Henk B

Senior
  • Aantal berichten

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Terborchdreef 26, Oud Beijerland, 3262NB, Nederland
  • Voornaam
    Henk
  • Achternaam
    Bliek
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    White Bream
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Henk B's trofeeën

  1. Tja, wat zou je redelijk vinden als je zelf die medewerker was? Lijkt me ook afhangen van het normale ww verkeer van die persoon. Ik zou neigen naar de gehele tijd minus de normale reistijd. Files rondom de grote steden kun je maar moeilijk als overmacht beschouwen; die staan er nl altijd rond genoemde tijden... Standje zuinig levert uiteindelijk alleen maar weerstand op tegen dit soort klussen. En waarom niet een deel doorberekenen naar die klant? Die heeft er toch zelf voor gekozen om slecht bereikbaar te zijn?
  2. Daar kan nog wel eea bijkomen ja; hier een voorbeeldje om een zendinkje door de douane te krijgen...
  3. Als eens bij Mupla gekeken? http://www.mupla.nl/shop/index.php Redelijk assortiment, redelijke prijzen, èn redelijke verzendkosten...
  4. ICT/automatisering dekt de lading toch aardig? Een stuk beter dan voor elektronicaontwikkeling althans...
  5. Je zit dus in het begin ervan, en word tegengewerkt. Wegwezen dus en ergens anders proberen. Als het zo al begint zal de beoordeling waarschijnlijk ook tamelijk sikkeneurig zijn, en zijn beoordeling telt wel behoorlijk zwaar in jouw eindcijfer! Dus met een beetje mazzel heb je op deze manier een kuthalfjaar en kom je er net met een 6'je, 7'tje vanaf, met een beetje pech heb je een kuthalfjaar en kun je het daarna nog een keer gaan doen... BTW; Als je een 'fair case' bent boeit het toch niet wat hij jouw docenten verteld heeft? Die hebben jouw als het goed is al wat langer meegemaakt...
  6. Lijkt me wel aardig kloppen. BTW afrekening is simpelweg ontvangen-uitgegeven. Wat en hoe je het uitgeeft (en hoe dat eventueel gefinancierd is) is daarvoor verder niet van belang. Wellicht kun je met die investering ook nog aanspraak maken op investeringsaftrek (ik meen 25% tot 20k, moet de investering wel 5jaar in de zaak blijven), dus ook nog over 1000.- minder belasting betalen.
  7. Fatsoenlijke systemen hebben geen backupbatterij meer nodig hoor, en zelfs dan zou die pas leeg zijn als je 2 jaar zonder stroom zit... Wordt dan inderdaad wel hoog tijd dat er eens een mannetje langskomt ;)
  8. Jeep Cherokee Ltd '89, 4L 6cyl, prive (ondertussen overleden, maar z'n opvolger is identiek :) )
  9. Hee, nog een nightstalker ;) Maar nee, vergeet het maar, dan ben je gewoon je geld kwijt. Zou ook wat zijn, want het is nogal makkelijk om te zeggen dat je niets ontvangen hebt. Ik je correspondentie kun je echter meestal wel een redelijk gevoel opbouwen met de verre relatie. Reageert die accuraat en to the point, heeft die een 'normaal' emailadres, eventueel een website, zijn spullen op voorraad, wanneer kunnen zaken verzonden worden? Iemand die de zaak belazerd zal sneller afwijkende antwoorden geven dan iemand die te goeder trouw is. (Vgl de bekende nigeria-scam op veilingsites; die overbieden bijvoorbeeld meestal de vraagprijs. Niet normaal en daarmee afwijkend en dus niet betrouwbaar.)
  10. Oei, daar ben je lekker mee. Weer zo'n gevolg van de 'zegeningen' van die xxxxxx-Opta. Ik zou ik elk geval maar direct een formeel schrijven aan KPN richten dat dit niet de bedoeling is en dat alles bij het oude moet blijven (met tevens opeising van de gegevens van de kwaaddoener natuurlijk - heb je meteen weer een antwoordnummertje om in 2007 je oud papier naartoe te sturen). Kpn blijft toch een ambtelijke molen, dus misschien dat die beter reageren op een schrijven dan op telefoon. NB en zoek ondertussen meteen uit of, en hoe, je straks eventueel nog ouderwets kunt inbellen bij XS4All. Anders heb je nog het risico dat je straks echt helemaal (even) zonder inet/email zit.
  11. Aan de andere kant is zo'n mededeling natuurlijk ook maar van beperkte (geen) waarde. Want als het erop aankomt kan een werkgever zo'n schrijven natuurlijk makkelijk aan z'n papierversnipperaar voeren en vervolgens staalhard beweren dat hij van niets wist. Een contract zou ik zeker niet doen, alleen al door dat voor te stellen impliceer je al dat je werkgever de macht heeft om het jouw te verbieden. (Een contract zou natuurlijk wel nodig zijn als er een beding in je huidige contract of arbeidsvoorwaarden staat die je verbied om nevenwerkzaamheden te doen.)
  12. Met china, taiwan, hong-kong en zo is vooruitbetalen heel normaal. Voor hogere bedragen kun je ook gebruik maken van L/C (letter of credit), maar zeker niet bij 500 euri. Rembours doen ze niet aan (ikzelf ook niet) omdat dat bij weigering voor hoge kosten zorgt aan hun kant. Verder is verzenden met koeriers te verzekeren en te traceren, dus dat lijkt me geen probleem. Zelf laat ik ook regelmatig kleinschalig (tot enkele 1000'en $) spullen uit die regio komen en heb nog nooit problemen gehad. Mijn ervarig is dat Chinezen aanzienlijk betrouwbaarder en punctueler zijn dan ons. (Enige probleem tot nu toe is een leverancier die offertes geeft die die niet waar kan maken (na betaling), maar dan nog blijven ze heen en weer mailen met alternatieve suggesties en zo, terwijl ze net zo makkelijk alles af zouden kunnen kappen. Ik ga/kan per slot van rekening echt geen serieuze moeite doen om een paar honderd dollar terug te krijgen.)
  13. Van artikelen 11B en 11C hoef je je niets aan te trekken, want die houden het toch niet als ze erom gaan vechten. Die betekenen namelijk domweg dat je je beroep niet kunt uitoefenen, en zijn derhalve onredelijk. Wat is het probleem met het uitvoeren als onderaannemer? Formeel mag dat welliswaar niet, maar praktisch kunnen ze er volgens mij niet veel tegen doen. Stel dat ik ertussen zou gaan zitten, waarom zou ik dan meewerken met jouw oude werkgever zodat zij kunnen aantonen dat jij indirect voor hun oude klant werkt? En tegen mij kunnen ze zowieso niet veel aanvangen, want ik ben op die manier immers niet in overtreding.
  14. In dat geval heb je een constructie die niet (uitsluitend) opgezet is om de BTW inhouding te vermijden, en is er dus ook geen probleem. Je levert dan immers gewoon naar een niet-EU bedrijf (dat verder niet van jouw is). Wat die er verder mee doen is hun zaak, zolang jij maar zorgt dat eea aantoonbaar de EU uitgebracht is. Normaliter is dat met een Inc natuurlijk ook niet het geval omdat 'opvallende' zendingen van buiten de EU toch wel belast worden met BTW en/of invoerrechten. Alleen in jouw geval, wanneer het leeuwendeel van de leveringen onder de vrijstellingsgrens valt, veranderd de zaak natuurlijk wel een beetje. Ik denk wel dat de goederen dan ook daadwerkelijk vanuit de VS oid verstuurd moeten worden. Je zult er waarschijnlijk niet mee wegkomen om alleen maar uit naam van een Inc te factureren, maar wel alles af magazijn nederland te leveren...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.