@Ron van der Kolk: voor elke klant per order 1x ophalen, daarna 1x bezorgen. Een klant kan gedurende het jaar meerdere orders plaatsen. Het verzenden en op laten halen mag door verschillende vervoerders zijn. Enige nadeel hiervan is, om tot serieuze prijzen te komen, halveer je je volume per vervoerder.
@Wouter Hoolwerf: Wouter, dat is inderdaad wat ik bedoel. Ik heb inmiddels contact gehad met PostNL, GLS en Transmission. Onder de 10euro kom ik niet. Mag ik jou vragen wat jou jaarlijkse volume is, en wat het gewicht per pakket is (voor die 8euro)? Want met 8euro ophalen en verzenden zou ik al uit de voeten kunnen komen (ophalen, brengen max 30kilo).
@realist: De kern van je verhaal is me duidelijk.
@allen: Misschien ter verduidelijking:
De klant is eigendom van het product. Onze dienst is een toegevoegde waarde aan het product (zie het als een vorm van onderhoud).
Misschien was mijn vraagstelling niet helemaal duidelijk. De bovengenoemde partijen waar ik tot dusver mee heb gesproken bieden mij ophalen+verzenden aan voor 10euro.
Dat is op de marge van 12,50 dus bijna 90% van de marge. Als dat rond de 8 euro komt, kunnen wij aan de slag. Ja, inderdaad, alsnog is de verzendkosten een ongelooflijk groot gedeelte van de marge. Maar als alles gaat volgens planning, maakt het aantal orders, dus de volume, de geringe netto marge goed.
Vandaar out of the box denken: Moet ik, in plaats van blindstaren op al die bekende vervoerders, op een andere manier het logistiek regelen. De hamvraag is inderdaad, hoe :)