m3ph

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Alf
  • Achternaam
    Meph

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Eindhoven

m3ph's trofeeën

  1. Zal niet meevallen om de oorzaak van de brand te achterhalen... Erg jammer, bedrijf had net flink aan- en uitgebouwd. Vraag me wel af wat zo'n fabriek eigenlijk doet midden op een dergelijk industrieterreintje.
  2. Uiteraard, en helder (ook dank John) Maar het antwoord op de vraag of een leverancier daartoe wettelijk verplicht (te stellen) is, in principe nee. Vragen en eventueel een billijke kostenvergoeding overeenkomen lijkt mij daarom praktischer. (... en maakt je positie imho ook sterker in een eventueel geschil ) En desondanks ben ik nog steeds benieuwd naar jouw antwoord op de vraag wat jij zou doen bij zo'n verzoek ;) Bedankt ;) Wij maken gelukkig weinig mee dat klanten weg gaan gelukkig, maar als het gebeurd geven we volledige medewerking tijdens de overdracht en kunnen ze ook na de overdracht bij ons altijd terecht voor vragen. Het wereldje is maar klein, de klant heeft vast ook een goede reden om over te stappen, en verder weet je nooit of de klant ooit nog eens terug wil komen. Als je van begin tot het einde en ook daarna goed in je dienstverlening bent dan komen de klanten vanzelf, en blijven ze ook.
  3. Ik vermoed dat die herinnering gaat over de wetgeving dat een organisatie verplicht is inzage te geven in de (persoons)gegevens die zij van iemand in hun systemen hebben vastgelegd, maar dat is iets anders dan wat hier speelt. Ah ja inderdaad, dat was het... Hmm, zal wel een gevalletje juridisch moeilijk verhaal worden dan als de oude partij lastig is..
  4. Zoals ik al zei in het begin; "Ik heb het gelukkig nog niet mee gemaakt dat het een probleem was" Ik sta echter nu op het punt een klant in beheer te nemen en ik weet dat de oude leverancier potentieel moeilijk zou kunnen gaan doen wegens een dispuut met de klant... Is voor mij een eerste keer dus ik vraag me enkel en alleen af in hoeverre een leverancier documentatie verplicht moet overhandigen en niet mag weigeren. Ik probeer mezelf van kennis te voorzien mocht er ooit een discussie ontstaan op dit vlak, daar mag dit forum toch wel voor gebruikt worden? :)
  5. Lijkt mij ook niet, maar ik meen me iets te herinneren dat bedrijven wettelijk gezien verplicht zijn om alle documentatie (wat voor bedrijf nu ook) over een persoon over te dragen op het moment dat een persoon hier om vraagt. Ik vraag me nu af of hier wettelijk ook iets voor is, zakelijk gezien. Best vervelend als de oude beheerder over 100% documentatie beschikt maar slechts 10% overdraagt zodat de nieuwe leverancier het wiel opnieuw moet uitvinden bijv. Zou fijn zijn als wetgeving hierin ondersteund.
  6. hallo, zeer bedankt voor je reactie. m.b.t. broncode (source) heb je te maken met intellectueel eigendom en dat ligt misschien weer net iets anders als de wachtwoorden en documentatie van alle fysieke apparatuur op locatie die door de klant is aangeschaft?
  7. Beste leden, Ik heb een ICT bedrijf en neem regelmatig klanten over van andere ICT bedrijven, zoals er ook wel eens een klant overgenomen wordt van ons. Ik heb het gelukkig nog niet mee gemaakt dat het een probleem was, maar in hoeverre is de oude leverancier verplicht om alle technische documentatie en installatie procedures, licentie informatie etc. van de betreffende klant te overhandigen? Is hier een wet voor? Met documentatie bedoel ik dan; alle wachtwoorden, installatie procedures, backup & (disaster) recovery procedures, netwerk tekeningen, licentie informatie etc. Ik heb via ondernemersplein, google en de zoekfunctie op deze site al gezocht maar tot nu toe niets kunnen vinden. Alvast bedankt voor jullie hulp
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.