macbooker27

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

macbooker27's trofeeën

  1. @Ron van der Kolk: voor elke klant per order 1x ophalen, daarna 1x bezorgen. Een klant kan gedurende het jaar meerdere orders plaatsen. Het verzenden en op laten halen mag door verschillende vervoerders zijn. Enige nadeel hiervan is, om tot serieuze prijzen te komen, halveer je je volume per vervoerder. @Wouter Hoolwerf: Wouter, dat is inderdaad wat ik bedoel. Ik heb inmiddels contact gehad met PostNL, GLS en Transmission. Onder de 10euro kom ik niet. Mag ik jou vragen wat jou jaarlijkse volume is, en wat het gewicht per pakket is (voor die 8euro)? Want met 8euro ophalen en verzenden zou ik al uit de voeten kunnen komen (ophalen, brengen max 30kilo). @realist: De kern van je verhaal is me duidelijk. @allen: Misschien ter verduidelijking: De klant is eigendom van het product. Onze dienst is een toegevoegde waarde aan het product (zie het als een vorm van onderhoud). Misschien was mijn vraagstelling niet helemaal duidelijk. De bovengenoemde partijen waar ik tot dusver mee heb gesproken bieden mij ophalen+verzenden aan voor 10euro. Dat is op de marge van 12,50 dus bijna 90% van de marge. Als dat rond de 8 euro komt, kunnen wij aan de slag. Ja, inderdaad, alsnog is de verzendkosten een ongelooflijk groot gedeelte van de marge. Maar als alles gaat volgens planning, maakt het aantal orders, dus de volume, de geringe netto marge goed. Vandaar out of the box denken: Moet ik, in plaats van blindstaren op al die bekende vervoerders, op een andere manier het logistiek regelen. De hamvraag is inderdaad, hoe :)
  2. Beste lezers, ik zit momenteel in het laatste jaar van mijn opleiding Commerciële economie. Sinds kleins af aan al opgegroeid in de handel en later in de jaren meegerold in diverse familieondernemingen. Nou wil ik zelf een online onderneming beginnen in de dienstverlening. Ik heb de afgelopen 4/5 weken al aan tafel gezeten met verschillende postbedrijven, om out of the box te komen tot een conclusie van het probleem. Het probleem is dat ik met de dienstverlening noodzakelijk ben voor 1 klant 2x gebruik te maken van een postbedrijf. Het pakketje moet namelijk verstuurd worden, maar ook opgehaald aan deur. Een verzamelpunt op een centraal punt werkt helaas niet voor mijn idee. Het versturen en ophalen van een pakket kost al gauw rond de 10/12euro. Een gemiddeld orderbedrag van mijn klant is +- 30euro. Hiervan is de marge ongeveer 50%. Mijn vraag aan de lezers, bestaan er andere mogelijkheden waar ik gebruik van zou kunnen maken? Ik zou het zeer op prijs stellen als er meegedacht kan worden. Mocht ik wat vergeten zijn hoor ik dat graag. Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.