Luuks

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

Luuks's trofeeën

  1. Beste Lacsapp, Ik post niet vaak berichten op het forum, maar het onderwerp spreekt mij zeker aan. Los van de (financiële) investeringen en het opzetten van een website wil ik je adviseren om de markt goed te bekijken. Hoe ga jij kandidaten aantrekken die via jou aan een nieuwe uitdaging geholpen willen worden? Wat is jouw meerwaarde ten opzichte van de concurrentie. Niet alleen de IT manager, maar ook de IT medewerker wordt dagelijks gebeld door recruitment bureaus om van positie te switchen. Een logisch gevolg van de schaarste op de arbeidsmarkt. Jouw propositie richting potentiële kandidaten zorgt mijns inziens voor het uiteindelijke succes van het bedrijf.
  2. Inhakend op het verhaal van de TS. Ik ben wel benieuwd hoe (gok-)websites als Unibet & Pokerstars actief kunnen zijn in Nederland. Gezien bovenstaande posts zou dit verboden moeten zijn.
  3. Hoi, Deze organisatie heeft een applicatie ontwikkeld voor steden: http://www.cityinformation.nl. Niet commercieel: www.twitter.com/0492datzijnwij Eindhoven: http://www.dse.nl Waar ook veel informatie staat / partijen op inspelen: http://www.citymarketingonline.nl Bovenstaande links zijn op basis van twee minuten zoeken op google. Waarom ben jij onderscheidend van de andere partijen en persoonlijk twijfel ik voornamelijk aan het concept franchise. Wat krijgt de franchisenemer van de -gever. Het opzetten van een Facebookpagina en website is een relatief simpele en goedkope investering om te starten. Met de juiste USP's moet er business mogelijk zijn, maar dan moet je aanpassingen maken op het huidige concept. Luuk
  4. Tijdens mijn studie veel ondernemingsplannen moeten schrijven volgens vaste modellen en methodieken. Niet altijd volledig toegespitst op praktijk, maar met betrekking tot concurrenten het volgende: je beschrijft de concurrentie op de markt en daarnaast kijk je naar de directe en indirecte concurrenten. Zeker aan te raden om het dus wel te benomen. Zoals hierboven geschreven, het laatste gedeelte kun je weglaten wanneer het voor anderen niet nodig is om te lezen.
  5. Niet mogelijk. Refereer je aan de afspraken die bijvoorbeeld PostNL met bezorgers maakt? Zij werken als zelfstandige en zijn niet in loondienst.
  6. Albert Heijn is geen sterk merk, want de oprichter heeft zijn eigen naam gebruikt? De aspecten die in de column omschreven worden zijn absoluut van belang. Ik ben echter van mening dat de waarde van een merknaam volledig afhankelijk is van de inzet van marketing / communicatie.
  7. Hoi Johnny Be Good, Je bent nog steeds vrij abstract als het gaat over de personen die de werkzaamheden verrichten. Desalniettemin probeer ik het eea te verduidelijken. Wat zijn jouw vaste- en variabele kosten? (database van beschikbare kandidaten, wat zijn hier de kosten van op jaarbasis? Wat is jouw tijdsinvestering per bemiddeling? CRM Systeem? Welke overige kosten etc). Situatie: opdrachtgever zoekt een medewerker die 500 pakketjes kan inpakken in een tijdsbestek van 20 uur Werving & Selectie is geen optie aangezien hij de kandidaat een arbeidsovereenkomst moet aanbieden via zijn eigen organisatie of een payroller. Daarnaast zal hij slechts een klein bedrag als fee willen betalen. Voor hetzelfde geld kan zijn zoon of dochter de werkzaamheden uitvoeren. Daarbij komt kijken dat de waarde van jouw database zeer snel daalt als je bovenstaande kandidaat niet meer kunt bemiddelen. Op basis van de verstrekte informatie zou ik kiezen voor een uitzendconstructie. Waarom? Het kapitaal (database met kandidaten) kun je inzetten om de opdrachtgever te ontzorgen. Deze partij heeft namelijk een tijdelijk probleem wat opgelost moet worden. Gezien het feit dat het projectmatig is, biedt een arbeidsovereenkomst geen uitkomst. Er zijn in Nederland diverse partijen die zich volledig richten op payrolling. Jouw bedrijf doet de bemiddeling, maar het payrollbedrijf is juridisch gezien de werkgever. Op deze manier lopen zowel jij als jouw klanten geen enkel risico. Het payrollbedrijf past een omrekenfactor toe op basis van het aantal kandidaten en de aard van de werkzaamheden. Ga gemakshalve uit van 1.5 keer het bruto uurloon. Tijdens het marktonderzoek dien je rekening te houden met de gemiddelde verkoopprijs. Wat zijn acceptabele tarieven voor de opdrachtgever? Verkoopprijs per uur= ((bruto uurloon x omrekenfactor) + marge per uur). Vanaf dit punt is het dus gemakkelijk een break even analyse te maken. Succes
  8. Hoi Johnny Be Good, Op basis van de verstrekte informatie lijkt het alsof je een interessante niche gevonden hebt! * alleen advies/consultancy voor werving&selectie Geef jij advies / consultancy hoe bedrijven werving&selectie kunnen toepassen? * werving&selectie en dan aanbrengprovisie doorbelasten Is de normale manier van een bureau wat zich richt op werving&selectie. Als bemiddelaar loop je weinig tot geen risico. * soort uitzendburo-worden. Dus medewerksters uren laten maken en de uren doorbelasten. 1) wenst de kandidaat op uitzendbasis werkzaamheden te verrichten? Geeft geen problemen bij tijdelijke of functies van korte duur. Zijn de kandidaten specialisten binnen een bepaald vakgebied? Zij zullen niet snel akkoord gaan met uitzenden. 2) Gaat het om grote bedragen? Als uitzendbureau betaal je namelijk eerst de kandidaat, bedrijf zal factuur pas na 30 (?) dagen betalen 3) Uitzendbureaus zijn gebonden aan certificeringen vanwege de hoeveelheid malafide uitzendbureaus. Lees je goed in. Mijns inziens is het volgende belangrijk om jouw vraag goed te kunnen beantwoorden: - Hoe groot is de database van kandidaten? Komen er continu nieuwe personen bij / af? - Maakt de opdrachtgever eenmalig gebruik van de dienst of op regelmatige basis? Kort door de bocht: Lagere functies, tijdelijk, projectmatig = Uitzenden Hogere functies, vaste aanstelling, key positie = werving en selectie Project, kandidaat heeft specialisme, voldoende vraag vanuit markt om de kandidaat continu 'billable' te laten zijn = zelf arbeidsovereenkomst aanbieden en concultancy (of samenwerking met freelancers) Luuk
  9. Dank voor de reacties. Ik ga hier zeker naar kijken! Ik heb een goed CRM systeem, maar dit richt zich voornamelijk op het aantrekken van kandidaten. Het maken van een leadlijst richting potentiële opdrachtgevers (bedrijven) is echter (nog) niet mogelijk. Wellicht is er een gemakkelijke add-on beschikbaar. Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe jullie de leads en reminders bijhouden waar je op datum X rekening mee moet houden. Agenda / Excel / CRM?! Luuk
  10. Beste allen, Enige tijd geleden ben ik, na een aantal jaren werkervaring opgedaan te hebben binnen de arbeidsbemiddeling, het avontuur aangegaan om vraag en aanbod met elkaar te verbinden. Aangezien het zeer specifieke profielen op HBO en WO niveau vallen er ruim 3000* bedrijven onder het kopje mogelijke opdrachtgevers. Gedurende de eerste periode werden deze organisaties onvoldoende benaderd om een duurzame relatie op te bouwen. Uiteindelijk moet er een onderscheid komen tussen organisaties die maandelijks benaderd worden en organisaties die aan twee contactmomenten per jaar voldoende hebben. Het systeem wat gebruikt wordt richt zich voornamelijk op de kandidaat-zijde. Het is bij bedrijven niet mogelijk om reminders te maken die op een bepaalde datum zichtbaar worden. Het ligt in de lijn der verwachting dat er over een aantal maanden een medewerker aangetrokken wordt. Het is dan ook de bedoeling dat wij tegelijkertijd met deze 'lijst' kunnen werken. Mijns inziens biedt Excel niet het gewenste resultaat. Ik ben erg benieuwd hoe jullie met soortgelijke situaties omgegaan zijn én welke mogelijke oplossingen jullie zien. Luuk * verdubbeling mogelijk indien voldoende capaciteit aangetrokken wordt. [titel aangepast - mod]
  11. Beste Ricky, Uitzendbureau's hebben vaak een grote pool met actief werkzoekende. Daarnaast heeft bijna ieder bureau toegang tot een nationalevacaturebank.nl, werk.nl, jobbird.com en wellicht op korte termijn de facebook vacaturebank. Ik verwacht niet dat je dit voor het eerst hoort aangezien je zelf actief bent in de uitzendbranche. Ik vraag me echter wel af wanneer het voor een bureau interessant is om een kandidaat van jou in dienst te nemen. Dit zou eerder bij W&S zijn als bij uitzenden. Uiteindelijk wil jij en het uitzendbureau winst maken op de situatie. Kun je het verdienmodel wat nader toelichten? Luuk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.