marketingcursus.nl

Senior
  • Aantal berichten

    60
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Rotgangs 1, Hippolytushoef, 1777DD, Nederland
  • Voornaam
    nils;
  • Achternaam
    van de familie luijt
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Luyt Marketing & Management

Bedrijfsinfo

marketingcursus.nl's trofeeën

  1. Het lijkt mij dat je meer uren in rekening moet brengen voor je werkzaamheden of je uurprijs omhoog dient te gooien om minimaal breakeven te draaien. Nu is het geen gezonde zaak als je aldoor geld moet meenemen.
  2. Ik neem altijd de volgende zaken mee in een calculatie: kosten + tijd, en opbrengsten. Alleen kosten rekenen en de uren vergeten geeft geen juist beeld in mijn optiek.
  3. Bij het laatste sluit ik mij volledig aan Nils. Mijn ervaring is in deze dat de hulpclubjes marktverstorend werken, en dat hierdoor adviseurs die daadwerkelijk wat kunnen maar niet in bepaalde netwerken van ontvangen en opmaken mee willen draaien buitenspel komen te staan. Qua adviseurs die overheidsgeleden ontvangen vind ik dat er afgerekend dient te gaan worden op de resultaten die geleverd worden, en niet alleen op het uurtje/ factuurtje verhaal.
  4. Mijn vorige post was algemeen gericht. Bij Wizzl kan er wel degelijk een gedegen businessplan zijn en vermogen om daadwerkelijk te realiseren wat men zegt. Dat kan alleen de praktijk uitwijzen.
  5. Mensen adverteren is leuk, alleen zorg er dan ook voor dat het resultaat meetbaar is. Dat ontbreekt er bij de meeste advertenties aan, er staat niets in waardoor de ondernemer zelf kan meten wat het resultaat is. Dan weet je dus ook niet wat werkt en niet werkt.
  6. Ik heb een bisner rekening geopend. Als klein bedrijf is het aantal gratis transacties behoorlijk, en daarnaast is het makkelijk om een klein kredietje te nemen. Mijn afweging is gemaakt door de bankkosten van de huidige bank in kaart te brengen, en die van bisner er naast te leggen. Voor vele kleine bedrijfjes en zzp érs komt bisner qua kosten voordeliger door de gratis transacties constructie.
  7. Als ik je verhaal lees lijkt mij dat het gewoon studiekosten zijn. Je investeert namelijk in je onderneming met als doel meer winst te maken, dan zijn in mijn optiek ook de kosten die je maakt aftrekbaar.
  8. Zie regelmatig van dit soort "wonderzaken" opduiken. De meesten zijn even snel verdwenen als ze gelanceerd worden. In de praktijk overleven volgens mij alleen degene waar een goed doordacht plan achterzit en de financiele middelen om het plan uit te voeren.
  9. Een goed voorbeeld hoe het niet moet. Een media training is wat dat betreft een noodzakelijk iets. Ik denk dat de meeste ondernemers hun bedrijf als "kindje" beschouwen, als er commentaar/ negativiteit naar voren komt reageren ze emotioneel ipv rationeel. Automatisch denkt iedereen na over de promotiemiddelen, alleen daar zou ook een strategie bij dienen te zitten om negatieve promotie te voorkomen.
  10. Ik heb puur mijn activiteiten weergegeven in de bedrijfsnaam met mijn achternaam daarbij. Doelbewust omdat ik niet van plan ben om van dit bedrijf een grootschalige onderneming te maken.
  11. Het lijkt mij verstandig om eerst een business/ ondernemersplan te maken met de forecast te maken voordat je het verhaal te koop gaat aanbieden.
  12. De site moet duidelijk zijn en makkelijk qua navigatie. Maximaal 4 kleuren. Geen flash toeters en bellen. Snelle laadtijd.
  13. Lokale politiek kan ook innoverend zijn. Kijk eens bij de site van www.wr05.nl onder manifest bij de organisatie structuur.
  14. Het lijkt mij geen enkel probleem om je eigen naam (bedrijfsnaam) neer te zetten op een eigen site. Ik zie veel bedrijven die sites bouwen tegen betaling dat ook doen op de site van hun klanten. Dit vind ikzelf minder professioneel, alleen het is wel een vorm van gratis reclame, en men kan direct zien wat voor sites een bedrijf bouwt.
  15. SPAM verbieden is logisch. Alleen wat laat je dan allemaal onder spam vallen bij die nieuwe wetgeving? Als voorbeeld neem ik leverancier A een slager voor de horeca met regionale reikwijdte. Deze leverancier mailt persoonlijk een mail aan horecabedrijf B, met vermelding hoe hij aan zijn email adres is gekomen bijvoorbeeld vanaf de website van horecabedrijf B. Deze mail bevat alleen informatie over wij wat leverancier A te bieden heeft en de boodschap dat hij graag een afspraak zou willen maken om nader kennis te maken. Ik vind dat dit geen spam is. Mocht het daar wel onder vallen dan wordt een groot gedeelte van alle communicatie middelen met prospects afgekapt voor kleine/ middelgrote bedrijven die zich het niet kunnen veroorloven een vertegenwoordiger langs de weg te hebben of financieel niet in staat zijn om andere middelen in te zetten. Dan blijven er een beperkt aantal middelen over bv koud bellen, direct mail, direct naar binnen wandelen bij de prospect, netwerken, over om direct een prospect te benaderen. En dat zijn vaak de zaken waar een kleine ondernemer geen tijd en geen financiele middelen voor heeft. (ervan uitgaande dat email, faxen, sms, etc allemaal verboden wordt) Ik ben benieuwd wat anderen onder SPAM vinden vallen en wat niet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.