Obrigado

Super Senior
  • Aantal berichten

    106
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    The Netherlands

Obrigado's trofeeën

  1. Heeft iemand een voorbeeld jaarrekening die ik kan aanpassen met mijn eigen cijfers. Verder zou het handig zijn om te weten wat ik bij elk kopje kan en mag invullen.
  2. ik ben op dit moment in dienst van een bedrijf en dit zal voorlopig zo blijven. punt is echter dat ik een aantal opdrachten aan het doen ben voor een aantal bedrijven en stichtingen. mijn vraag is nu echter hoe ik dit het beste kan afhandelen want ik ben geen bedrijf en sta dus niet ingeschreven bij de KvK. hoe kan ik nu het beste het geld innen bij die paar klanten die ik heb. misschien is het handig om te weten dat het slechts om een paar duizend euro gaat. wie van jullie kan mij van wijze raad voorzien. Ps. ik heb mij net uitgeschreven sinds eind 2003 omdat ik dacht niks meer erbij te doen. misschien stom geweest? mvg, Obrigado
  3. ongetwijfeld zullen die namen wellicht wel iets betekenen en zijn ze niet zomaar genomen. toch weet ik zeker dat 99% van de mensen niet weten wat die naam betekent en het dus puur op de klank en dus makkelijk in het hoofd houden is genomen.
  4. ja ok dat snap ik dat ik dat zelf mag bepalen maar is het zo dat ik nu het beste de waarde heel klein kan houden en dus veel aandelen creeër of juiste grote waarde maak zodat ik weinig aandelen creeër. vb: 100.000 euro nemen we mee om te beginnen/starten creeëren 4 aandelen met elk als waarde 25.000 euro en elk dus krijgt er 1 = 25% eigenaar of creeëren 100.000 aandelen met elk als waarde 1 euro en elk dus krijgt er 25.000 = ook 25% eigenaar of creeëren 20.000 aandelen met elk als waarde 0.20 eurocent en elk dus krijgt er 5.000 = ook 25% eigenaar
  5. als ik nou met nog twee partners en één investeerder op de achtergrond een nieuwe bv wil beginnen en we hebben afgesproken om allen een belang te hebben van 25%. Hoeveel aandelen moeten we dan uitgeven. Want ik kan 20 aandelen uitgeven en verdelen over elk van ons zodat ieder 5 aandelen heeft en dus iedereen 25% heeft. maar ik kan ook 100.000 aandelen uitgeven zodat iedereen 25.000 aandelen krijgt en dus ook 25% eigenaarschap heeft. welke manier moet ik nu hier kiezen, welke manier is beter en hoe kom je aan de beste manier.
  6. inderdaad, een contract is het belangrijkste hier. want als jij het overneemt en zij garanderen jou werk, dan moet dat nog maar blijken. want wat bijvoorbeeld als dat niet het geval is, dan zit jij met de gebakken peren. en die omzet die zij beloofde, die komt er dus niet. krijg het dus maar goed op zwart op wit zou ik zeggen.
  7. nooit geschoten is altijd mis. ga gewoon is bellen en vraag naar diegene die erover gaat m.b.t. jouw product. success ermee en hou ons op de hoogte
  8. absolute must is een goede overzichtelijk navigatie structuur, heb je die niet dan verlies je al je bezoekers.
  9. zeker wens ik je veel sterkte met je nieuwe bedrijf. ik hoop dat het een succes wordt. mocht je vragen hebben dan kun je ze altijd stellen. dat je eigenlijk meer een soort advertentie / vraag heb gepost, dat is wat minder, want dat vind ik meer reclame, maar goed. dan weet je dat bij deze en zal het dan ook niet meer gebeuren.
  10. kijk de namen die jij hebt verzonnen maar anderen ook al hebben zijn waarschijnlijk namen die met de branche te maken hebben of een zo leuk klankgehalte hebben waardoor ze inderdaad al bezet zijn. is het misschien niet eens handig om gewoon naam te kiezen die men helemaal niet verwacht bij jouw bedrijfje, maar wel goed en makkelijk in het geheugen blijft hangen en leuk klinkt. tis tenslotte marketing. kijk als je pc installatie shop kiest, tja das denk ik niet zo pakkend. kijk eens naar yahoo, google, kazaa, allemaal gekke namen, maar toch.....snap je.
  11. ja ik heb het één en ander overwogen en het lijkt mij het beste dat ik toch zelf aan dat businessplan begin en er daarna mee naar een aantal partijen te gaan die het onder de loep nemen. zij kunnen mij vervolgens adviseren wat er nog beter kan worden gedaan enz. dat is denk ik ook wat de meeste mij aanraden. thanks you all.....
  12. presentaties geven dat kan ik, heb ik in het verleden ook gedaan. geen probleem dus. maar ik wil gewoon iemand hebben die dit echt goed kan en die overtuigend overkomt. ik kan het ook maar het is niet mijn core zeg maar. ik ben meer iemand van achter de schermen. kijk proberen kan natuurlijk maar als ik ergens aankom dan is het een eenmalige kans en die moet dus gelijk goed gaan die presentatie. ik wil dus gelijk de eerste de beste keer een goede binnenkomst hebben en met zo'n persoon denk ik daar iets meer safe aan te doen.
  13. ik ben trouwens vergeten om op commisie in te gaan.... dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. voor elk contract dat we binnenhalen dat daar een x-bedrag voor wordt betaald. dat is een beetje stukloon als je het zo ziet. maar zou ook wel werken, want het is dan ook het no cure no pay principe een beetje.
  14. het liefst zou ik willen dat zij niet meewerken eraan om cash te verdienen maar omdat ze ook zelf ook iets in zien. dus m.a.w. zou ik het een betere manier vinden dat zij ook in het bedrijf blijven zitten als na de contracten binnen zijn het bedrijf operationeel zal zijn. dan zullen zij daar een goede functie bekleden omdat zij ook aan de wieg hebben gestaan van dit bedrijf. daarnaast zou het een mogelijkheid zijn om die persoon aandelen te geven, zodat hij natuurlijk ook hoopt dat die veel waard zullen worden en er zelf dus ook voor de volle 200% inzet voor geeft om er iets van te maken. kijk de manier om iemand in te huren en na 2 of 3 maanden te zeggen van, bedankt en houdoe, dat vind ik niet zo'n goede manier. zowel t.o.v. mij naar hun van, nu heb ik jullie niet meer nodig en zowel van hun naar mij, ik heb mijn geld weer en ben weg. dus de cash manier vind ik niet zo aantrekkelijk voor beide vind ik. kijk als de persoon echt ook positief te spreken is over het concept dan kunnen we beter op een no cure no pay basis werken en dan als het iets gaat worden dan pas krijgen we beiden geld eruit eerder niet. maar wellicht een combinatie van de eerste en tweede manier lijkt mij het beste. wat vinden jullie?
  15. ik ben op zoek naar een commercieel persoon, iemand die kan verkopen, maar veel belangrijker, iemand die professioneel en zakelijk een presentatie kan geven en die goed kan onderbouwen. hij moet zowel gevoel hebben voor commercie als ict en dan vooral ook internetminded zijn. het zit namelijk zo, ik ben bezig mijn idee om te zetten naar een ondernemingsplan en zodra die klaar is moet er met het businessplan langs worden gegaan bij een aantal partijen die we onder contract moeten krijgen. het zal zo'n 2 maanden in beslag nemen, niet fulltime, maar 1 of 2 afspraken per week moeten er wel te verwachten zijn. het liefst zou ik willen dat die persoon ook in het bedrijf zal blijven en er uiteindelijk dus ook fulltime komt te werken. want een gemotiveerd persoon die ook het nut ziet van het concept die moeten we hebben. waar kan ik aan zo'n persoon komen, hebben jullie enige tips voor mij. of zijn er misschien hier al een aantal higherlevelaars die zich op dit pad begeven of interesse hebben. ik sta open voor al jullie reacties. dus laat het me even weten. alvast bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.