Hoi,
Superbedankt voor de snelle reacties!
Ik heb de contanten voorgeschoten en deze worden later met de zakelijke kas verrekend.
Ik ga ze apart inboeken, dat lijkt me toch het handigst.
De betalingen zijn niet op dezelfde dag gedaan en het lastige vind ik ook nog eens dat er een paar bonnen bij zitten met btw en de levensmiddelen zijn bonnen zonder btw.
Ja, Roel, dat dacht ik dus ook. Alles netjes bij elkaar en dan in één keer boeken. Maar vanwege de btw die er wel/niet opstaat, op de bonnen, doe ik ze toch maar apart. En ik vraag me ook af of ik dan de btw zelf mag berekenen en invoeren? Allemaal vragen..
Het verhaal is eigenlijk zo:
Ik neem de administratie over van het bedrijf wat onlangs is 'aangekocht' door mijn zoon. Het is een BV. Omdat de bank nog niet in orde is en de boekhouding ook niet heeft mijn zoon nog geen bankpas en moeten de betalingen contant worden gedaan.
De administratie overnemen is zo'n klein ding ook niet, want degene die nu de administratie doet loopt enorm achter met inboeken van de facturen. Ze zit ook niet op het bedrijf, maar werkt vanuit een kantoortje ver weg. Facturen worden naar haar opgestuurd per gewone post. En er komen er gewoon elke week weer bij natuurlijk. Dat schiet dus niet op. Ik ben nu bezig om te kijken of ik de facturen vanaf nu zelf kan inboeken. Ik weet nog niet of dat kan, of dat ik echt moet wachten tot zij klaar is met de oudere facturen inboeken. Het is een heel gepuzzel.
Nou ja, ik lees in elk geval superveel info hierover hier op Higherlevel. Fijn!