anoniemanoniemanoniemanoni

Junior
  • Aantal berichten

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

anoniemanoniemanoniemanoni's trofeeën

  1. Daar staat het inderdaad duidelijk aangegeven. Volgende keer moet ik geloof ik even iets beter zoeken, want ik had het nog niet gezien op die pagina.. Slecht gezocht/gekeken dus. Toch erg bedankt, je karma is met 1 omhoog ;)
  2. Mja, over juni heb ik niet zo'n probleem, want ik kreeg vanwege investeringen zoiezo geld terug. Ofwel achteraf gezien hoef ik niet meer de kleine ondernemersregeling te gebruiken. Maar zoals ik uit jou verhaal begrijp mag ik dus nu gewoon aangeven dat ik gebruik maak van de kleine ondernemersregeling en dus niks betaal?
  3. De kleine ondernemingsregeleling geldt tot 1800 euro per jaar. Wat nu echter als je in het eerste jaar bent en nog niet weet hoeveel belasting je over dit eerste jaar gaat betalen? Gaat die belasting per kalenderjaar? Dan zou ik er vanuit kunnen gaan dat ik vanaf 1 juni 2003 tot 1 januari 2004 geen 1800 euro haal, maar wat als ik er boven kom? In de aangifte van Juni heb ik niks opgegeven. Nu krijg ik echter de aangifte voor het 3e kwartaal en wil ik toch wel eens weten hoe het precies zit ;) Iemand die me hiermee kan helpen?
  4. Goede nacht deze nacht, Op de een of andere manier ben ik de laatste dagen opeens vreselijk gaan twijfelen met hoe ik mn verkoopprijzen bereken. Ik doe nu: (fictief voorbeeld) Inkoopprijs excl. BTW: 25 euro Inkoopprijs incl. BTW: 30 euro Marge 5% = 30*1,05 = 31,5 euro 19 % BTW op 31,5 euro = 6,14 euro Verkooprijs incl BTW: 31,5+6,14 = 37,64 euro Maar ik ben enorm gaan twijfelen, ik doe nu dus marge berekenen op m'n inkoopprijs incl. BTW, maar moet dat? Of moet ik de marge berekenen op de inkoopprijs excl. BTW? Mijn gedachten was dat ik nu een soort van dubbel btw bereken.. Wie helpt me uit deze twijfels? Groetjes, Geert
  5. Ik heb het goed doorgelezen en inderdaad veranderd. Als je nog zin en tijd hebt zou ik het enorm fijn vinden als je nog een stukje zou willen doen, maar dat is jou keuze. In iedergeval heel erg bedankt voor dit stukje!
  6. Bedankt voor alle informatie en de aanpassingen. Ik ga er mee verder door meer voorwaarden erbij te pakken etc.
  7. Hallo allemaal, Ik ben vandaag bezig geweest met het maken van algemene voorwaarden voor m'n bedrijfje in computers & Internet services. Ik heb als voorbeeld de voorwaarden erbij gepakt van die van Alternate, en daar op mijn voorwaarden gebaseerd. Vind iemand het leuk om te kijken of er echt heel erg foute dingen in staan en of je dan ook nog tips enzo hebt? Ik vind dit soort dingen erg moeilijk... Bijgaand iig de voorwaarden
  8. Je hebt gelijk, maar wat ik nu heb geleerd is: - 50 % vooruit laten betalen - Onder rembours leveren, de resterende 50% Nog meer mensen tips of opmerkingen? Ik denk dat die 50% wel moet kunnen als vooruitbetaling
  9. Hmm dat moet ik inderdaad advocaat inhuren en dat is niets.. Het beste is dan inderdaad onder rembours versturen, dan weet je zeker dat die tweede 50% ook betaald wordt.
  10. Mja bedrijven hier in de buurt zegmaar vragen alles achteraf, zal toch eens wat dieper navragen bij wat bedrijven..
  11. Jullie hebben heel erg gelijk, maar de klant kan dat ook denken, 100% van te voren betalen en niet afgeleverd worden.. Hoe los ik dat het beste op? een factuur met handtekening lijkt me rechtsgeldig, dus de rechtsbijstand er achter aan dan?
  12. Ik verwacht komende woensdag alle officiele spullen van de KvK, dus als ik dat binnen heb, zal ik met de Belastingdienst contact op gaan nemen. Bedankt allebei voor jullie uitgebreide informatie
  13. Even een vervolg op het andere topic dat nu kwijt is.. Inmiddels heb ik vandaag KvK ingeschreven, maar dat moet weer door naar Rotterdam worden gestuurd omdat ik onder Rotterdam hoor en niet Haaglanden (locatie Naaldwijk van Haaglanden is voor mij dichterbij dan Rotterdam, dus ik ging naar Naaldwijk) Ze zeggen dat ik woensdag waarschijnlijk de papieren binnen heb, maar hoe zit het met de belasting enzo? Ik heb afgelopen weken al inkopen gedaan en van de week al een verkoop. Kan (of zelfs moet) ik dit straks alsnog opgeven aan de belasting?
  14. Ik denk er nu over om bij de eerste klanten 50% te doen. Mocht het een grotere order dan 1 pc zijn moet ik toch met ze overleggen... Ook ga ik proberen bij de groothandel het te regelen, maar meestal doen de groothandels voor startende bedrijven alleen maar rembours en contant, en dan pas na een half jaar op rekening.. Eerst vrijdag KvK even regelen, dan kan ik contact opnemen met de groothandel.. Op zich is het ook geen probleem om je bij twee groothandels aan te melden? Dan kan ik kijken welke van de twee ten eerste de beste service heeft, de beste prijzen en of ze op rekening willen.. Lijkt me geen probleem toch?
  15. Je hebt gelijk, maar ik wil eigenlijk ook dat ze aanbetalen. Maar wat is een beetje normale aanbetaling? 40% 50%? 75%? Ik heb daar niet echt veel ervaring mee..
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.