Meubelmaker

Senior
  • Aantal berichten

    95
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Schoonoord

Meubelmaker's trofeeën

  1. Via een veiling zoals Troostwijk verkopen. Veel collega’s in de meubelbranche doen dat bij een bedrijfs beëindiging, meestal nadat ze al een uitverkoop hebben gehouden.
  2. Volgens mij moeten Duitsers nog een Meisterbrief hebben voor dat beroep in Duitsland., het is geen vrij beroep Voor EU burgers die zich willen vestigen in Duitsland is er volgens mij een uitzonderingsregel. Als je enkele jaren zelfstandig ondernemer bent geweest in het beroep of leidinggevende functie gehad hebt hoef je geen meisterbrief te halen, dat was tenminste altijd zo. Aansluiten bij een Innung is volgens mij wel verplicht https://www.zveh.de/der-zveh/landesinnungsverbaende.html Die hebben ook een afdeling voor Berlijn e.o. Normaal gesproken weten die precies van de hoed en de rand en geven ze ook goede voorlichting.
  3. Wij maken gebruik van monday.com als planningtool. Planning voor o.a productie en bezorging, opgave levertijd voor klanten, personeel kan via een app de tool en eigen tijdlijn inzien. Kun je naar eigen inzicht indelen, evt foto’s of andere formulieren toevoegen bij een bepaalde opdracht etc. Als er ergens een lage voorraad van is kan dat ook worden weergegeven in de tool. Wij hebben zo inzichtelijk wat er het komende halfjaar moet gebeuren, feestdagen en vakantieperiode zijn door ons opgenomen in de planningtool Wij betalen +/- $ 600,- per jaar voor 5 gebruikers. Er is ook een Nederlands bedrijf die dit aanbied, heet Vplan. Monday.com is in het Engels, ondersteuning is goed maar wel in het Engels, bij Vplan krijg je de software en ondersteuning in het Nederlands. Wij gebruikten monday.com al voordat Vplan actief was vandaar de keuze.
  4. Zelf maak ik gebruik van een boekhouder/kantoor Die regelt de loonadministratie, btw aangiften en jaarrekening. Voor een relatief gering bedrag in de maand ben je ‘ontlast’ en kan ik mijn tijd besteden aan offertes maken en andere werkzaamheden. Een goede boekhouder levert je op termijn geld op, dat is althans mijn ervaring.
  5. Wij versturen ook via Myparcel, van kleine doosjes tot groot formaat (+ 1.00. - 1.75). Op de facturen van dit jaar kom ik geen onregelmatigheden tegen. Enkele Dm3 toeslagen van € 0,50 en afwijkende cq handmatige verwerking toeslagen á € 3,18 staan vermeld op de facturen. De afwijkende/handmatige verwerking toeslagen worden op de facturen ook weer keurig gecrediteerd omdat die pakketten door ons als XL formaat aangemeld waren tegen het hogere tarief. Waar het bij jullie mis gaat weet ik niet, wij hebben in elk geval niet dezelfde ervaring met Myparcel / Post.nl. Facturen die we van hun krijgen kloppen. Albert.
  6. Gebruik je ook de Yoast plugin? Volgens mij, als ik je verhaal goed begrijp, heb je bij producten geen title en metaname description ingevuld, dan geeft Google in de resultaten vaak het product nummer weer i.p.v de naam Via de Yoast plugin kun je de hele interne seo van je site op orde brengen, de plugin geeft weer als je ergens wat vergeten bent in te invullen. De betaalde versie van de plugin is naar mijn eigen ervaring z’n geld meer dan waard.
  7. Post.nl gaat € 4,- inklaringskosten berekenen voor pakjes van buiten de EU met een waarde tot € 150,- als je online betaald, bij een afgiftepunt moet je € 7,- betalen DHL accepteert alleen webhopzendingen van buiten de EU van shops die zelf de btw/inklaring uitvoeren (IOSS) zodat ze geen inklaringskosten aan hun bezorgklanten in rekening hoeven te brengen. Zoals ik het begrijp wordt Aliexpress als platform de IOSS partner en niet elke afzonderlijke verkoper op Alie., ze nemen de inklaringskosten dan collectief voor hun rekening. Aliexpress wordt dan (juli 2021) gezien als de verkopende webshop en garantie en retour zal ook via hen lopen
  8. Inklaringskosten betaal je per juli ook voor kleine bedragen als van buiten de EU wordt geshopt. Dat zijn de kosten die een logistiek dienstverlener maakt voor de douaneformaliteiten. Invoerrechten betaal je meestal idd. vanaf € 150,-.maar dat zijn wel twee verschillende dingen. China en Alie kunnen nu nog zo goedkoop versturen door het bestaande verdrag van de Postunie. Daarin wordt China nog als ontwikkelingsland gezien en nemen de westerse postdiensten tegen verlies de bezorging voor hun rekening van al die pakketjes. Die postdiensten zoals Post.nl willen daar uiteraard liever vanaf. Als Aliexpress nou alles zelf importeert en vanuit een magazijn in Europa gaat leveren moeten ze vervolgens wel verzendtarieven betalen die gangbaar zijn in de markt. Ze kunnen dan zelf wel het inklaren in eigen hand houden maar de verzendkosten zullen fors stijgen. Als Aliexpress tot de conclusie komt dat inklaren en verzenden van pakketjes met lage waarde voor hen niet lonend is zullen ze dat door UPS of Post.nl e.d. blijven doen. Maar die gaan echt niet onder de € 10,- inklaren voor een service ( bezorgen van China pakketjes) waar ze al jaren fors verlies op lijden.
  9. Ze zijn aan het rekenen geslagen bij de EU en blijkbaar lopen ze jaarlijks 7 miljard btw inkomsten mis door de vrijstelling van die € 22,- pakjes. Nobel als ze zijn wordt als reden gegeven dat ze een gelijk speelveld willen creëren voor EU ondernemers met de rest van de wereld, die 7 miljard is niet zo belangrijk😊 De inklaringskosten zullen minimaal €10,- gaan worden is de verwachting., afhankelijk van de vervoerder Aliexpress speelt daar al op in, sinds kort proberen die de verschillende aankopen op het platform, als een klant dat tenminste doet, te bundelen tot 1 pakket. Volgens Ali is dat nml. beter voor het milieu.
  10. Er is sinds vandaag nog een probleem bijgekomen voor verzendende ondernemers. Myparcel, onderdeel van Post.nl, heeft een daglimiet ingesteld voor het te verzenden totaal aantal pakketten via hun systeem. Als de limiet op een bepaalde tijd bereikt is kun je geen gebruik meer maken om verzendlabels cq zendingen aan te melden. De pakketten moeten dan naar een pakketpunt om ze handmatig te laten frankeren hetgeen duurder is. Post.nl vraagt een toeslag op alle pakketten en in ruil daarvoor krijgen ondernemers een belabberde service in de vorm van een limiet op te versturen pakjes. Geen enkele vooraankondiging van de limiet maar gewoon per direct ingevoerd.
  11. Na, innovatie..... Google image search Die (Google) gebruik ik trouwens regelmatig, via productfoto’s kom je vaak bij een fabrikant uit i.p.v de “luie” tussenhandel die zelfs geen eigen productfoto’s wil maken, pure dozenschuivers waarin de toegevoegde waarde meestal alleen bestaat uit een hogere prijs.
  12. If you search on Google in Dutch words: doos op maat you will see in the search results companies like doosopmaat.nl - dozenproducent.nl -etc. Most have an online tool where you can see what the price will be for your size box I myself have already ordered several times at doosopmaat.nl
  13. Nee, bij maatwerk meubelen en koop op afstand gelden wat stringentere regels, een paar schroeven meer of minder wordt niet als maatwerk gezien. Als de klant zelf de afmetingen van een meubel kan bepalen o.a wel Uit privacy overwegingen (wetgeving) zou ik trouwens de brieven niet op een openbaar forum posten met de gegevens van een klant zichtbaar Brief is trouwens voor jouw toch niet zo verkeerd lijkt me, overleggen met de klant qua bezorgdatum en vervolgens de transporteur inschakelen om ze te laten bezorgen
  14. De zaak is al behoorlijk geëscaleerd als een klant met de advocaat dreigt en ik begrijp de juridische aspecten van betaling en latere levering/retourrecht bij de koop op afstand. Nou weet ik niet of verkoopster zelf eigen vervoer voor de kasten ter beschikking heeft maar in dat geval zou ik aanbieden om de kasten te komen brengen en opbouwen. Waarschijnlijk kun je op die manier het betaalde bedrag op je rekening houden en is de klant ook tevreden/blij met de extra service want die wilde desondanks de kasten nog wel hebben. Dit kost je als ondernemer uiteraard geld maar het gaat volgens mij om een sporadisch geval en die service toch aanbieden lijkt mij dan de beste oplossing
  15. Wat is het probleem Twabla? Als een klant de kasten niet kan komen halen cq er niet bezorgd kan worden is het gebruikelijk in de branche dat ze opgeslagen worden, kosten zijn normaal gesproken voor rekening van de verkoper, stukje service
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.