marcelo123

Senior
  • Aantal berichten

    51
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Reiger 21, Hoorn, 1628BA, Nederland
  • Voornaam
    André
  • Achternaam
    Heikamp
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Web Shop Dre

Bedrijfsinfo

marcelo123's trofeeën

  1. Zoals ik lees gaat deze regeling er vanuit dat Partij C die de factuur van ons krijg in een ander EU land zijn BTW nummer heeft. In dit geval heeft Hij zijn DC bij een derde ondergebracht namelijk D die wel in Belgie zit. Tevens houd je het intrastat vraag stuk, deze moeten een een EU land als binnenkomend worden aangegeven, wie moet dat in dit geval doen en in welk land?
  2. Dat laatste lijkt mij omdat de facturatie via NL gaat. Ik zie dat ik nog 1 puntje ben vergeten te noemen. C is wel diegene die de Producten die naar D zijn vervoerd op de Nederlandse markt (exclusief en alleen voor deze markt) brengt.
  3. Ik heb veel over de ABC regeling gelezen, Wij hebben nu een klant die wil dat onze inkoop vanuit FR (A) direct geleverd woord naar Belgie (D) onder een andere klanten naam dan factuur. De factuur gaat van FR (A) naar ons (B) in NL en van B naar klant © in NL BTW ga ik ervanuit dat ik een factuur krijg van A van 0% en wij (B) moeten facturen met 19% aan ©. Gaat dit goed? Maar hoe gaat dit met de Intrastat (A) doet aangifte van Intracommunitaure leveringen en maakt voor de BTW een Verkooplijst binnen de EU. Maar wie moet de aangifte doen voor de intracommunitaure verwervingen is dit B is dit C of is dit toch D. We hebben dit ook gevraagd een boekhouder, maar daar ben ik het zelf niet helemaal mee eens. De boekhouder zegt dat wij een fiscale vertegenwoordiger in BE moeten hebben en dan deze intrastat aangifte moeten doen en als C zich ook als fiscale vertegenwoordiger in BE moeten wij facturen vanuit BE aan C BE zonder BTW, terwijl de goederen in BE zijn vind ik zelf dit heel onlogisch! Terwijl als C zich niet registreert in BE, moeten wij facturen vanuit BE met 21% BTW. Omdat ik dit zelf niet echt logisch vind zou ik willen weten wat jullie hier nou van vinden? Alvast bedankt voor de hulp.
  4. Ik ben het eens met John, maar misschien is het dan handiger om via een provisie te werken met je vriend. Zodat hij een eenmanszaak opzet en aldaar de inkomsten belasting en BTW aangifte doet. Dan komt de inkoopfactuur op naam van zijn bedrijf(kan jou NL naam zijn in ES of dit handig is weet ik niet!!!!) en regelt hij de verkoop en factuur. Stuur jij elke maand aan hem een factuur met de provisie.
  5. Officieel als de goederen in DE blijven dient de leverancier met 19% Duits BTW te facturen aan jou ook al zit je in NL. Tevens houd dit ook in dat jij je moet aan melden bij de Duitse Belastingdienst om aldaar BTW aangifte te kunnen doen, want jij moet namelijk deze Duitse klant facturen met 19% DE BTW.
  6. Als je een dienst geleverd krijg en deze dienst word geleverd in Engeland, zou de leverancier aan jou een factuur moeten verstrekken met Engelse BTW. Deze BTW kun je 1x per jaar in Engeland terugvragen. per 1 januari 2010 kan dit electronisch via de NL Belastingdienst, als ik dit goed begrepen heb. De optie op de BTW aangifte van Intracommunautaire verwervingen geld alleen voor goederen die uit een ander EU land komen.
  7. Mijn waardering is op basis van de kostprijs. Gezien ik eerst deze voorraad moet verkopen, hoop ik dat of de concurent stopt met die te lage prijs of dat de groothandel lagere prijzen gaat rekenen. Anders moet het product uit mijn assortiment.
  8. Hallo allemaal, Mag ik mijn voorraad afwaarderen op het moment dat de concurrent het zelfde artikel zeg maar voor 20 euro p/s verkoopt, waardoor ik zelf ook genoodzaakt ben om het artikel voor die prijs te verkopen. Stel de inkoopprijs was 25 euro p/s. Kan ik nu deze 5 euro p/s afwaarderen. of omdat de huidige inkoopprijs bij de groothandel nog steeds 25 euro p/s is moet ik op mijn balans die 25 euro p/s laten zien? Als ik mag afwaarderen moet ik dan een kopietje bewaren dat mijn product bij de concurrent goedkoper is geworden (eventueel voorals de belastingdienst komt controleren) Alvast bedankt, André
  9. Beste Joost, Dat van die extra winst klopt wel, maar je kan daar tegenover wel alle kosten die met de auto samenhangen aftrekken en de BTW terugvragen. Behalve dan (stel fiscale waarde auto is € 14.400) 12% van 25% van € 14.400 = € 432 BTW per jaar (kan je wel als kosten opvoeren van de zaak) In beginsel krijg je als je deze auto koop al € 14.400/119*19= € 2.299,16 + de BTW van onderhoud en brandstof haal je hier toch je voor deel uit. Stel dat je zakelijk 30.000 km en privé 15.000 km rijd Betaal je privé maar € 300 per maand om een auto volledig te kunnen berijden. Meschien dat andere hier nog op en aanmerkingen over hebben.
  10. Je zou tevens ook aan de bank kunnen vragen of ze al jou bankrekeningen in een conjuctuur zetten. Dit betekend dat stel je 0 euro is de magische grens van de totale rekeningen en je hebt bij de holding € 5000 bij werkmij 1 € 20000 en bij werkmij 2 € -/- 10.000 betekend dit voor de bank dat je een positief saldo heb van € 10.000 en hier dus de rente over krijg. in dit geval kun je dus bij werkmij 2 als je dat wilt een lening af betalen van maximaal € 10.000.
  11. Wat Joost zegt klinkt inderdaad logisch. Dan zou je volgens mij de volgende boekingen krijgen Debiteur € 595 Aan BTW € 95 Aan Omzet € 500 en naar aanleiding van de lening (40% van € 595) Lening € 238 Aan Debiteur € 238
  12. Dat je aan de belastingdienst als ze je controleren kan aan tonen op je bankafschrift dat het bedrag van de pro froma is afsgeschreven.
  13. Hierbij een klein citaatje van de belastingdienst "In de meeste gevallen is de verschuldigde btw weer aftrekbaar als voorbelasting (vraag 5b), zodat u per saldo niets over de intracommunautaire verwervingen betaalt. Toch moet u vraag 4b invullen. U hoeft daarbij de waarde van de goederen niet naar btw-tarief te splitsen" Hier de website waar ik het vandaan heb geplukt. http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-93.html
  14. Bij Intracommontaure verwervingen is dit zo. Je moet aan de omzet kant betalen (vak 4b) en je claimt hem terug bij de voorbelasting. Dit is om door de belastingdiensten in de EU te kunnen controleren of de expot binnen de EU van bv een Duitser gelijk is aan de Import binnen de EU van een Nederlander. Wij zijn hier als bedrijf ook al een keer op gecontroleerd.
  15. Wij hebben dit van de pro forma factuur een keer aan gekaard bij de Belastingdienst en die zeggen hierover, als je als bedrijf kan aan tonen dat deze pro forma is betaald, dan mag je hem behandelen als ware het een inkoopfactuur betreft.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.