Er zijn nog andere beren op de weg dan de verzendkosten.
1) retourbeleid
Er is een wettelijk kader rond retourbeleid. Schoenen passen ook niet altijd. Je retour percentage laag houden, zal een constante uitdaging zijn. Je concurrenten in de schoenen branche hebben allemaal een klantvriendelijk retourbeleid.
2) bereikbaarheid
Klanten verwachten bereikbaarheid. Hoe ga je dat realiseren in combinatie met een job in loondienst?
3) same (next) day delivery
Klanten verwachten een snelle verzending. hoe ga je dat doen, als je heel de dag op je werk zit? Wie gaat er verzenden, de leveringen van jouw leveranciers aannemen, de retours aannemen?
4) marketing
klanten komen niet meer vanzelf aanwaaien. webshops zijn niet meer vanzelf vindbaar in google. Je zal heel veel tijd moeten investeren in vindbaarheid, social media, communty, paid advertising enz... Heb je budget voor marketing?
De tijd dat je zomaar een webshop online zet, en dan met de benen op de desk de centen kan tellen is voorbij. e-cemmerce is een beroep geworden. Je zal dag en nacht moeten werken om je concurrenten bij te blijven.
Je kan bovenstaande activiteiten gerust uitbesteden, maar dan is de vraag of je low-cost model wel zo low cost zal zijn.