Picture It

Senior
  • Aantal berichten

    70
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze
  • Adres
    Sluiskade, 125, Musselkanaal, 9581JP, Nederland
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    Dennis
  • Achternaam
    Hemmen
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Piit Vormgeving & Web
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Picture It's trofeeën

  1. Onder "professioneel, versta ik beroepsmatig / vakkundig". Zelf een logo ontwerpen terwijl dat je vak niet is, dan is dat niet professioneel maar dat hoeft niet gelijk te staan aan een slecht logo. Natuurlijk kun je met de huidige tools zelf een logo ontwerpen die je zelf mooi vindt. Maar dan ga je wel heel makkelijk voorbij de echte doelstellingen van een logo. Denk aan: - Herkenbaarheid (vaak duidelijke / simpele vormen) - Onderscheidend - Doelgroep aanspreken - Representatief (Een logo moet aansluiten bij je kernwaarden en deze uitstralen) Ontwerpen doe je door een goed beeld van een bedrijf of organisatie te krijgen, een goede kennis van kleur, vorm, associaties en de techniek hebben en creatief proces te doorlopen. Heb je dit zelf goed onder de knie? Dan ben je geen ontwerper nodig.
  2. Lichtelijk off-topic. Maar wist je dat je je eigen gesprekken wel gewoon mag opnemen (zonder toestemming te vragen). Er zijn handige apps voor te installeren. Met juiste instellingen een mooi logje van je gesprekken. Gezien vele spookverhalen over ongewenst afgesloten contracten en bewerkte of selectieve opnames misschien geen overbodige luxe. Verder gebruik ik ook truecaller. Dan zie ik vaak wie belt en wie vaak wordt aangemerkt als spammer. Gewoon niet opnemen werkt ook niet altijd. Had eens een adverteerder geblokt die me bleef bellen (ondanks dat ik had aangegeven dit niet te willen). Na een week lang zo'n beetje elke dag een geblokkeerde oproep belden ze ineens met een 06 nummer. :-\
  3. Ik denk er weinig over op dit moment. Er zijn best veel webshops waar je iets kunt huren. Kun je misschien meer uitleggen over je concept? Wat wil je verhuren? Aan wie? Wat maakt je idee uniek / Wat zijn je usp's? Heb je zelf de markt al onderzocht? Wat zijn je conclusies? Misschien dat dan iemand iets zinnigs kan zeggen over je idee.
  4. Met een Wordpress / Woocommerce oplossing zou je dit goed kunnen bereiken wat je wilt. Deels standaard en met de juiste modules kun je producten laten samenstellen door verschillende opties te selecteren en een eindprijs te laten berekenen. En dan een stuk duidelijker dan nu het geval is. Voordeel van een Woocommerce oplossing is dat je ook goed kunt uitbreiden en meerdere buikbakken (of andere producten) kan toevoegen. Een geheel maatwerk oplossing is niet nodig, er zijn voldoende "tussen opties" om een goede webshop op te kunnen zetten. Bijvoorbeeld door een aangepaste premium template (child theme) te gebruiken. Maar.. 'en dat klinkt uit mijn mond als preken voor eigen parochie'. Schakel wel een professional in met verstand van veiligheid, webcode / conversie optimalisatie / vormgeving en SEO (niet alleen technisch maar ook in tekst). Opnieuw starten met een nieuwe site met een goed premium template (WordPress / Woocommerce of Wordpress Gravity forms) en deze laten bouwen i.s.m. of door een professional is een stuk beter dan zelf door blijven sleutelen aan deze site. Je hebt een mix nodig van SEO, Conversie optimalisatie, usability, vormgeving en beveiliging voor een succesvolle webshop. (naast zaken als marketing en adverteren). Mocht je toch zelf door willen blijven gaan met de huidige website. Zorg dan dat deze veilig is, zorg sowieso voor een SSL cerificaat en https verbinding. En zorg dat deze voldoet aan de wettelijke eisen. (Voorwaarden, privacy verklaring enz.).
  5. Een aantal mods heeft zelf dubbele accounts. Het komt regelmatig voor de gekende deelnemers en tweede anoniem account openen om een gevoelige kwestie naamloos onder de aandacht te brengen. Ok, in dat geval goed om te weten dat een tweede account geen probleem is. Schoot me net te binnen.. Een poosje terug had je me de tip al gegeven. ;)
  6. Suggestie: Anoniem topics starten Ik mis soms de mogelijkheid anoniem een topic te plaatsen. Bijvoorbeeld bij onderwerpen i.c.m. je naam of bedrijf waarin een klant zichzelf zou kunnen herkennen of een concurrent informatie uit kan halen welke je liever niet deelt. Je ziet soms dat de belangrijke details om een oordeel te vormen om die redenen niet geplaatst worden. Natuurlijk kan je heel simpel een extra / anoniem account aanmaken. Maar weet niet of de moderators van Higher Level zitten te wachten op allerlei dubbele accounts. Eigen account anoniem maken is ook een optie, maar ben van mening dat indien personen niet anoniem zijn je beter de waarde van een antwoord kunt beoordelen en discussies (meestal) een stuk netter en genuanceerder gevoerd worden. Nu snap ik dat je kunt denken dat bovenstaande argumenten ook van toepassing wanneer je anoniem een topic kunt starten. Maar niet wanneer je er voor zorgt dat alleen de anonieme topic starter anoniem kan reageren op dat topic. Forumleden en moderators kunnen in de omschrijving van de topic wel zien of het gaat om een anonieme topic vanwege bedrijf / klantgevoelige informatie of omdat de topic starter ongenuanceerd een mening wil verkondigen. Daar kan dan ook gepast op gereageerd worden. Je ontmoedigd gebruikers dan ook niet meer om een profiel aan te vullen. Voor moderating doeleinden heb ik er in zo'n geval geen problemen mee als moderators wel kunnen zien wie een "anonieme" topic plaatst.
  7. En wat betekent dat in Jip en Janneke taal? ::) En kun je dat nog instellen als de hele boel eruit ligt? Bij je hosting bekend als: e-mail fallback service. Vraag aan je hosting of ze een e-mail fallback service bieden en of ze dit in willen stellen. Dat is het minste wat ze mogen doen na alle ongemak.
  8. Houd er rekening mee dat je klanten is veel gevallen nog niet zo "digitaal" ingesteld zijn als jou. Een visitekaartje werkt nog steeds gewoon goed en wordt zeker nog gebruikt. Ik zie regelmatig bij een klantenbezoek dat mijn visitekaartje op bijvoorbeeld het bureau ligt. En inderdaad, zoals StefanO al zegt, niet bezuinigen op visitekaartjes. Mijn 400 grams offset bedrukte visitekaartjes met spot uv glans zijn regelmatig een goed gespreksonderwerp. Nog een tip. In sommige gevallen geef ik twee visitekaartjes weg. Eén om zelf te houden en één om weg te geven. Zeker bij klanten met een groot netwerk kan dit handig zijn. Ik doe dit wel alleen als ik al een goede zakenrelatie met klant heb opgebouwd.
  9. Ik heb via mijn website de mogelijkheid om contracten te versturen die digitaal ondertekend kunnen worden. Ik verstuur contracten via email met een unieke / verborgen link welke handmatig (met muis) ondertekend kunnen worden (of uitgeprint en opgestuurd kunnen worden). Elke wijziging en ondertekening wordt gelogd en vastgelegd via een "audit trail" die voor ondergetekende en verzender zichtbaar is. Voldoende legaal bindend voor een overeenkomst van opdracht. Nu is mijn vraag, kan ik op deze manier ook incassomachtigingen (automatische doorlopende incasso) versturen? Of moet deze nog met de pen ondertekend worden / moet hiervoor een dienst worden afgenomen met bevestiging via internetbankeren zoals bijvoorbeeld: Digitale incassomachtigingen van de Rabobank.
  10. Facebook heeft zijn eigen interpretatie van authenticity, hier linken ze naar door. Ze zijn op zoek naar nieuws feeds die entertainen of informeren. Met authentiek bedoelen ze volgens mij vooral dat verhalen niet misleidend, sensationeel of spammy mogen zijn. Dan kun je nog een hele discussie voeren over wanneer een bericht spammy is of niet. Ik denk dat er een heel groot grijs gebied is. De beslissing om "click bait headlines" minder bereik te laten hebben komt al uit maart dit jaar. Ik heb nog geen gevolgen kunnen waarnemen voor like / win acties van mijn klanten want die lopen nog steeds even goed.
  11. Helaas.. Bedenktijd / herroepingsrecht geld niet voor zakelijke aankopen / contracten. Wellicht dat een jurist in dit forum je kan adviseren hoe je hier nog onderuit komt. Ben ook weleens gebeld door dit soort partijen, vooral vlak na het starten. Je moet erg goed opletten met je antwoorden. Ze vragen je een heleboel gegevens te verifiëren (Ik bel u om uw vermelding te bevestigen), je moet 10 keer ja zeggen en vervolgens sneaken ze er een contract tussendoor, zeg je ja dan ben je de pineut. Dure les maar ga nooit zomaar telefonisch akkoord. Doe eerst je research. Google kan je voor veel van dit soort fouten behoeden.
  12. Ben het verder geheel met je bericht eens hoor. Behalve laatste stuk. Uitstraling is geen kwestie van smaak, of iets mooi is, is een kwestie van smaak. De uitstraling moet passen bij de kernwaarden van je bedrijf, je identiteit. Tussen bijvoorbeeld een dure juwelier of een goedkope supermarkt zit een heel verschil in uitstraling. Ben je een goedkope prijsvechter of lever je een kwaliteitsdienst. (of iets daar tussenin). Daar moet je vormgeving op aansluiten. Ook dat werkt conversie verhogend. Wanneer je op zoek bent naar een kwaliteitsdienst / luxeproduct en de website ziet er goedkoop / schreeuwerig uit, stap je sneller naar een concurrent. Denk er daarom ook goed over na welke klanten je aan wilt spreken. Ik ben trouwens wel benieuwd of de topic starter nog meeleest. Heeft al een tijdje niet meer gereageerd.
  13. Webwinkelkeur biedt ook een keurmerk voor B2B. Zij bieden ook handige voorbeelddocumenten m.b.t. voorwaarden, privacy policy, retourbeleid enz en andere site formulieren. Ze kunnen ook bemiddelen. Het keurmerk is goed te implementeren op allerlei manieren en ze bieden een eigen recensie systeem (ook met uitnodigingen). Persoonlijk heb ik goede ervaringen met het realiseren van dit keurmerk voor klanten van mij (b2c). Ook met een juridische vraag over de voorwaarden in je webshop (bijvoorbeeld als je andere voorwaarden wilt stellen dan de voorbeeld voorwaarden) helpen ze je graag verder. Verder is dit keurmerk erg voordelig. De meeste webshop klanten zelf stellen zelf weinig eisen een het keurmerk. Enkel het aanwezig zijn van een betrouwbaar "lijkend" keurmerk werkt al conversieverhogend. Voor de klant die wat verder kijkt moet het wel een keurmerk zijn van een betrouwbare partij.
  14. Generaliseer ik? Dat weet ik niet hoor.. was mijn reactie zo ongelukkig? In plaats van "mijns inziens" had ik wellicht direct met een bronnen / feiten moeten komen. We hebben het over de doelgroep middelbare vrouwen, dus daar reageer ik op. Ik claim niet dat dit bij alle middelbare vrouwen het geval is. Er zijn meer dan genoeg middelbare vrouwen die voor werk een laptop / desktop en dus nog een muis gebruiken en ik geloof ook zeer zeker dat ook de middelbare mannen die voor werk geen laptop / desktop nodig hebben ook steeds minder thuis een desktop / laptop gebruiken. Alleen hebben we het over de doelgroep middelbare vrouwen en ik denk dat de doelgroep middelbare vrouwen die een pc gebruiken wel een stuk kleiner is. Graag verwijs ik naar het volgende artikel uit 2015 (wel al wat oud). zie: https://www.marketingfacts.nl/berichten/twee-of-meer-tablets-per-huishouden-in-nederland Daaruit wil ik het volgende even uitlichten: Komt toch redelijk bij de definitie middelbare leeftijd in de buurt. Had ik misschien niet mogen aannemen dat dit vooral over Facebook gaat? In andere onderzoeken zie je dat desktop gebruik in huishoudens afneemt en dat het smartphone en tablet gebruik sterker groeit dan het laptopgebruik. zie: https://tweakers.net/nieuws/113039/meer-nederlandse-huishoudens-hebben-tablet-dan-desktop-pc.html Het "op de bank zitten" was wel een aanname, dit zou natuurlijk net zo goed in de trein, aan tafel, in de keuken of waar dan ook kunnen zijn. Over generaliseren gesproken... ;) Gelukkig maar ;D
  15. Dat heb ik weleens gedaan bij simpele onderwerpen en stockfoto's die ik zo simpel vond dat ik het zonde vond daarvoor te betalen (bijvoorbeeld belastingenveloppen voor administratiebureau). Toch ga ik liever vooral voor de foto's die een bepaalde sfeer of emotie overbrengen. Ik heb daarbij weleens eigen foto's gebruikt, maar dat moet dan maar net passen. M.b.t. een voorraad aanleggen, ik kan dat inderdaad vaker doen. Punt één is, de wensen van mijn klanten zijn zo variabel dat ik daar geen voorraad tegen aan kan leggen. Punt twee ik gebruik bij voorkeur toch vooral foto's van de hoogste kwaliteit en met de correcte belichting. Tenzij je heel veel geluk hebt met de omstandigheden is een mobiele telefoon daarvoor niet aan te raden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.