Norbert Bakker

Moderator
  • Aantal berichten

    17991
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    67

Norbert Bakker won de laatste dag op 12 april 2021

Norbert Bakker had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    - Open staan voor het versterken van elkaars netwerk op basis van wederzijdse reciprociteit.
    - Deskundig en objectief advies zoeken over risico's, arbeidsvoorwaarden en verzekeringen tegen volledig transparante beloning
  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie is de motor van de evolutie.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ondernemen is risico lopen; verstandig ondernemen is bewust en verantwoord risico lopen.
  1. Een aansprakelijkheidsverzekeraar zal dat zeker onderzoeken, want áls de schade op een werknemer te verhalen is, is er meestal geen dekking op de aansprakelijkheidsverzekering (opzet of bewuste roekeloosheid van werknemers is vaak - maar niet altijd - uitgesloten) Voorwaarden voor verhaal van schade op een werknemer staan in art 7:661 BW: er moet sprake zijn van opzet of bewuste roekeloosheid (aan opzet grenzende merkelijke schuld). Dat valt zelden of nooit te bewijzen. En bovendien: waar is je verantwoordelijkheid (opleiding, aansturing, toezicht, procedures en handhaving) als werkgever? Bespaar je zelf die moeite, zie boven.
  2. Bestuurders van bedrijven worden door nieuwe Europese regels expliciet verantwoordelijk voor het cyberbeleid van hun bedrijf. Daarvoor waarschuwen raadsleden Lokke Moerel en Claudia de Andrade, en directeur cybersecurity en statelijke dreigingen bij de NCTV Hester Somsen in een artikel in Het Financieele Dagblad (gratis te lezen na registratie) Als gevolg van nieuwe Europese regels moeten bestuurders straks de maatregelen om cyberrisico’s te beheren goedkeuren en toezien op uitvoering ervan. Ze moeten ook meehelpen om de cyberveiligheid bij hun directe toeleveranciers te waarborgen. Als een bedrijf onvoldoende doet aan cyberveiligheid kan het waarschuwingen krijgen en boetes die kunnen oplopen tot 2% van de jaaromzet. Blijft voldoende verbetering daarna uit, dan kunnen bestuurders persoonlijk de gevolgen ondervinden en zelfs tijdelijk uit hun functie worden gezet. Bedrijven moeten niet wachten op de invoering van de regels per begin 2025, maar nu al aan de slag gaan om op tijd klaar te zijn. Informatie over de NIS2 richtlijnen is hier te vinden. Bron: Cyber Security Raad
  3. Ik niet. het is geen taak van de Overheid om iedereen met plannen om te gaan ondernemen een krediet te verstrekken . Het starterskrediet is een maatregel voor mensen met grote afstand tot de arbeidsmarkt die daardoor geen arbeidsverleden én geen kredietwaardigheid (meer) hebben of hebben kunnen opbouwen en daarom niet dezelfde kans hebben als een werkende. En het is maar één van de vele maatregelen. Voor mensen in de bijstand is er een BBZ Krediet en wie wil gaan ondernemen nadat hij onvrijwillig werkeloos is geworden kan gebruik maken van de WW startersregeling.
  4. Beste @marcel_A, allereerst welkom op Higherlevel@! Die regeling is voor zover mij bekend alleen bedoeld voor mensen met een "structurele functionele beperking". In normaal Nederlands: een ziekte of handicap die normaal werk of een normale opleiding onmogelijk maakt.
  5. Bruto De wijze van berekenen ( x 0,71 = -29%) is in ieder geval goed. Het netto verschil valt inderdaad altijd lager uit door de heffingskortingen, dus bij benadering zal het wel kloppen.
  6. Niemand heeft het over omvormen gehad, de BV blijft gewoon de BV, zeker in Europa, alleen verhuist de BV naar Hongarije en wordt daar ingeschreven bij de KvK
  7. Beste @PVTRXCK, allereerst welkom op Higherlevel! Ja dat kan. Die Holding BV's verhuizen dan mee naar het buitenland omdat er sprake is van z.g.n. "zetelverplaatsing" van de feitelijke leiding van de Holding BV's. Voor zover mij bekend moet je die verhuizing dan wel doorgeven aan de Nederlandse KvK en dien je je BV ook in te schrijven bij de lokale Kamer van Koophandel in je buitenlandse woonplaats.
  8. Please note: A DGA who cannot prevent his or her own dismissal is (usually) compulsorily socially insured against unemployment and long-term illness. The operating company must pay social security contributions for this. (This applies to both you and the 15% shareholder, but it can easily be avoided for you by including a provision in the articles of association that decisions on dismissal of a director must be taken by a majority of 2/3: with 35% shares you can you can then prevent your own dismissal)
  9. Uitgezonderd als die andere werkzaamheden een inbreuk zouden vormen op het bedrijfsdebiet. Een opdracht buiten de BV uitvoeren die je normaliter binnen die BV uitvoert of geacht wordt uit te voeren, of een opdracht die je hebt gekregen dankzij de contacten en diensten van de BV, behoren tot dat bedrijfsdebiet.
  10. Nabrander in een anderhalf jaar inactief topic op basis van voortschrijdend inzicht Recht op deelname aan de vrijwillige verzekeringen (Ziektewet en of WIA) ontstaat pas na 1 jaar bij een full time dienstverband waar je verplicht sociaal verzekerd bent 3 jaar bij een part time dienstverband waar je verplicht sociaal verzekerd bent Zie voorwaarden vrijwillige verzekering UWV, artikel 1, lid 2 sub C: Kortom: een part time dienstverband zoals TS hier voorstelt werkt niet binnen 1 jaar, je zult dat minstens 3 jaar moeten volhouden. En dan nog zal na 3 jaar de hamvraag worden of zijn: kun je alleen je sociaal verzekerde inkomen afdekken, of je volledige winst.
  11. @Leon85, allereerst welkom op Higherlevel. Je kunt als BV extra aandelen uitgeven. Betekent wel weer een akte, aanpassing aandeelhoudersregister, een nota van de notaris. etc. Niet de meest voor de hand liggende optie. Geen schenking maar een informele kapitaalstorting. Feitelijk agio (extra waarde) op al uitgegeven aandelen. Houdt er wel rekening mee dat storten erg makkelijk kan, maar je voor het weer opnemen van agio alsnog naar de notaris moet en dan 2 aktes nodig hebt : agio moet dan eerst worden omgezet in aandelenkapitaal, en het aandelenkapitaal daarna weer worden verminderd.
  12. Mod comment: zie onze forumregels. Klantvragen zijn inderdaad, helaas voor jou, niet toegestaan. Dit topic gaat daarom op slot.
  13. Niet als je die schadevrije jaren ook vrij beschikbaar hebt (m.a.w. ze niet tegelijkertijd ook op een andere actieve autoverzekering geregistreerd staan). Dat krijg je als je belt met particuliere budgetverzekeraars. Als je belt met algemene of zakelijke verzekeraars (zoals Centraal Beheer, ASR, NN, Allianz, Turien) etc. dan krijg je een offerte voor een zakelijke autoverzekering. (Ik rijd zelf ook een youngtimer. Zakelijk verzekeren was voor mij een stuk goedkoper dan particulier, ben nu verzekerd bij Avéro Achmea)
  14. Klopt, dit betreft het advies van de commissie Onafhankelijke Commissie Toekomst Arbeidsongeschiktheidsstel (OCTAS). OCTAS heeft een advies uitgebracht over het hele huidige stelsel van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en voorzieningen. Dat gaat voornamelijk over werkgevers en werknemers, maar raakt ook ondernemers. OCTAS constateert dat het huidige stelsel veel te complex is en stelt 3 alternatieven voor: 1) Huidig stelsel beter In deze variant stelt OCTAS een flink aantal maatregelen voor om het huidige stelsel minder complex, menselijker en begrijpelijker te maken. Zo wordt de WIA eenvoudiger door onder meer uit te gaan van één in plaats van de huidige drie regelingen. Ook komen door een regeling voor zelfstandigen en een lagere drempel voor arbeidsongeschiktheid meer mensen in aanmerking voor de WIA. Vooral mensen die eerder een flexibel contract hadden met een laag inkomen, hebben baat bij deze maatregelen. 2) ‘Werk staat voorop’ In deze variant ligt de nadruk op wat mensen wél kunnen, in plaats van wat ze níet kunnen. In deze variant schetst OCTAS een werkwijze waar eerst gekeken wordt naar de mogelijkheden van re-integratie. Tijdens deze periode van 3 tot 5 jaar ontvangt iemand een re-integratieuitkering. Zo wordt voorkomen dat iemand snel het label ‘arbeidsongeschikt’ krijgt. Daarna volgt de arbeidsongeschiktheidsbeoordeling. Mensen waarvan re-integratie niet haalbaar blijkt komen dan in aanmerking voor een arbeidsongeschiktheidseinduitkering (AO-einduitkering). 3) Basis voor alle werkenden Zowel werknemers als zelfstandigen komen in dezelfde regeling terecht. Alle werkenden worden in deze variant op dezelfde manier beoordeeld, ondersteund en begeleid naar eventuele re-integratie. Eén regeling beoogt het stelsel geschikter te maken voor mensen die afwisselend of tegelijkertijd werken in loondienst en werken als zelfstandige. Voor werkenden is er een verplichte aanvullende verzekering, waardoor hun inkomensbescherming weinig verandert ten opzichte van de variant ‘huidig stelsel beter’. In variant 3 komt de huidige verplichte AOV feitelijk te vervallen, want wordt vervangen door een basisdekking voor iedereen. Die dekking zal dan mogelijk wel lager zijn (op bijstandsniveau ipv minimum loon). vakbond FNV heeft al aangegeven niets voor deze derde variant te voelen en ziet liever dat de verplichte AOV zo snel mogelijk wordt ingevoerd. Enerzijds omdat FNV niets voelt voor minder onderscheid tussen werknemers en zelfstandigen, anderzijds omdat de verplichte AOV voor de sociale partners vooral bedoeld was om zelfstandigen duurder te maken. Voor wie het rapport zelf wil lezen: zie bijlage Bijlage 1. Eindrapport OCTAS - Toekomst van het Arbeidsongeschiktheidsstelsel.pdf
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.