mspelt

Senior
  • Aantal berichten

    38
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

mspelt's trofeeën

  1. Hallo Edward, Bedankt voor je reactie, Wat betreft mijn cv, deze is in de mail direct gelinkt aan mijn naam, mijn cv hebben ze helemaal overgenomen, alleen mijn bedrijfsgegevens (bedrijfsnaam, logo, email) zijn verwijderd, maar mijn naam, woonplaats, geboortedatum staan er nog wel in. Mijn logo hebben ze trouwens ook nog vervangen door hun eigen logo! Alle werkervaring staat er ook gewoon in, soms met klantnaam en gegevens over de projecten die ik heb gedaan. Kortom lijkt me vertrouwelijke informatie. Ze hebben het cv verkregen van mij, waarbij ik op een openstaande opdracht gereageerde, uiteraard van mijn kant met de intentie alleen op deze opdracht te reageren, met het vertrouwen dat daar vertrouwelijk mee wordt omgegaan, en niet op een of andere mailing te komen met hebben en houwen. Hierover is ook nooit communicatie geweest met mij, ook de opdracht waar ik op gereageerd heb heb ik nooit wat van vernomen. Kortom bij mij komt dit over als een cv verzamel bedrijf, die cv's rondmailt zonder toestemming van de eigenaar. Indien ik hiermee verder ga, is het traject dan het indienen van een klacht bij CBP of zijn daar andere procedures voor? Grt martijn
  2. Beste, Ik heb een vraag welke ik wil voorstellen wat gangbaar is; Ik ben werkzaam als freelancer in de ict sector, en reageer dus nog wel eens op een opdracht welke wordt aangeboden door een tussenpersoon. Laatst kreeg ik van een bepaalde tussenpersoon een lijst met freelancers welke beschikbaar zouden zijn met daarin, naam, uurtarief, woonplaats en een link naar een cv. Hier stond ik tot mijn verbazing ook in vermeld, dit terwijl ik niet beschikbaar was, en geen toestemming heb gegeven voor publicatie, sterker nog ik heb ze nog nooit gesproken. (buiten eens gereageerd op een opdracht maar ook daar heb ik nooit iets van vernomen) Bovendien was mijn cv aangepast aan hun wensen en er informatie uitgehaalt, het cv is te lezen voor iedereen die de nieuwsbrief ontvangt (hoeveel dat zijn weet ik niet) en gewoon op de site geplaatst. Ik vindt dit niet normaal en een sterk staaltje van cv hunting. In hoeverre heb ik hierin gelijk, en kan ik hier eventueel een vervolg aan verbinden? Ik heb al contact gehad met het bedrijf, en ze verteld dat ik hier geen toestemming voor heb gegeven, er werdt wat makkelijk gereageerd, alsof ik zo moeilijk doe. Na wat aandringen zouden ze wel mijn cv verwijderen van hun site. Ik hoor graag wat jullie mening is over deze zaak. Grt martijn
  3. hoi allemaal, ik heb een korte en waarschijnlijk vrij simpele vraag, ik heb meerdere bonnetjes, bijv brandstofbonnen, moet ik deze allemaal apart inboeken, of kan ik daar 1 boekingsbon van maken met het totaal aan bonnen eind van kwartaal 2? Dat zou nogal wat tijd schelen nl dan hoef ik niet alles apart in te voeren. Alvast bedankt, grt
  4. hallo Michel. Ik ben zelf ook werkzaam in de ict branche, en ben het probleem van sjablonen vaak tegengekomen. Wat beteft vermarketing van je product, zie ik een aantal mogelijkheden, Ten eerst zou ik proberen jou product rechtstreeks te verkopen, hiervoor zijn in het kort 2 ingangen mogelijk. Direct aan de eindgebruiker verkopen, voordeel is meer marge, direct contact, nadeel je moet een ingang hebben bij de eindklant, relatief veel effort voor weining omzet. Andere oplossing is verkoop via solution providers, dus ict bedrijven die zelf projecten uitvoeren bij de eindklant, deze krijgen vaak ook de vraag van de klant om een huisstijl te ontwerpen, meestal gaat er dan een programmeur aan het werk om deze te maken. Als jij je pakket aan deze partij kan verkopen is de marge wellicht minder, maar je hebt meer volume en je hoeft zelf minder sales te doen richting de eindklant. Voorbeelden van bedrijven die wellicht interesse zouden kunnen hebben zijn eigelijk alle projectgerichte ict dienstverleners. Als je een dienstverlener zo ver krijgt dat hij jou product gaat gebruiken heb je wel gelijk meerdere klanten. Verder een goede, heldere website, met eventueel voorbeelden en verkoop via de site, dmv consultancy en wellicht maatwerk kan je dan je business genereren. Verkoop aan msft heeft mijns inziens geen zin. Als je er nog eens over wilt brainstormen stuur dan even een pbtje. Groetjes martijn
  5. Vanuit Interex organiseren wij ism HP een middag met als thema het inzetten van Mobiele communicatie technologie op basis van Microsoft producten voor ondernemers en bedrijven. Deze technologie is met name toepasbaar voor het communiceren met medewerkers vanaf diverse lokaties, landen, en maakt het mogelijk altijd toegang te hebben tot de bedrijfsgegevens op elke plaats gewenst. Voor meer infomatie en inschrijven zie http://h41267.www4.hp.com/eventpage.aspx?&eventid=MwAzADMANQA%3d&cc=nl&lang=nl Deze sessie is gratis toegankelijk. Martijn Spelt Coordinator Interex Microsoft Tasman ict
  6. Hallo Allemaal, Ik heb de volgende vraag, Momenteel heb ik een eenmanszaak en ben voornamelijk actief als zzp'er in de ict sector waar ik meestal langere opdrachten aanneem. Dit gaat prima overigens. Mijn ondernemingsgeest zit echter niet stil, en ik ben met plannen bezig om zelf een product te ontwerpen in de hosting/asp sfeeren, die ik natuurlijk wil gaan verkopen, dit zou volgend jaar moeten gaan spelen. Mijn vragen, ik kan dit product gaan verkopen onder mijn huidige zaak, maar is dit verstandig, of is het beter voor iets dergelijks een apart bedrijf op te zetten? Hetzelfde geldt voor de boekhouding en andere zaken verbonden aan het bedrijf. Ik heb een tijd ontwikkel tijd nodig, en in de toekomst wil ik alles, ook mijn zzp werkzaamheden onderbrengen in een bv. De volgende vragen, Kan ik de activiteiten beter nu al splitsen, of is dit later handiger? Hoe zit het met aansprakelijkheid als de dienst onverhoopt uit de lucht is, kan ik hiervoor aansprakelijk worden gesteld? Ivm mogelijke investeringen, maakt het uit of ik dan een bv of een eenmanszaak heb? Overigens wil ik klein beginnen, maar de bedoeling is dat dit wel gaat uitgroeien tot iets groters, Groeten martijn
  7. in principe is dit vrij simpel, in mijn ogen dan, stel jij verkoopt een product of dienst aan een klant voor 1000 euro ex btw en huurt een externe in om de dienst te ontwikkelen. Je wilt natuurlijk winst maken, zeg 10%, en je hebt zelf nog wat kosten eraan (aquistitie,administatie ed) zeg nog eens 10%, dan houdt je dus 800 euro budget over om het uit te besteden. Dat zou dan het bedrag zijn wat de aannemer factureerd aan jou voor het project. De percentages kan je natuurlijk naar eigen behoefte aanpassen, maar uiteindelijk is het natuurlijk belangrijk dat je zelf ook nog wat op verdient. Een andere interessante discussie is trouwens, vertel je het je klant dat je een externe inhuurt voor zijn project? ik denk dat dat aan de situatie ligt ook. grt martijn
  8. interceptor, ik ben het met je eens dat je ondernemerschap niet kan leren op een opleiding, dat moet je willen en moet in je bloed zitten denk ik, echter kan een opleiding wel helpen om meer inzicht te verkrijgen in het reilen en zeilen van ondernemingen en organisaties. Zelf ben ik begonnen in de ict sector met bijna alleen maar praktijk ervaring, en daarnaast doe ik nu nog deeltijd bedrijfskunde. Wat ik wel merk is dat je door de opleiding bewuster gaat kijken naar je onderneming en klanten waar je voor werkt, in die zin is het zeker nuttig, ook om het geleerde toe te passen in je bedrijf. Natuurlijk is het niet zo dat dat garant staat voor success maar zelf heb ik er wel veel aan, al is het alleen maar voor de basiskennis. grt martijn
  9. Hallo, Wat voor os je op je laptop zet doet er niet toe, het gaat erom dat je aannemelijk kan maken dat je de pc zakelijk gebruikt. Het ligt ook een beetje aan je business of je dat aanemelijk kan maken, maar voor de meeste is dat geen probleem lijkt me. Wat betreft overige middelen, zelf zet ik mijn gsm als zakelijke kosten en mijn gewone telefoon als prive, maar dat is ook afhankelijk van je situatie. grt martijn
  10. Op woensdag 11 oktober vindt tijdens de 2e dag van HP Dutchworld een dag plaats van de SIG Microsoft van Interex. Zelf ben ik hier actief als voorzitter en programma samensteller. Tijdens deze dag wordt u bijgepraat door de beste specialisten over ondermeer SQL 2005, Exchange 2007, de nieuwste diensten van HP, virtualisatie en Windows Vista, deze dag is gratis toegankelijk voor zakelijke gebruikers van Microsoft en of HP producten, en wordt afgesloten met een borrel. Voor meer informatie zie de website, http://www.hpdutchworld.nl/event/D2-IS-WIN/ De nieuwste ontwikkelingen op Windows-gebied uit de eerste hand Tijdens de dag wordt u als Microsoft IT professional bijgepraat over ondermeer HP-s strategie inzake oplossingen op Windows, en de nieuwste oplossingen voor het virtualiseren en beheren van Windows omgevingen (VM ware voor de x86 omgevingen én VSE voor de ia64 omgevingen). Ook besteden we uitgebreid aandacht aan het nieuwe revolutionaire C-Class Bladesysteem met een live demo. Daarnaast vertelt Microsoft u wat de voordelen en toepassingsmogelijkheden zijn van MS SQL Server 2005 wat u allemaal met het product kan bereiken op het gebied van BI. Ook hebben we een spreker die u alles kan vertellen over Exchange 2007, als een van de weinige heeft hij al uitgebreide praktijkervaring met dit product. Vandaag spreken de HP specialisten en natuurlijk afgevaardigden van Microsoft en onafhankelijke consultants. Deze dag staat onder leiding van SIG Microsoft voorzitter Martijn Spelt (Consultant en eigenaar van Tasman ICT) en wordt afgesloten door Jörgen Raymann. LET OP: HP Certified professionals ontvangen 4 hercertificeringspunten voor het bijwonen van deze SIG Sessie! Per jaar zijn er 8 hercertificeringspunten te behalen.
  11. Hallo Jelmer, Zelf ben ik ook actief in de ict sector, en ken het probleem wat je schetst. Allereerst, zoals zaph al aangaf, bezit van een var-wuo denk het risico grotendeels af voor de opdrachtgever, in bepaalde gevallen echter niet, maar dat gaat hiervoor te ver. Verder is het zo dat een var geldig is voor de werkzaamheden vermeldt op de var, dus een var voor ict consultancy werkzaamheden is niet geldig voor bijv schilderwerk om het extreem voor te stellen. Daarnaast zijn er 2 partijen in deze, de belastingdienst, waarvoor de var minder van belang is en het uwv. Van belang is iid meerdere opdrachtgevers te hebben, hierbij gaat het om de opdrachtgever waar jij naar factureerd, dus bijv een werving en selectie buro wat vaak voorkomt in de ict sector. Mijn ervaring is dat het er heel erg aan ligt of je gehouden wordt aan de var, presentatie en ondernemersschap is een belangrijke factor, maar ook het aantal opdrachtgevers of de (aantoonbare) effort die je hierin steekt. Kortom het is belangrijk je als ondernemer te presenteren, dat ben je tenslotte, en meerdere opdrachtgevers te vinden. Mijn vermoeden is maar de geluiden verschillen nogal dat het per situatie afhangt van de eisen. Zorg gewoon dat je je zo goed mogelijk presenteerd, dan is een langdurige opdracht geen probleem. Zelf zit ik ook op langdurige opdrachten maar geef daarnaast nog trainingen en heb een aantal kleinere klanten. Als je meer wilt weten mail maar even, Groetjes martijn
  12. Hallo allemaal, ik heb een vraag waar ik niet uitkom, ik ga in het najaar naar een vak seminair in het buitenland, hiervoor heb ik een vlucht geboekt, hotel en het seminair betaald. Ook zal ik ter plaatse nog kosten maken, bijv eten e.d. In hoeverre is dit allemaal op te voeren als kosten? ik las ergens dat beurzen en seminairs aan een limiet zit? Ik blijf trouwens een aantal dagen langer dan dat het seminair duurt om nog even te genieten van de stad, heeft dat nog invloed op de aftrekbaarheid? Tot slot nog een andere vraag, zit er een limiet aan het aantal maaltijden wat je mag opvoeren? Groetjes martijn
  13. Hoi Zaphod, Ik kan je het antwoord niet geven helaas, maar heb het ook gelezen vandaag in de computable. Ook ik werk veel als freelancer, en heb tot nu toe nog nooit gehoord hiervan, dus ik ben erg benieuwd, zeker in de ict wereld is dit veel voorkomend, en wordt ik ook regelmatig ingehuurd om "brandjes te blussen", dat lijkt dus niet meer te kunnen maak ik hieruit op. Ik ben iig erg benieuwd groetjes martijn
  14. Hallo Leon, Het is mij een beetje vaag met wat je precies bedoeld, de graad van ict is wel erg algemeen, mijn advies is wees specifieker met je vraagstelling, en doe eventueel marktonderzoek. Wat ik wel kwijt kan als ict consultant, is dat in het mKb segment, met de nadruk op K, vaak ict als een onnodige kostenpost gezien wordt en niet als hulpmiddel om bedrijfsprocessen en de ondernemers te helpen efficienter te werken. Vaak gaat er ook veel geld mee gemoeid, en is het lastig om de tco en roi goed en helder weer te geven. of dit gebeurd en hoe is ook in sommige gevallen lastig meetbaar. Mij inziens zijn er een aantal knelpunten; Beperkte kennis van de mogelijk en onmogelijkheden bij de indernemer Te ingewikkelde en dure oplossingen aangeboden door ict partners, er wordt vaak te technisch gedacht terwijl er probleem-oplossing mode gedacht moet worden. Geen goede afstemming, cq inventarisatie van de wensen, eisen, omgeving. Partneren op nivo van de klant en organisatie. Focus. Er zijn natuurlijk nog veel meer zaken te bedenken, maar ik denk dat dit wel een aantal belangrijke punten zijn. Groetjes martijn
  15. Hallo koblahana, zo te zien gebruiken jullie de server voor lokale kantoorautomatisering, hebben jullie al eens gedacht aan microsoft small business server? Dit is een goede en betaalbare oplossing, waarbij je een complete server hebt voor een klein bedrag, backup e.d. kan hiermee ook geregeld worden. De exacte kosten hangen een beetje af van het aantal gebruikers en de wensen, maar het is een veel gebruikte oplossing voor het mkb. Je kan kijken op http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/producten/server/sbs/default.aspx de ondernemers portal van microsoft. Groetjes martijn
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.