Ik doel inderdaad op de kleine ondernemersregeling, tot een bepaald bedrag ben je dan dus 'vrijgesteld' aan belasting maar blijkbaar ben je dan nog wel btw plichtig. Je dient namelijk wel gewoon aangifte te doen etc. Ik denk dat ik de btw dan gewoon meeneem op de balansen. In de bijlage de liqiditeitsbegroting van de Rabobank als voorbeeld genomen om deze vraag te stellen. Hier zie je 2 btw posten staan en volgens mij berekening is het resultaat van een aftreksom van deze 2 bedragen dan het bedrag wat als uitgave wordt berekend naar 'totale uitgaven'.
1. BTW in kosten/investeringen-> Is dit het deel aan btw van de inkoopwaarde, verkoop, huisvesting etc kortom de uitgaven waar btw over is betaald? Of is het specifiek kosten genoemd en vallen daar alleen bepaalde zaken onder zoals de inkoopwaarde. maar niet het onderhoud bijvoorbeeld? In dit voorbeeld is de inkoopwaarde 355 inclusief btw, zet je de btw van dat bedrag dus apart onder de post 'BTW in kosten/investering, waarna je de BTW afdracht (voorbelasting?) ervan haalt en de uitkomst hiervan dus meerekent naar de totale uitgaven?
2. BTW afdracht-> Zijn dit dan de BTW ontvangsten over een bepaalde periode die volledig worden terugbetaald aan de Belasting (de 479 euro in de maand juni in dit voorbeeld)