Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden Bob en Pinacce.
De modellen die je hierboven beschrijft klinken wel iets om naar toe te werken.
Ik heb nog even verder zit na te denken, om de drempel iets lager te maken.
Als je nu 'huisbezoeken' inplant. De branche waar ik in zit is veelal maatwerk. Dus kant-en-klaar een factuur met standaard bedragen kan lastig zijn voordat de professional het huis heeft gezien en de klant uitgebreid heeft gesproken.
Het idee is als volgt.
Een aanvraag/lead komt binnen met voorkeur data voor een huisbezoek (heeft via de website al gemiddelde prijzen gezien, van de verschillende partijen). Wordt gematcht met een professional die tijd heeft voor een huisbezoek. Ik bel nog een keer na met aanvrager om de afspraak te verifiëren.
Het lijkt mij dat een afspraakgarantie veel hogere conversie oplevert, omdat de aanvrager/lead serieus tijd erin steekt en niet alleen maar aan het prijsshoppen is.
De prijs die ik hanteer voor een afspraak zal lager zijn, dan het plan om een % commissie te krijgen, maar werkt voor mij wel eerlijker voor alle partijen.
En als er in sommige gevallen er twee huisbezoeken worden ingepland dan zakt de prijs, omdat er geen exclusiviteit is.