Nog nooit zelf gedaan, maar wel een aantal keer geïnitieerd voor bedrijven.
Je kan dit zo gek mogelijk maken als dat je zelf wil. Met alleen een nieuwsbrief bij de salarisstrook in de envelop bereik je natuurlijk niet de omslag die je voor ogen hebt.
Je zou kunnen denken aan een personeelsbijeenkomst. Hierbij kun je de directeur alles laten vertellen en uitleggen, maar dat gaat vrij saai worden. Maar huur je een zanger in en bedenk je allerlei opdrachten om de kernwaarden heen, dan wordt het een stuk attractiever.
Het is maar net hoe graag en hoe groot jullie nieuwe kernwaarden doorgevoerd moet gaan worden.
En dan is er natuurlijk de follow-up. Ook deze hangt samen met hoe doordrongen jullie de medewerkers ervan willen laten worden. Als je na de bekendmaking er nooit meer wat mee doet, had je het beter niet kunnen bekend maken. Als je bijvoorbeeld een jaar lang een verandertraject in gaat zetten, raakt iedereen er mee besmet.
Dankjewel! Dat ben ik met je eens, ik dacht ook aan een personeelsbijeenkomst of per vestiging eigenlijk. En dan met de dialoog aangaan, maar hoe maak ik het dan leuk zonder dat het heel veel kosten met zich meebrengt.
En inderdad die follow-up is belangrijk, de vraag is dan hoe we dit kunnen doen..