, zoek ik daarvoor een tool die dat makkelijk maakt. Wie weet er een handige oplossing? Illustrator gebruik ik nu en dat kost me veel tijd. Photoshop idem dito en is nog ingewikkelder qua gebruik. Wie weet raad? Dank alvast groet, Dick
  7. Je zegt: "Dit concept kan alleen draaien met voldoende afzet omdat je productietechnisch bepaalde aantallen nodig hebt om het e.a. haalbaar te houden, dus de verkoop is een zeer belangrijk onderdeel van het concept." Je geeft aan dat er meer omzet nodig is om kostendekkend te zijn. Dat is een interne gedachte. De vraag is hoe je aan die hogere omzet komt. Dat kan alleen door meer klanten te bereiken. Dus zoals al vaker gezegd wordt: online klanten zoeken. Want het is volgens mij niet eenvoudiger om bij die klant "in de huiskamer" te belanden met je merk/product. Denk dan aan Facebook. Er zijn dagelijks 6,6 mln mensen in NL. actief op FB. Door je collectie te fotograferen en te plaatsen op FB bereik je (met je FB bedrijfspagina) gemakkelijk veel potentiele klanten. Zeker nu het mogelijk is om je berichten te promoten (lees: advertenties plaatsen in de tijdslijn van potentiële klanten), is het makkelijk om veel bereik te krijgen. Deze advertenties hoeven helemaal niet duur te zijn. Zo heb ik zelf een bereik van zo'n 1300 mensen voor 2 a 3 euro. Dan is de vraag hoe je de advertentie/je post samenstelt, maar als je daar een leuke actie bij bedenkt (in de trend van: "kom naar de winkel en ontvang een gratis presentje"), dan beloon je de mensen voor hun gedrag en je het een verkoopkans en je hebt meer kans op likes, dus weer meer bereik. Tevens kan je zo meer klanten aan je merk/product binden. Ook zie je veel opdrachten op FB dat mensen een post moeten liken en delen om iets te "winnen" dat weggegeven wordt. Bijna gratis meer bereik. Ik zie veel FB vrienden die dergelijke dingen liken en delen, terwijl ik er geen interesse voor heb. Daarnaast raad ik aan om eens dit filmpje te bekijken. Hier wordt duidelijk dat klanten niet bij je komen voor het product zelf, maar waarom je het product verkoopt. Dus verkoop het gevoel dat de klant krijgt als ze je kleding kopen/dragen. Denk dus meer Apple in plaats van Windows Windows zegt wat je allemaal kan met hun product, Apple kan het zelfde, maar zorgt ervoor dat je een geweldige ervaring hebt. Dus waar wordt je blijer van?
  8. Het grote verschil in deze vormen van lease zit hem in het eigendom. Bij financial lease ben je economisch eigenaar van de auto en komt het juridische eigendom naar je toe (nadat alle betalingen gedaan zijn) en bij operational lease blijven deze twee vormen van eigendom bij de leasemaatschappij en sluit je een (soort van huur)overeenkomst af waarin bepaalde afspraken worden gemaakt. Operational lease: De fiscale voordelen zijn alleen BTW voordelen. Verder is er geen mogelijkheid om gebruik te maken van bijvoorbeeld een investeringsaftrek. Bij operational lease "huur" je de auto van de leasemaatschappij. Looptijden mogelijk van 12 tot doorgaans 60 maanden. De auto komt op naam van leasemaatschappij te staan. Financial lease: Je koopt een auto met behulp van (geheel/gedeeltelijke) financiering, de auto komt op naam van de onderneming te staan, dus niet op naam van leasemaatschappij. Looptijden zijn er van 12 tot zelfs 72 maanden. Bij deze leasevorm huur je niet de auto, maar wordt je vanaf dag 1 economisch eigenaar van de auto (auto wordt op de balans van de onderneming geactiveerd, dus fiscale voordelen als BTW verrekening, investeringsaftrek, eventueel VAMIL regeling (zie site belastingdienst) en fiscaal afschrijven van de auto en verrekenen van de rentekosten die leasen met zich meebrengt). Dit economische eigendom houdt ook in dat degene die de auto op de balans heeft staan, ook verantwoordelijk is voor bekeuringen onderhoud en restwaarde e.d. van het object). De financierder is juridisch eigenaar zolang er een lening op de auto "open staat." Na betaling van alle maandtermijnen, gaat het juridische eigendom over van lessor (leasemaatschappij of financieringsmaatschappij) naar de lessee (degene die de auto leaset). Dan wordt ook het in bewaring gegeven overschrijvingsbewijs (eigendomsbewijs van het object) door de geldverstrekker aan de lessee overhandigd. De restwaarde in het contract, wat feitelijk de slottermijn is, spreek je voordat je het contract aangaat af met de lessor. Dus je weet vanaf het begin waar je aan toe bent. Wat de marktwaarde van de auto is, nadien, is voor risico van de lessee. Een lang verhaal kort: Je kunt het min of meer vergelijken met het huren van een woning of het kopen van een woning. Wat de beste keuze is hangt af van hoe je de toekomst ziet en hoe vaak je de bestelauto wilt gebruiken. Heb je de auto voor langere tijd nodig, dan kan je wellicht beter een financial lease aangaan. Als je voor korte tijd een auto wilt inzetten en nadien de auto weer zorgeloos inleveren, dan is operational lease handiger. Tussen de regels door lees je dat financial lease iets meer werk met zich meebrengt (onderhoud, verzekering zelf regelen en administreren) en operational lease meer een gemaks keuze is. Qua rentelast kun je beide vormen wel met elkaar vergelijken. Wat momenteel erg in opkomst is, is het leasen van een jong gebruikte auto (occasionlease) Dit is een financial lease van een jong gebruikte auto, waarbij je het voordeel hebt dat de "kop er vanaf is." Doorgaans is een auto van bijvoorbeeld 5 jaar oud nog max. 5 jaar te financieren.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.